اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۷۴۰۲۷
سرمربی تیم شنژن چین گفت: «آموزش به کودکان پنج سال در دستور کار چینی ها قرار گرفته‌ و این کار به بهترین شکل ممکن در حال انجام شدن است.»
۱۲:۴۵ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
وانانیوز| اِسون گوران اریکسون با امضای قراردادی سه ساله به ارزش سالانه چهار میلیون پوند هدایت تیم فوتبال "شنژن چین" را بر عهده گرفت. شنژن در لیگ دسته اول چین یعنی یک دسته پایین‌تر از سوپرلیگ چین است. شنژن در رقابت‌های سوپر لیگ در سال 2004 به مقام قهرمانی رسید.

 

اریکسون 68 ساله که در سال‌های 2001 تا 2006 هدایت تیم ملی انگلیس را برعهده داشت، تاکنون سابقه هدایت دو تیم چینی دیگر یعنی گوانگژو و شانگهای را داشته است.

 

اریکسون درباره وضعیت فوتبال چین و ایران به اظهارنظر پرداخت که در زیر می‌خوانید:

 

* حضور شما در چین آن هم در تیم دسته یکی، کمی عجیب به نظر می رسید.

- یکی از دلایلی که باعث شد پیشنهاد چینی‌ها را قبول کنم این بود که فوتبال چین در مسیر پیشرفت قرار دارد و چینی ها هم در راستای همین امر به من این پیشنهاد را دادند، در واقع آنها به دنبال پیشرفت در علم فوتبال هستند و من هم تصمیم گرفتم با آنها کار کنم و به آینده فوتبال این کشور کمک کنم.

 

* با این شرایط آینده فوتبال چین را چطور می بینید؟

- من فکر می کنم اگر روند فوتبال چین به همین صورت ادامه پیدا کند این کشور 15 سال دیگر برای قهرمانی جهان می‌تواند رقابت کند و تیم‌های بزرگ فوتبال را به چالش بکشد. چینی‌ها خیلی علمی و هدفمند بر روی فوتبال سرمایه‌گذاری کرده‌اند. آموزش به کودکان پنج سال در دستور کار قرار گرفته‌ و این کار به بهترین شکل ممکن در حال انجام شدن است.

 

* با توجه به شناختی که از فوتبال چین پیدا کرده‌اید این تیم‌ می‌تواند به جام جهانی 2018 صعود کند؟

- نگاه‌ها به فوتبال در چین کاملا حرفه‌ای است تیم‌های باشگاهی‌ متحمل هزینه های زیادی شده‌اند و بازیکنان خوب دنیا را جذب کرده‌اند که همین موضوع باعث شده تا فوتبال چین یک اعتبار خوبی حداقل در سطح فوتبال آسیا پیدا کند. تیم ملی چین هم متاثر از این تغییر نگاه، شرایطش خیلی بهتر شده است و با آمدن لیپی که سال‌ها سابقه مربیگری در سطح ملی و باشگاهی دارد به نظرم تیم ملی چین شرایط خوبی نسبت به قبل پیدا کرده‌ است و به طور حتم سال 2018 این تیم به جام جهانی صعود خواهد کرد.

 

* شرایط فوتبال ایران را در آسیا چطور می‌بینید. در حال حاضر ایران رنکینگ یک آسیا را دارد اما سال‌هاست که نتوانسته به جام قهرمانی و یک موفقیت چشم‌گیر دست پیدا کند.

- به نظرم رنکینگ اهمیت چندانی ندارد و آن چیزی که مهم است کسب مقام و نتیجه است. اگر تیم ملی ایران به دنبال نتیجه است باید تفکرات ملی‌اش را تغییر دهد چون اگر این تفکرات منجر به موفقیت می‌شد تا به امروز این اتفاق برای فوتبال ایران افتاده‌ بود.

منبع: همشهری
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری