اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۷۳۷۴۷
پیشکسوت فوتبال ایران گفت: «بارها گفتم اگر قرار باشد با تحقیر به جام جهانی صعود کنیم این موضوع هیچ ارزشی ندارد.»
۱۲:۳۰ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۵
وانانیوز| فوتبال ایران این روزها دستخوش اتفاقات عجیب و غریبی شده است، از محرومیت تیم‌های استقلال و تراکتورسازی از سوی فیفا تا درگیری سرمربیان تیم های ملی و پرسپولیس.

 

امیر حاج رضایی پیشکسوت فوتبال ایران که به گفته خودش ارتباطی کمی با فدراسیون فوتبال دارد درباره اتفاقات رخ داده در فوتبال ایران در چند وقت اخیر اظهار داشت: «متاسفانه وضعیت فوتبال ایران در زمان ریاست مهدی تاج نه تنها بهتر نشده‌ است بلکه مشکلات بیشتری هم برای فوتبال ایران به وجود آمده است. مسائلی مانند محرومیت استقلال و تراکتورسازی از پنجره نقل و انتقالات و مناقشه با عربستان سعودی و همچنین درگیری‌هایی که در تیم ملی به وجود آمده و حکومت خودمختاری که کی‌روش در فوتبال ایران به راه انداخته است بیشتر از همیشه من را مطمئن کرده که مشکلات فوتبال ما تمامی ندارد و مسئولان فدراسیون فعلی هم قدرتی برای حل مشکلات ندارند.»

 

وی ادامه داد: «متاسفانه تابه‌حال عملکرد فدراسیون فوتبال چندان مناسب نبود و مشکلات اساسی که بر سر راه فوتبال ما به وجود آمد به خوبی مدیریت نشده است و فدراسیون در اصلی‌ترین مشکلات ناکام ماند. به عنوان مثال پنج سالی است که کی‌روش به عنوان مربی در خدمت تیم ملی است. همیشه حاشیه و درگیری از سوی او وجود داشته و این بار هم دیدیم که با برانکو بر سر موضوعی درگیر شد و در نهایت به لجبازی و عدم دعوت پرسپولیسی‌ها به اردوی تیم ملی منجر شد.»

 

حاج رضایی در همین رابطه ادامه داد: «‌زمانی که کی‌روش در دبی بود بیانیه‌ای علیه برانکو صادر و اعلام کرد برانکو در آتشی که به پا کرده است خواهد سوخت که همان جا من به او گفتم آقای کی‌روش نه شما و نه برانکو هیچ کدام در این آتش نمی‌سوزید بلکه این فوتبال ملی ایران است که در آتش این اختلافات می‌سوزد و ضربه می‌خورد. کی‌روش و برانکو دو مربی خارجی در فوتبال ایران هستند که بهترین امکانات را در اختیار دارند و بالاترین دستمزد را هم می‌گیرند اما با اختلافاتی که در فوتبال ایران به وجود آمده این تیم ملی است که از نظر شخصیتی و مسائل مالی ضربه می‌بیند. متاسفانه فدراسیون‌نشین‌ها به این موضوع توجهی نمی‌کنند. به نظرم اگر قرار باشد تیم ملی با تحقیرهای سرمربی تیم به جام جهانی صعود کنند هیچ ارزش ندارد. مسئولان فدراسیون فوتبال قدرت ندارند تا این مسائل را مدیریت کنند و اگر شرایط به همین صورت ادامه پیدا کنند کی‌روش همه‌کاره فوتبال ایران می شود و در نهایت تیم ملی ضربه می خورد.»

 

این پیشکسوت فوتبال ایران در ادامه صحبت‌هایش به اظهارات علیرضا اسدی دبیر‌کل فدراسیون فوتبال در پرونده محرومیت تراکتورسازی اشاره کرد و گفت: «اسدی دبیر کل فدراسیون فوتبال درباره محرومیت تراکتورسازی اعلام کرده بود که روزانه نامه‌های زیادی به دستش می رسد و نمی تواند همه آنها را به خاطر بسپارد البته من در جزییات این محرومیت نیستم اما توجیه دبیرکل فدراسیون فوتبال برای این محرومیت جالب بود. در سیستم حرفه‌ای لازم نیست ما بر همه امور اشراف داشته باشیم چرا که تکنولوژی، امور را برای همه ما راحت کرده‌ است و به نظرم این حرف تنها توجیه و بهانه‌تراشی فدراسیون فوتبال برای عدم پیگیری وضعیت تراکتورسازی است. محرومیت استقلال و تراکتورسازی و عدم پیگیری امور توسط فدراسیون و اختلافات و حاشیه هایی که در تیم ملی به وجود آمده همه این مسائل من را مطمئن کرده است که مسئولان فعلی فدراسیون قدرت اجرایی ندراند و تنها به دنبال توجیه هستند. متاسفانه این موضوع همیشه در فوتبال ما وجود داشته و فکر نمی کنم که هیچ زمانی هم از بین برود.»

 

حاج‌رضایی همچنین در پایان صحبت‌هایش به وضعیت پرسپولیس و باختش در دربی 84 هم اشاره کرد و گفت: «قبل از بازی پرسپولیس مقابل استقلال نگران این بودم که شاید ضیافتی که قبل از دربی برگزار شد تا حدودی بر نتیجه بازی تاثیر بگذارد اما خدا را شکر این اتفاق نیفتاد و ما شاهد یک دربی پرهیجان و پر تنش بودیم. هر دو تیم عملکرد قابل قبولی از خود نشان دادند. به‌هرحال فوتبال جنگ تن به تن دو تیم است و مهم بازی قابل قبولی است که هر دو تیم ارائه دادند و نتیجه آن هم غیرقابل پیش‌بینی است. امیدوارم در ادامه لیگ شاهد همچنین بازی های باکیفیت باشیم.»

منبع: همشهری
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری