اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۷۴۲۸۴
معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش گفت: یکی از مسائلی که باعث شده 60 پرونده به وجود بیاید به خاطر بی‌ثباتی مدیریت باشگاه‌ها بوده هرکدام 6 ماه حضور داشتند، قراردادی بستند و رفتند که پرونده‌های مالی به وجود بیاید.
۱۸:۱۵ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۵
وانانیوز|  محمدرضا داورزنی در حاشیه مجمع فدراسیون قایقرانی اظهار داشت: قایقرانی در چند سال گذشته اقدامات ارزشمندی انجام داده و در مسابقات آسیایی و المپیک حضور داشته است. انتظار ما و همچنین خود جامعه قایقرانی این است که این رشته بتواند در بازیهای آسیایی جاکارتا نمایش خوبی داشته باشد و سهمیه‌های بیشتری هم برای المپیک 2020 بگیرد اما چیزی که وجود دارد این است که باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده شود. ما 5 هزار کیلومتر ساحل داریم و رودخانه‌های آرام و خروشان می‌توانند به این رشته کمک کنند.

وی ادامه داد: ما در بررسی‌های اجمالی که انجام می‌دهیم به این نتیجه رسیدیم که پایگاه‌های خوبی را می‌توان در استان‌هایی مانند اردبیل و کردستان ایجاد کرد و استعدادهایی را پرورش داد. نگاه ما رو به جلو است و در المپیک آینده باید شرایط بهتری داشته باشیم. درست است که دولت حمایت خواهد کرد اما باید از ظرفیت‌های دیگر از جمله نیروی دریایی ارتش استفاده کرد.

معاون ورزش حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در مورد بدهی باشگاه‌ها به بازیکنان خارجی و خطر تعلیق و کسر امتیاز برای فوتبال گفت: یکی از دغدغه‌های ما این است که مشکلی به وجود نیاید که شرایط فوتبال را دچار تنش کند. مردم نسبت به تیم‌ها حساسیت دارند. اینکه امتیازی کسر شود و فدراسیون دچار مشکل شود، جزو دغدغه‌های ماست. مکانیزمی که در حال حاضر در مدیریت باشگاه‌ها وجود دارد رفتار سلیقه‌ای است. باید به همراه باشگاه‌ها، فدراسیون، وزارت ورزش، مجلس و دولت همتی به خرج دهیم تا نظام باشگاهداری شکل عملیاتی پیدا کند.

وی ادامه داد: تا زمانی که دارای قوانین خاص نباشیم، نمی‌توانیم کاری انجام دهیم. باید نحوه هزینه کردها قانونمند باشد. تا زمانی که نگاه اقتصادی و بنگاهی به باشگاه باشد، طبیعی است که بخش خصوصی تمایلی به حضور نخواهند داشت. نظارت بر کار باشگاه‌ها و مسائل مالی آنها باید بهتر و شفاف‌تر باشد تا این مشکلات دیگر به وجود نیاید.

داورزنی در مورد وضعیت بازداشت حسینی رئیس فدراسیون کارگری گفت: اتفاقی در گذشته افتاده که برای هیچ‌یک از ما خوب نیست که میان بزرگان ورزش مشکلی به وجود بیاید. مسئله‌ای به وجود آمده که باعث شده مهرعلیزاده شکایتی انجام بدهد. ما در مقام قضاوت نیستیم و قاضی پس از بررسی، این حکم را داده است. هر دو مدتها در ورزش بوده‌اند و زحمت کشیده‌اند. ما دوست داریم فضای مناسب‌تری را ببینیم. در تلاش هستیم تا موضوع حل شود. آن قسمتی که حق شخصی مهرعلیزاده است خودش می‌تواند و حق دارد تصمیم بگیرد ما ورود نمی‌کنیم. اما انتظار جامعه ورزش این است که تا اندازه‌ای از این حق بگذرند و حسینی بیش از این در زندان نماند. در مجموع هنوز به وضعیت فدراسیون کارگری ورود نکرده‌ایم.

وی در مورد اینکه طاهری سرپرست باشگاه پرسپولیس بازنشسته است، تا چه زمانی با این وضعیت ادامه خواهد داد، گفت: طاهری در حال حاضر در تلاش است که پرسپولیس در رویداد پیش‌رو به نحو احسن حضور پیدا کند. قطعا ما به همه باشگاه‌ها کمک می‌کنیم که شرایط بهتری پیدا کنند و تصمیماتی بگیریم که به ثبات بیشتری برسند و شرایطی مطلوب در همه باشگاه‌ها ایجاد شود. طاهری هم زحمات زیادی در این تیم کشیده است، نباید زیاد در مورد افراد صحبت کنیم. باید تلاش کنیم استانداردهای فیفا و ای اف سی را در باشگاه‌ها رعایت کنیم. فعلا مسئولیت این دو باشگاه گردن وزارت ورزش است. نگاه ما قانونمند است و هر حکمی که قانونی باشد، ما انجام می‌دهیم.

داورزنی در مورد اعزام هاکی‌بازان به مسابقات آسیایی و اینکه آنها دوتابعیتی بودند، اجازه بازی پیدا نکردند، گفت: تخلف را خود فدراسیون آسیایی مربوطه انجام داده که کارت بازی صادر کرده است. اگر خود شهنازی دبیرکل کمیته المپیک در این مورد پاسخ می‌داد بهتر بود. بحثی که وجود داشت این بود که براساس مقررات، امکان شرکت نداشتند. اما اگر قرار بود شرکت نکنند، باید زودتر اعلام می‌کردند. کارت صادر شد و در محل مسابقات گفتند نمی‌توانید مسابقه بدهید.

معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش در مورد برگزاری انتخابات در فدراسیون‌ها گفت: 17 اسفند قطعا انتخابات هندبال برگزار می‌شود و لیست نامزدها امروز اعلام شده است. ژیمناستیک دهه آخر فروردین انجام می‌شود و 16 فدراسیون را هم به ترتیب در سال آینده برگزار می‌کنیم.

وی با اشاره به وضعیت اداره دو باشگاه پرسپولیس و استقلال گفت: مجموعه وزارتخانه تلاش می‌کنند که شرایط خوبی رقم بخورد و منابع مالی دو باشگاه از طریق سامانه هواداری تأمین شود. تلاش ما این است که مجمع و هیأت مدیره به گونه‌ای شود که تخصصی و حرفه‌ای اداره شود و نمونه خوبی در کشور مطرح شوند.

داورزنی گفت: یکی از مسائلی که باعث شده 60 پرونده به وجود بیاید به خاطر بی‌ثباتی مدیریت باشگاه‌ها بوده است. هرکدام 6 ماه حضور داشتند، قراردادی بستند و رفتند و بی‌ثباتی آفتش همین می‌شود که پرونده‌های مالی به وجود بیاید. در این موضوع، وزارت ورزش هم در کنار فدراسیون فوتبال است.

وی در پایان در مورد وضعیت فدراسیون بسکتبال و تیم‌ملی گفت: در حال حاضر مشحون و همکارانش بیش از همه ما این دغدغه را دارند که تکلیف سرمربی را مشخص کنند و هرچه زودتر باید ثبات در تیم‌ملی به وجود بیاید. ورود ما هم بیشتر جنبه حمایتی دارد و کنار مسئولان فدراسیون خواهیم بود.

انتهای پیام/
منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری