اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۷۴۱۳۴
مهاجم سابق آلانیااسپور با وجود اتفاقات عجیبی که این فصل برایش افتاده خودش را بدشانس‌ترین فوتبالیست ایران نمی‌داند.
۲۲:۵۳ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
وانانیوز| سجاد شهباززاده صحبت‌های جالبی در مورد حضور نیم فصلی‌اش در ترکیه، مشکلاتی که در راه عقد قراردادش با استقلال و تراکتورسازی به وجود آمد و همچنین شرایط نفت‌تهران به زبان آورد که در ادامه آن را می‌خوانید:

پشیمان نیستی از اینکه در اوج آمادگی ترجیح دادی اول فصل به ترکیه بروی؟


این نظر شماست که تصمیم من اشتباه بود و من هرگز چنین چیزی را قبول ندارم. من در ترکیه خوب کار کرده ام و به نظر خودم تجربه‌های بسیار گرانبهایی به دست آوردم که قطعا در آینده به دردم می خورد. در آن زمان بهترین تصمیم را گرفتم و هنوز هم می‌گویم که اصلا از این تجربه پشیمان نیستم.

ولی قطعا نمی‌توانی این موضوع را قبول نکنی که نتیجه‌ای که از این لیگ به دست آوردی مورد دلخواهت نبوده است.


این حرف شما را قبول دارم و صددرصد نتیجه آنطور که فکر می‌کردم و برای آن برنامه‌ریزی می‌کردم نشد. اما این دلیل نمی‌شود که بگویم پشیمان شدم. یک واقعیت غیرقابل انکار وجود دارد و آن هم این است که شرایط لیگ ایران نسبت به کشورهای اطراف ما اصلا خوب نیست. البته من این حرف را از نظر استعداد نمی‌زنم بلکه منظورم از نظر امکانات، نوع برگزاری مسابقات و مسائل مختلف است. برای بازیکنی مثل من که رویای حضور در سطح اول فوتبال را دارم بهترین راه این بود که از این تیم‌های متوسط شروع کنم و من به همین دلیل می‌گویم که تصمیم بسیار درستی گرفتم. این را هم بگویم که شرایط برای من تمام نشده و من همچنان تلاش می‌کنم که بهترین سطح فوتبال برسم.

کوتاه بگو که چرا در ترکیه به موفقیت نرسیدی؟


اصلا نمی‌توانم کوتاه بگویم و شاید در یک گفت‌وگوی مفصل راجع به این موضوع بحث کنم. اما تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که من در ترکیه شرایط خوبی داشتم و شما دیدید که در بازی با گالاتاسرای که به من موقعیت داده شد توانستم گل بزنم اما شرایطی پیش آمد که کار برایم خوب پیش نرفت و فعلا نمی‌خواهم در مورد آن صحبت کنم.

اول می‌خواستی به استقلال بروی ولی نشد و بعد تراکتور هم از فعالیت در فصل نقل و انتقالات منع شد می‌توان گفت که سجاد شهباززاده بدشانس‌ترین فوتبالیست لیگ شانزدهم است؟


نمی‌خواهم اینطوری به خودم و شرایطم نگاه کنم. اگر بحث بدشانسی باشد به نظر من احمد نوراللهی، هاشم بیک‌زاده و امید عالیشاه که دوستان بسیار خوبم هستند شرایط بدتری نسبت به من دارند و من امیدوارم که مشکل آنها حل شود. یک نکته که در مورد بازیکنانی که گرفتار این اتفاق شدند وجود دارد این است که هیچ کدام مقصر نبودند و هیچ کوتاهی از آنها صورت نگرفت. باز من توانستم باتوجه به شرایطم بهترین انتخاب که باشگاه نفت بود را انجام دهم ولی واقعا برای دوستان خوبم ناراحت هستم و امیدوارم مشکل آنها حل شود.

کتمان نمی‌کنی که دوست داشتی در بازگشت به ترکیه به استقلال برگردی؟


مگر می‌توانم کتمان کنم؟ استقلال تیمی است که من در آن بزرگ شده‌ام. برای ماها تیم‌هایی مثل استقلال همیشه جذابیت خودش را دارد، هرچقدر که بخواهیم فوتبالمان را در خارج از کشور ادامه دهیم و ماجراجویی کنیم، استقلال برای ما با سایر تیم‌ها فرق دارد و همیشه به این تیم عرق داریم. من تا آمدم که کارم را با استقلال شروع کنم به این مشکل برخورد کردم و نشد به این تیم برگردم.


این برای تو رضایت‌بخش نیست که هنوز پیراهن شماره 10 استقلال به بازیکنی داده نشده و حتی منصوریان بارها اعلام کرده است که این شماره متعلق به تو است. این موضوع انگیزه تو را برای بازگشت به استقلال بیشتر نمی‌کند؟


این حس بین من و اعضای کادرفنی و باشگاه استقلال همیشه دو طرفه بوده و این تیم مثل خانواده من می‌ماند. اما در مورد انگیزه درباره بازگشتم باید بگویم که در فوتبال ایران و اساسا در کل دنیا هرگز نمی‌شود در مورد آینده صحبتی به صورت قطعی انجام داد. هیچ وقت نمی‌شود گفت که دقیقا چه اتفاقی خواهد افتاد. من الان تمام تلاشم را برای موفقیت نفت‌تهران انجام می‌دهم و بعد از آن هم سعی می‌کنم در آینده بهترین تصمیم را با توجه به شرایط بگیرم.

گفته می‌شود تو در تعطیلات نیم فصل از پرسپولیس هم پیشنهاد داشتی، چطور شد که به این پیشنهاد پاسخ مثبت ندادی؟


بعد از اینکه به خاطر مشکلات تراکتورسازی پیوستن من به این تیم منتفی شد خیلی از تیم‌ها به من پیشنهاد دادند که در نیم فصل دوم در آنجا بازی کنم که از همه آنها تشکر می‌کنم و فکر می‌کنم نفت‌تهران بهترین انتخاب برای من بود که به آن پاسخ مثبت دادم.

اینکه در نفت اولین بازی‌ات را برابر پرسپولیس انجام می‌دهی انگیزه تو را چند برابر نمی‌کند؟

خب به هرحال من در بازگشت به ایران انگیزه زیادی دارم و با هر تیمی هم که بازی کنم انگیزه‌‌ام زیاد است اما کتمان نمی‌کنم که بازی با پرسپولیس می‌تواند انگیزه من را چند برابر کند. ان‎شاءالله که بهترین بازی را انجام بدهیم و بتوانیم 3 امتیاز این بازی حساس را بگیریم.


و سوال پایانی نظر تو درباره دربی 84 چه بود؟


من این بازی را دیدم و فکر می‌کنم در درجه اول بازی خیلی خوب بود. استقلال کاملا با برنامه بازی کرد و به نظر من با شایستگی برنده این بازی مهم شد.

منبع: همشهری
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری