اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۷۴۳۱۴
رئیس فدراسیون کشتی گفت: با برگزاری جام‌جهانی کشتی و حضور تیم آمریکا هم اخلاق را در حوزه بین‌الملل بردیم و هم جام قهرمانی را در حوزه کشتی.
۰۴:۰۶ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۵
وانانیوز| رقابت‌های جام‌جهانی کشتی فرنگی در شرایطی پنجشنبه و جمعه هفته گذشته با حضور 8 تیم برتر جهان به میزبانی کرمانشاه برگزار شد که تصمیمات خلق‌الساعه رئیس جمهور جدید آمریکا نزدیک بود کار را به جایی بکشاند که حضور تیم این کشور بدلیل تصمیمات نابخردانه ترامپ در این مسابقات منتفی شود، اما در نهایت، زمینه حضور این کشور در این مسابقات فراهم شد.

* خوشحالم با لطف خدا شرمنده مردم نشدیم

رسول خادم، رئیس فدراسیون کشتی که نه تنها به عنوان مسئول اصلی برگزاری جام جهانی مسئولیت سنگینی بر عهده داشت، بلکه حتی گهگاهی توصیه‌هایی هم در امور فنی می‌کرد درخصوص برگزاری این رقابت‌ها در کرمانشاه گفت: واقعا مسابقات سنگینی بود. با توجه به میزبانی خوب کرمانشاه و حضور پرشور مردم شاهد فضای متفاوتی بودیم. انتظارات مردم این فضا را مضاعف کرده بود و خوشحالم که پاسخ خوبی به حمایت‌های مردم دادیم تا شرمنده آنها نشویم.

وی ادامه داد: تیم ایران به هر صورت با شرایط متفاوتی به مسابقات آمد و ممنون خدا هستیم که قهرمانان تیم‌ملی توانستند توقع مردم را با مبارزات جوانمردانه و قهرمانی به خوبی پاسخگو باشند. با وجود اینکه 3 سال قبل مسابقات در آمریکا برگزار شده بود، اما در کرمانشاه با حضور پرشور مردم شاهد فضایی متفاوت بودیم. انتظار از تیم ایران هم در کنار حمایت صمیمانه مردم، این تفاوت فضا را مضاعف کرده بود.

* رحیمی و قاسمی کارشان را به نحو احسن، انجام دادند

رئیس فدراسیون کشتی درباره نتایج بدست آمده تصریح کرد: نتایج هم نسبتاً رضایتبخش بود؛ در فینالشاهد رقابت سنگینی بودیم. در اوزان 61، 65 و 70کیلوگرم کشتی‌گیران ما به خوبی برنامه‌های کادر فنی را پیاده کردند در حالی که آمریکایی‌ها در این 3 وزن پیروزی را به حساب خود نوشته بودند. رحیمی و قاسمی به عنوان بزرگان تیم در آغاز و پایان مثل همیشه کاری را که باید انجام می‌دادند را به نحو احسن انجام داده‌اند.

* حضور خاص آمریکا باعث شدنگاه‌ها بالاتر از حوزه ورزش، به مسابقات جلب شود

وی درباره مصاحبه منتشر شده از قول او در شبکه خبری CNN آمریکا مبنی بر اینکه اگر آمریکا در جام جهانی حضور پیدا نمی‌کرد، جام جهانی واقعی نبود، گفت: نه تنها آمریکا، بلکه هرکدام از تیم‌های ایران، روسیه، آذربایجان و حتی گرجستان نیز در این رقابت‌ها نبودند از جذابیت مسابقات کم می‌شد و تأثیری جدی بر کیفیت مسابقات می‌گذاشت. آمریکا هم با شرایط خاص به ایران آمد و همین موضوع باعث شدنگاه‌ها بالاتر از حوزه ورزش، به این مسابقات جلب شود.

* یزدانی به این شکست در مسیر کسب افتخاراتش نیاز داشت

رسول خادم درباره شکست حسن یزدانی در این فینال جام جهانی مقابل حریف آمریکایی گفت: شرایط یزدانی به دلیل سرماخوردگی سنگین هفته گذشته و مصرف آنتی‌بیوتیک متفاوت بود و فرصت ریکاوری را به طور کامل نداشت. البته این موضوع در مسابقات اول و دوم به نشان نداد و به چشم نیامد، اما در دیدار مقابل حریف آمریکایی بدنش خالی شد. یزدانی پس از المپیک کارش را بدون حاشیه دنبال کرد و این اتفاقات صرفاً تجربیاتی است که او گاهی در ادامه مسیر کسب افتخارات خودش نیاز دارد کسب کند، اما مهم این است که هم اخلاق را در حوزه بین‌الملل و هم جام قهرمانی را در حوزه کشتی بُردیم.

رئیس فدراسیون کشتی درباره برگزاری جام‌جهانی کشتی فرنگی در آبادان گفت: برنامه‌ها را دنبال می‌کنیم، آبادان هم با مردم صمیمی و صمیمیتی که دارند، میزبانی خوبی از 8 کشور برتر جهان خواهند داشت. نگاه ویژه‌ای به این مسابقات وجود دارد و باید در بهترین سطح ممکن برگزار شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین