اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۷۳۷۳۲
جدی نگرفتن محرومیت تیم های ایرانی از سوی فیفا می تواند با تعلیق فوتبال کشورمان از سوی این نهاد و حذف تیم های ملی از جام جهانی همراه شود.
۱۰:۳۰ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۵
وانانیوز| پس از محرومیت تیم های تراکتورسازی و استقلال تهران از  فعالیت در نقل و انتقالات، فدراسیون فوتبال با تشکیل کمیته تعیین وضعیت بازیکنان و بررسی ویژه روی پرونده بازیکنان خارجی بدهکار از باشگاه های ایرانی، گامی اساسی و بزرگ برای جلوگیری از تعلیق فوتبال کشورمان برداشت.

 

فیفا در نامه های اخیر خود به فدراسیون فوتبال تاکید کرده اگر به عنوان متولی فوتبال ایران بحث محرومیت ها و کسر امتیاز باشگاه ها را جدی نگیرد و نسبت به اعمال این محرومیت ها اقدامی نکند تیم های ملی مختلف ایران را از رقابت های جهانی و مسابقات رسمی کنار می گذارد و به نوعی فوتبال کشورمان را تعلیق می کند.

 

البته به نظر می رسد مهدی تاج و اعضای فدراسیون فوتبال با جدی گرفتن تذکرات فیفا برای جلوگیری از تعلیق تیم های ملی کشورمان، دست به کار شده و محرومیت تراکتورسازی و استقلال و کسر امتیاز تیم های پاس همدان، داماش شهر باران و برق شیراز را اعمال کرده اند.

 

با این وجود با توجه تعدد پرونده های انضباطی تیم های ایرانی در فیفا و دادگاه CAS، فدراسیون فوتبال همچنان باید بر اعمال این جرائم مصر باشد تا دود اهمال باشگاه ها و البته خود فدراسیون فوتبال به چشم تیم های ملی پایه کشورمان که سهمیه جام جهانی را کسب کرده اند و تیم ملی بزرگسالان ایران که صدرنشین گروه خود در مقدماتی جام جهانی است، نرود.

 

در همین رابطه هوشنگ نصیرزاده عضو کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال، ضمن تاکید بر اعمال محرومیت و جرائم تیم های ایرانی از سوی فدراسیون تصریح کرد: «بحث تعلیق فوتبال ایران زمانی جدی می شود که فدراسیون فوتبال به تذکرات فیفا برای اعمال محرومیت ها توجهی نکند و به نوعی نسبت به این امر بی تفاوت باشد. در حالی که فدراسیون فوتبال پس از اعلام محرومیت تیم استقلال از سوی فیفا، از صدور مجوز بازی برای بازیکنان جدید این تیم جلوگیری کرد.»

 

 وی افزود: «در پرونده تراکتورسازی هم شاهد بودید که فدراسیون فوتبال به دنبال مشخص شدن محرومیت این تیم، مانع ادامه بازی بازیکنانی چون عالیشاه، نوراللهی و بیگ زاده شد و اجازه نداد قرارداد شهباززاده ثبت شود. حتی کسر امتیاز از تیم هایی چون برق شیراز، پاس همدان و داماش شهرباران هم اجرا شد.»

 

کارشناس حقوقی فوتبال کشورمان در پایان خاطرنشان کرد: «بنابراین فدراسیون فوتبال تذکرات فیفا را جدی گرفته و نسبت به اعمال محرومیت ها بی تفاوت نیست. شک نکنید بحث تعلیق بی اساس است چرا که حتی در صورت اعلام جرائم جدید علیه تیم های ایرانی، مسئولان فدراسیون این جریمه ها را اعمال می کنند.»

منبع: همشهری
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین