اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۷۴۰۰۸
کارشناس داوری کشورمان گفت: به این ترتیب به استناد آیین نامه 2015 کنفدراسیون فوتبال آسیا طارمی محرومیتش را پاس کرده است.
۱۰:۱۵ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
وانانیوز| هوشنگ نصیرزاده که در برنامه ورزش و مردم حاضر شده بود، درباره مسایل مربوط به کسر امتیاز از تیم های فوتبال کشورمان اظهار داشت: «صحبت هایی که در رابطه با کسر امتیاز از باشگاه ها مطرح شده است، اصلا صحت ندارد. تنها موردی که احتمال کسر امتیاز است مربوط به ملوان است. فضای مجازی عضو زیاد دارد و هر چه دلشان می خواهد می نویسند مثلا می گویند از تراکتور کسر امتیاز صورت می گیرد.»

 

وی افزود: «فیفا در مورد همه تیم ها ابتدا از روش کسر امتیاز عمل می کند و بعد سراغ محرومیت از نقل و انتقال می رود. می دانیم که بستن پنجره نقل و انتقالات دو تیم استقلال و تراکتور نیز در همین فصل انجام گرفته است.»

 

کارشناس داوری کشورمان گفت: «مطلقا تهدیدی از طرف مقامات رسمی فیفا وجود ندارد. البته طبق استانداردها اگر فدراسیونی دستورات فیفا را اجرا نکند تعلیق می شود. اما چیزی به صورت قطعی نیست. مثلا این که از تراکتور کسر امتیاز صورت بگیرد و اگر این اتفاق نیفتد فدراسیون تعلیق می شود، مطلقا وجود ندارد.»

 

وی درباره اتاق حل اختلاف فیفا اذعان داشت: «اتاق حل اختلاف فیفا کارش پرونده های مربوط به استخدام بازیکنان است. گاهی اوقات پرونده را به کمیته انضباطی می دادند اما این اتاق حق کسر امتیاز ندارد. وقتی پرونده به کمیته انضباطی می رود، دبیرخانه نامه را به فدراسیون می فرستد که مثلا دو ماه وقت دارید پول حمزه را بدهید. در مورد تراکتورسازی اصلا نامه ای نیامده است زیرا تراکتور پول حمزه را پرداخت کرده است و بخشی از پول تونی را هم داده است.»

 

نصیرزاده درباره احتمال کسر امتیاز از پرسپولیس خاطرنشان کرد: «از پرسپولیس شکایت شده است. ماده 22 آیین نامه نقل و انتقالات فیفا اجازه می دهد که فیفا نیز به این مساله رسیدگی کند. در لوزان بررسی می شود که پرسپولیس حق دارد یا ژوزه؟ اگر به توافق نرسند کار به دادگاه CAS می رسد. دادگاه CAS یک شورای ریش سفیدی در فیفا است.»

 

وی اذعان داشت: «باشگاه های ما قرارداد بستن با خارجی ها را بلد نیستند مثلا قرارداد چلسی 40 صفحه است اما قرارداد باشگاه های ما 4 صفحه است. تا سال 1380 هم تربیت بدنی متولی امر باشگاه ها بود اما وقتی باشگاه ها وارد سیستم حرفه ای شدند باشگاه ها دارای رییس و هیات مدیره شدند. باشگاه ها در ایران مستقل هستند و می توانند قرارداد امضا کنند. این را باید بدانیم که سیستم مکاتباتی فیفا از سال 2015 عوض شده است و نامه هایش را مستقیما به تراکتور و ملوان و سایر تیم ها می دهد. در هر حال باشگاهی که می خواهد قهرمان شود باید از همه نظر مجهز باشد از جمله از نظر وکیل و مسایل حقوقی.»

 

نصیرزاده در ارتباط با محرومیت طارمی از لیگ قهرمانان گفت: «طبق قانون 2015 کنفدراسیون فوتبال آسیا این بازیکن محرومیت خود را در بازی با پدیده سپری کرد اما در سال 2016 قانون عوض شد و دبیرکل کنفدراسیون آسیا به همه کشورها نامه نوشت که این مساله تغییر کرده است و محرومیت مسابقات قاره ای، به رقابت های قاره ای منتقل می شود. به این ترتیب به استناد آیین نامه 2015 کنفدراسیون فوتبال آسیا طارمی محرومیتش را پاس کرده است و برای بازی با الهلال محروم نیست.»

 

کارشناس داوری کشورمان در ارتباط با پنالتی های بازی پرسپولیس و سپاهان بیان داشت: «هر سه پنالتی درست بود. در پنالتی سوم حاج صفی کاملا حرفه ای پنالتی را انجام داد و داور خیلی خوب آن را دید. ضمن این که پنالتی را می شود پاس داد ولی به شرط این که حتما به جلو بزنید و نفر دوم هم باید فاصله قانونی را رعایت کند. ضربات ایستگاهی هم حتما باید با foot زده شود. یعنی بخش درون کفش. فرقی ندارد پشت پا باشد یا روی پا.»

منبع: همشهری
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین