اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۷۳۴۱۰
رئیس پیشین کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال معتقد است که نباید در آرای کمیته انضباطی عدالت فدای سرعت شود.
۱۵:۰۰ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۵
وانانیوز| عبدالرحمن شاه‌حسینی در خصوص اعتراض سیدجلال حسینی به رأی کمیته انضباطی و محاکمه شدن بدون دعوت به این کمیته برای ارائه توضیحات، اظهار داشت: اصل بر این است که الزامی به دعوت نیست. عرف بین‌المللی و کدهای انضباطی فیفا هم به این شکل است که الزامی برای دعوت وجود ندارد.

وی با تأکید بر اینکه الزامی برای دعوت از متخلف‌ها نیست، افزود: فقط در برخی پرونده‌ها که برخی تخلفات مشخص نیست و در جامعه فوتبال هم آثار خاص خودش را به دنبال دارد، بهتر است مرجع قضایی رسیدگی‌کننده به پرونده از متخلف‌ها دعوت کند و حرف‌های آنها را بشنود.

رئیس پیشین کمیته انضباطی درباره اینکه کاپیتان پرسپولیس اعتقاد دارد سابقه انضباطی ندارد و باید صحبت‌های او را می‌شنیدند و رأی هم به سرعت اعلام شده است، گفت: در این خصوص باید بگویم در دورانی هم که من رئیس کمیته انضباطی بودم، سیدجلال حسینی یک بار به کمیته انضباطی احضار نشد و سابقه‌ای نداشت. ضمن اینکه من معتقدم آرای انضباطی باید در سریع‌ترین زمان صادر شود، اما نباید عدالت فدای سرعت شود. اگر هم قرار است سرعتی به اعلام رأی بدهند، باید دقت لازم را داشته باشند. شاید مواردی باشد که نیازی به توضیح متخلف‌ها دارد و در این موارد کمیته انضباطی باید از آنها دعوت کند. برخی مواقع هم مثلاً محرز است که بازیکن تخلف کرده یا مثلاً با مشت به صورت یکی کوبیده است که در این موارد اصلاً نیازی به دعوت و توضیح نیست.

شاه‌حسینی تأکید کرد: فقط در مواردی که دلایلی برای تشدید تنبیه یا دفاع متخلف وجود دارد، باید صحبت آنها را گوش کرد. با این حال یکسری مسائل حساسیت‌ها را بیشتر می‌کند.  مثلاً در مواردی که تخلف بَیّن بوده، کمیته انضباطی برای صدور رأی تأخیر کرده است. آن تأخیر و این تسریع حساسیت‌زاست و همین مسئله هم بی‌عدالتی محسوب می‌شود.
منبع: تجارت نیوز
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری