اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۷۳۵۴۷
سرمربی نفت تهران گفت: «اگر اینستاگرامم را فعال کرده‌ام فقط به‌خاطر این است که حقایق را به مردم بگویم تا مردم واقعیت‌ها را بدانند.»
۰۹:۴۲ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۵
وانانیوز| نفت تهران در این فصل یک جورایی شبیه به شخصیت خود علی دایی شده است. شهریار چه در دوران فوتبال بازی کردنش و چه بعد از آن، همواره یک عادت ترک‌نشدنی در وجودش جریان دارد.

 

دایی مرد بیرون آمدن از بحران‌هاست. او که در هجمه انتقادات برای تیم‌ملی گل‌های سرنوشت‌ساز می‌زد، حالا هم در مربیگری همان رویه را در پیش گرفته است. هر زمانی که همه از تیم دایی ناامید می‌شوند، پیروزی‌های شهریار گمانه‌زنی‌ها را باطل می‌کند.

 

سرمربی نفت بعد از مانع‌تراشی‌های کمیته انضباطی و جنجال استقلالی‌ها، چند بازی را نتیجه نگرفت اما با شکست پیکان دایی دوباره نشان داد برای او باختن معنا ندارد و تا سرحد مرگ برای پیروزی می‌جنگد. شاید همین خصیصه اخلاقی دایی است که او را تکرار‌نشدنی کرده است.

 

دایی درباره شرایط تیمش، بازیکنان جدید و همچنین دربی 84 صحبت کرد که در ادامه می خوانید:

 

* بعد از چند هفته عدم موفقیت، با شکست پیکان تیم شما دوباره احیا شد.

- متاسفانه ما خیلی بدشانسی آوردیم. عوامل بیرونی باعث شده بود تا دو باخت و سه مساوی به‌دست بیاوریم. با بردی که در مقابل پیکان به‌دست آوردیم مطمئن هستم روز به روز بهتر می‌شویم. این برد فشار را روی تیم ما کم کرد اما لیگ سختی پیش رو داریم و نمی‌توان آن را آسان گرفت. برخی تیم‌ها می‌خواهند قهرمان شوند و دیگر تیم‌ها هم به دنبال این هستند که نیفتند. برای همین هفته‌های پایانی لیگ بسیار سخت و دشوار خواهد بود. البته ما برای این شرایط آماده هستیم.

 

* با جذب تیموریان و شهباززاده به‌نظر می‌رسد فینال جام حذفی جذاب‌تر از آنچه که فکر ‌کردیم شود.

- ما و بچه‌ها تمام سعی‌مان را می‌کنیم که در ادامه لیگ و بعد هم جام حذفی موفق ظاهر شویم. چه بچه‌هایی که از ابتدای فصل با ما بودند و چه بازیکنان جدیدی که گرفتیم به دنبال این هستیم تا در بازی مهم جام حذفی در ادامه لیگ نتایج خوبی به دست آوریم. بچه‌های قبلی و جدید همه دنبال بهتر شدن هستند.

 

* عوامل بیرونی طبق گفته شما، نفت را از مسیرش دور کرده است؛ فکر می‌کنید این عوامل در ادامه برای شما مشکل‌ به‌وجود بیاورد.

- مطمئنا عواملی وجود داشت اما حالا نمی‌خواهم به گذشته برگردم و درباره آن زمان صحبت کنم. نگاه ما به آینده است و همه عوامل در باشگاه دست به دست هم می‌دهند تا در زمین فوتبال موفق باشیم. امیدواریم در ادامه لیگ شرایط را طوری فراهم کنند که هر کسی در زمین لایق‌تر بود، موفق شود.

 

* دربی را دیدید؟

- بله دربی را دیدم. بازی از لحاظ فنی و تعداد گل خوب بود و اگر بخواهم درباره مسایل فنی صحبت کنم، نیمه اول بازی خوبی از دو تیم دیدم اما نیمه دوم چنگی به دل نزد.

 

* درباره حاشیه‌های بازی چه نظری دارید؟

- به مسایل حاشیه‌ای کاری نداشته و صحبتی در این باره ندارم.

 

* شما به عنوان یکی از اسطوره‌های باشگاه‌ پرسپولیس، شکست پرسپولیس را در دربی نقطه آغاز تزلزل این تیم می‌بینید؟

- ببخشید من نه اسطوره‌ام و نه بزرگ تیم. فقط مطمئن هستم پرسپولیس از این شکست درس می‌گیرد و سهم و حق هواداران پرسپولیس بیشتر از این‌هاست. بازیکنان پرسپولیس باغیرت بازی کرده و در طول فصل برای تیم فداکاری کرده‌اند. به عنوان یک پرسپولیسی از آنها می‌خواهم در این چند بازی آینده با تمام وجود کار کنند تا بعد از 8، 9 سال قهرمانی به‌دست بیاورند و دل مردم را شاد کنند. پرسپولیس 8، 9 سال است قهرمان نشده امیدوارم با کسب عنوان قهرمانی در پایان فصل، دل مردم را بعد از مدت‌ها شاد کنند. پرسپولیسی‌ها با قهرمانی‌شان می‌توانند هواداران را خوشحال کنند.

 

* زمانی که شما سرمربی تیم‌ملی بودید، با تمام مسایلی که فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش برای شما به‌وجود آورد اما هرگز علیه همکاران‌‌تان مصاحبه نکردید و به دستیاران‌تان احترام گذاشتید؛ فکر می‌کنید کاری که کی‌روش با برانکو کرد، درست است؟

- فقط این را بگویم که ان‌شاءا... این اتفاقات تکرار نشود. کی‌روش و برانکو مربیان لایقی هستند و باید فضایی به‌وجود بیاید که هر دوی آنها در تیم‌ملی و آسیا راحت کار کنند.

 

* با توجه به اینکه شما با برانکو کار کرده‌اید و کی‌روش را هم قبول دارید، فکر می‌کنید تا کی این مجادله ادامه داشته باشد.

- هر دو آدم‌های محترمی هستند و من برای آنها احترام خاصی قائل هستم. امیدوارم هر دوی آنها منافع ملی ما را در نظر بگیرند. باید شرایطی فراهم شود تا تیم‌ها در لیگ قهرمانان عملکرد خوبی داشته باشند و تیم‌ملی هم با آرامش کارش را دنبال کند.

 

* با توجه به مشکلات مالی نفت، حضور شما بالای سر این تیم باعث شده بازیکنان با یکدلی تمرین کنند. انگار نه انگار که این تیم مشکل مالی دارد.

- بچه‌ها به من لطف دارند. ما از اول فصل چنین جو رفاقتی‌ای داشتیم. در تیم ما همه رفاقتی آمده‌اند و خدا را شکر که با چنین بچه‌هایی کار می‌کنم. باشگاه هم قول داده مشکلات را حل کند.

 

* در زمین فوتبال همه رکوردها را زده‌اید؛ فقط مانده بود فضای مجازی که آن هم اینستاگرام شما زحمتش را کشید...

- (خنده همراه با مکث) هیچ‌ زمان دنبال رکورد و اینجور مسایل نبوده و نیستم. اگر هم اتفاقی افتاده، نظر لطف مردم را می‌رساند. دست تک تک مردم را می‌بوسم که همیشه به من لطف داشته‌اند. همیشه گفته‌ام و می‌گویم در برابر محبت مردم به علی دایی هیچی‌ نیستم.

 

* قبول دارید شما می‌توانید در فضای مجازی فرهنگ‌سازی کنید.

- اگر اینستاگرامم را فعال کرده‌ام فقط به‌خاطر این است که حقایق را به مردم بگویم تا مردم واقعیت‌ها را بدانند. اگر تعداد فالوئرهای ما از مرز دو میلیون گذشته، لطف و عنایت مردم است که ما را فراموش نکرده‌اند.

 

* به عنوان آخرین سوال، دیدار مقابل ماشین‌سازی آن هم در برف و بوران تبریز را چطور می‌بینید؟

- هدف ما این است که با دست پر از تبریز برگردیم. ان‌شاءالله که این طوری شود. در این چند روزه نتوانستیم درست و حسابی تمرین کنیم و مجبور شدیم بیشتر در چمن مصنوعی کار کنیم اما با انگیزه‌ای که از بازیکنان سراغ دارم برای کسب سه امتیاز به تبریز می‌رویم.

منبع: همشهری
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری