اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۷۳۹۰۴
سرمربی توپچی‌های لندن برای جلوگیری از تکرار و یکنواختی باید نفراتی مثل کی‌روش را به ترکیب تیمش اضافه کند.
۱۳:۴۵ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
وانانیوز| بعد از باخت سنگین 5 بر یک چهارشنبه شب آرسنال از بایرن مونیخ در بازی رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، بحث‌های در ارتباط با شکست توپچی‌های لندن مطرح شد.

رسانه‌ها و کارشناسان مختلف دراین مورد نظریه‌های را مطرح کردند. از جمله هری ردنپ، چهره قدیمی فوتبال انگلیس بحثی را پیش کشید که نام کارلوس کی‌روش، سرمربی پرتغالی کنونی تیم ملی فوتبال ایران را پیش کشید.

ردنپ در تحلیل خود عنوان کرد آنچه آرسن ونگر، سرمربی کنونی لندنی‌ها با آن مواجه است، حرف‌های تکراری شده وی برای بازیکنانش است. حرف‌های که دیگر خریداری نداشته و تاثیری در روند بازی تیم سنتی لیگ برتر باقی نمی‌گذارد.

ردنپ عنوان کرد وقتی قرار است مربی همچون ونگر به مدت بیش از 2 دهه مسئولیت تیمی همانند آرسنال را برعهده داشته باشد، برای کسب نتیجه، مجبور است هر چند سال یکبار، کادر بازیکنانش را تغییر دهد و از یکنواختی جلوگیری کند تا حرف‌ها و دستورات تاکتیکی‌اش تاثیرگذار بوده و به اصطلاح خریدار داشته باشد.

چهره قدیمی انگلیسی‌ها در مورد استثنای مربیگری 27 ساله فرگوسن نیز در تحلیل خود به این موضوع اشاره کرده که «فرگی» در زمان مربیگری یونایتد‌ها، این قاعده ذکر شده را رعایت می‌کرد. چرا که هر از گاهی چند بازیکن کلیدی را نگه می‌داشت و بقیه کادر نفراتش را تغییر می‌داد.

حتی در کادر فنی نیز با وارد کردن چهر‌ه‌های مثل استیو مک‌لارن و کارلوس کی‌روش، مانع تکرار و یکنواختی فنی بود.

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری