اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۷۴۱۹۸
سرمربی سابق پرسپولیس گفت: «پرسپولیس این روزها آماده است و اگر مشکل خاصی پیش نیاید پیروزی مقابل الهلال دور از دسترس نیست.»
۱۳:۱۵ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۵
وانانیوز| حمید درخشان عقیده دارد، از این جا به بعد لیگ برای پرسپولیس سخت می‌شود چرا که باید در دو جبهه بجنگد بنابراین باید با تقسیم نیرو، متفکرانه‌تر در هردو جبهه حاضر شود تا هم درآسیا نتیجه لازم را بگیرد و هم اینکه قهرمانی در لیگ را ازدست ندهد.

 

وی که از نتیجه بازی مقابل سپاهان راضی است، می‌گوید: «برد مقابل سپاهان انگیزه تیم را برای حضور در آسیا افزایش داد و حالا با روحیه دوچندان به مصاف الهلال می‌روند.»

 

اظهارات درخشان را در ادامه می خوانید:

 

* بازی باسپاهان را چطور دیدید؟

- بازی خوبی بود، دو تیم فوتبال بسیار زیبایی را به نمایش گذاشتند و تا دقایق آخر برای برد مبارزه می‌کردند و نکته جالب‌تر این بود که هیچ‌گاه از سرعت بازی کاسته نشد. من فکر می‌کنم بعد از شکست مقابل استقلال تیم اوضاع خوبی به لحاظ روحی و روانی نداشت اما این برد باعث شد آنها از این بحران به خوبی عبور کنند و متعاقبا برای حضور در آسیا آماده شوند. پرسپولیس یکی از سه امتیاز حساس لیگ را به نام خود ثبت کرد.

 

* با اینکه گل‌ها از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید.

- مهم این است که شما گل بزنید. حال از روی نقطه پنالتی باشد، یا از وسط زمین! مطمئنا تیم در موقعیت گل بوده که تیم حریف این موقعیت را سلب کرده و داور خطای پنالتی گرفته بنابراین نباید ارزش کار تیم را کم کرد.

 

* نظرتان در مورد پنالتی رضاییان و طارمی چیست. آیا ریسکی نبود؟

- اتفاقا باید بگویم خیلی ریسک بزرگی بود. من با نوع کار مخالف نیستم چرا که حرکت جالب و زیبایی بود اما این حرکت باید زمانی انجام شود که شما حداقل دو یا سه گل جلو هستید و هیچ خطری تیم شما را تهدید نمی‌کند. برای زدن اولین پنالتی این ریسک بزرگی است. اگر این توپ گل نمی‌شد آن موقع جواب دادن به هواداران و مربی سخت می‌شد.

 

* اما به دلیل زیبایی، این کار مورد تحسین خیلی‌ها قرار گرفته است‌.

- بله کار خیلی قشنگ است اما عقلانی نیست. باز هم تاکید می‌کنم شما نباید این کار را در پنالتی اول انجام دهید.

 

* طارمی هم دو سال پیش در آسیا به النصر پنالتی ریسکی چیپ زد، برای همین نمی‌توان گفت که این از اعتماد به نفس بالاست؟

- هر چقدر هم بالا باشد نباید ریسک کنید. اگر یک درصد گل نشود ابتدا خود ضربه زننده روحیه اش تخریب می‌شود و از سوی دیگر فشار تماشاگر را بیشتر حس خواهد کرد.

 

* به آسیا برویم. بازی با الهلال را چطور می‌بینید؟

- الهلال تیم شناخته شده‌ای است. بارها با این تیم در آسیا بازی کرده ایم که خاطره‌های تلخ و شیرینی از رویارویی با آنها داریم. بازی با این تیم سخت است خصوصا اینکه باید در یک کشور عربی به مصاف آنها برویم. البته پرسپولیس این روزها آماده است و اگر مشکل خاصی پیش نیاید پیروزی دور از دسترس نیست.

 

* بحث بازی در کشور عربی شد، آیا بهتر نبود کشورهای آسیای میانه را برای میزبانی انتخاب می‌کردیم؟

- بازی که در کشورهای عربی به هیچ وجه خوب نیست چرا که آنها اصلا احساس غربت نمی‌کنند؛ در حالی که ما میزبان هستیم باید مثل یک مهمان به میدان برویم. بازی در خانه مقابل تیم‌هایی چون الهلال باعث می‌شود که با کمک حضور هواداران فشار تیم حریف شکسته شود و راحت تر بازی کنیم. در خصوص بازی در آسیای میانه هم باید بگویم با توجه به شرایط آب و هوایی سرد این روزها، بازی در آنجا سخت است و هم اینکه ما آنجا هوادار نداریم بنابراین فرقی نمی‌کند. من معتقدم باید به دنبال راهکاری باشیم که شرایط بازی در ایران فراهم شود تا از میزبانی بهترین استفاده را ببریم.

 

* پرسپولیس را در ادامه لیگ چطور می‌بینید؟

- من فکر می‌کنم کار در ادامه لیگ برای پرسپولیس سخت‌تر شود چرا که باید در دو جبهه بجنگد. بازی‌های آسیایی فشرده و سخت است و از سوی دیگر با توجه به بازی‌های تیم ملی در فروردین ماه و فشردگی لیگ باید بگویم کار خیلی سخت می‌شود بنابراین برانکو باید انرژی تیمش را تقسیم کند تا بتواند هم رقابت در صدر جدول برای قهرمانی را حفظ کند و هم اینکه از گروهش در آسیا صعود کند. از سوی دیگر تیم‌ها هر چقدر به انتهای لیگ نزدیک می‌شوند سخت‌تر امتیاز از دست می‌دهند چرا که به دنبال حفظ جایگاه خودشان هستند. بنابراین باید تا روز آخر سخت بجنگند.

 

* پرسپولیس شش امتیاز از تراکتور و 10 امتیاز از استقلال جلوتر است، آیا این برای این تیم حاشیه امنیت ایجاد نمی‌کند؟

- با توجه به اینکه هشت هفته به پایان لیگ مانده و تیم‌ها سخت تلاش می‌کنند، به هیچ وجه نمی‌شود به این فاصله امتیازی اطمینان کرد و باید بگویم اصلا حاشیه امنیت ندارد چرا که اگر دو بازی نتیجه نگیرند آن موقع کار سخت می‌شود. پرسپولیس باید با توجه به این اختلاف با آرامش و تمرکز بیشتر به میدان برود.

 

* به غیر از پرسپولیس چه تیم‌هایی شانس قهرمانی دارند؟

- تراکتور و استقلال این شانس را دارند که خود را به پرسپولیس نزدیک کنند ولی همانطور که کار برای پرسپولیس سخت است برای آنها هم سخت خواهد بود.

منبع: همشهری
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین