اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۷۳۳۹۸
جدایی ۲ بازیکن بی‌کیفیت اوکراینی از پرسپولیس این سوال را در اذهان عمومی ایجاد کرده که آنها چرا آمدند، چه عملکردی داشتند و چرا از این باشگاه جدا شدند و در این میان تکلیف پول کلانی که بابت این ۲ بازیکن هزینه شده چه خواهد شد؟
۱۴:۰۱ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۵
وانانیوز| 28 تیرماه امسال بود که خبر از عقد قرارداد 2 بازیکن اوکراینی با تیم پرسپولیس مطرح شد و از همان زمانی که این عقد قرارداد ابهام‌آمیز نقل محافل ورزشی شده بود که البته هر بار و هر زمان که یک رسانه به موضوع این 2 بازیکن اوکراینی و عدم کارایی آنها اشاره می‌کرد، با تکذیبیه‌ها و برخوردهای آنچنانی از سوی باشگاه پرسپولیس روبه‌رو می‌شد. آنها معتقد بودند که گذر زمان حقانیت را درباره این 2 بازیکن اوکراینی مشخص خواهد کرد که البته هرچه زمان گذشت، اصحاب رسانه و هواداران فوتبال با عدم کیفیت این 2 بازیکن بیشتر آشنا می‌شدند.

حضور این 2 بازیکن اوکراینی بیشتر از آنکه برای پرسپولیسی‌ها سود داشته باشد، حاشیه داشت و آش آن قدر شور شد که حتی روز گذشته برانکو که خبر جدایی این 2 بازیکن را به خبرنگاران اعلام کرد، از آن به عنوان خبر خوش یاد کرد و این نشان می‌دهد که سرمربی کروات پرسپولیس هم هیچ نگاه مثبتی به این 2 بازیکن نداشت که البته استفاده نکردن سرمربی پرسپولیس از این 2 بازیکن خود گواهی بر این ادعا بود که برانکو هیچ اعتقادی به این بازیکنان بی‌کیفیت نداشت و او مجبور به تحمل آنها در تمرینات شده بود.

بازیکنان بی‌کیفیت اوکراینی که کاری جز نشان دادن عدد 6 در تمرینات برای خوش‌آمد مدیران باشگاه بلد نبودند و در همان نگاه اول مشخص بود از اضافه وزن فاحشی بهره می‌برند، هیچ‌گاه نتوانستند باری از دوش پرسپولیس بردارند.

حتی در زمانی که در یک بازی مثل دیدار پرسپولیس مقابل پیکان که در شهرقدس انجام شد، زمانی که محمد انصاری مدافع وسط پرسپولیس با کارت قرمز داور روبه‌رو شد، برانکو ریسک استفاده از مدافع اوکراینی را به جان نخرید و حسین ماهینی را در دفاع میانی به کار گمارد؛ همان‌طور که در تنها بازی جام‌حذفی هم برانکو چنین تدبیری را در پیش گرفته بود. این مسائل به خوبی نشان می‌داد که سرمربی پرسپولیس مجبور است این 2 بازیکن را در تمرینات تحمل کند وگرنه هیچ اعتقادی به آنها نداشت.

نکته جالب اینجاست که فسخ قرارداد این 2 بازیکن که البته هنوز و تا لحظه انتشار این گزارش قطعی نشده، از سوی روابط عمومی و مسئولان باشگاه پنهان مانده بود و شاید اگر برانکو این خبر را رسانه‌ای نمی‌کرد کماکان کسی از این موضوع خبردار نمی‌شد. این در حالی است که فسخ قرارداد این 2 بازیکن هم با ابهامات و اما و اگرهای زیادی روبه‌رو است. باید این مسائل روشن شود که چه بندهایی در قرارداد این بازیکنان وجود داشت و یا اینکه برای فسخ قرارداد چه تدابیری اندیشیده خواهد شد. این در حالی است که مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس مدعی شده فسخ قرارداد این بازیکنان صادر شده و خطری پرسپولیس را تهدید نمی‌کند اما قطعا خبرنگارانی که به طور خاص در حوزه پرسپولیس فعال هستند، مشابه این جملات را بارها شنیده‌اند که البته در نهایت همین پرونده‌ها باعث محرومیت پرسپولیس در مجامع جهانی شده است. یکی از نمونه‌های آن همین پرونده مانوئل ژوزه مربی اسبق و پرتغالی پرسپولیس است که مدیران وقت این باشگاه مدعی بودند که از جانب او هیچ خطری باشگاه را تهدید نمی‌کند اما این روزها شایعه کسر امتیاز از سوی پرسپولیس به گوش می‌رسد آن هم برای پرونده همین مربی پرتغالی.

مسئولان باشگاه باید مشخص کنند که حضور این بازیکنان که برای پرسپولیس و هوادارانش آب نداشت، برای چه کسی در این میان نان داشت؟ باید روشن شود همان زمانی که رسانه‌ها بارها عنوان کردند که این بازیکنان بی‌کیفیت هستند و به کار پرسپولیس نمی‌آیند چرا رسانه‌ها متهم به حاشیه‌سازی شده و موضع‌گیریهایی حتی تند در این باره صورت گرفت. آیا بهتر نبود همان زمان باشگاه به اشتباه خود اقرار می‌کرد تا جلوی این ضرر زودتر گرفته شود؟ وقتی برای این 2 بازیکن بی‌کیفیت بیش از 2میلیارد تومان از پول بیت‌المال هزینه شده آیا بهتر نیست که مسئولان باشگاه خود را ملزم به پاسخگویی در این باره کنند؟ قطعا شفاف‌سازی در این باره هرچند دیر شده اما بهترین راهکار است. باید مشخص شود این بازیکنان بی‌کیفیت و البته گرانقیمت به چه دلیل به پرسپولیس آمدند و چرا بدون هیچ کارایی از این تیم جدا شدند. شاید بهتر است مسئولان باشگاه به جای ماستمالی کردن روی اشتباهات خود و متهم کردن رسانه‌ها به حاشیه‌سازی، واضح و صریح علاوه بر اقرار به این اشتباه از هواداران هم به جای اشغال 2 بازیکن باکیفیت در پرسپولیس توسط 2 بازیکن بی‌کیفیت اوکراینی، عذرخواهی کنند.

با اینکه در اواخر سال اقتصاد مقاومتی به سر می‌بریم اما این دور ریختن بیت المال از سوی برخی از مسئولان باشگاه پرسپولیس علامت سوال بزرگی را در این باره ایجاد کرده و آن اینکه آیا در این شرایط نهادهای نظارتی به چنین پرونده پر حرف و حدیثی ورود می ‌کنند یا نه؟ و اینکه وزارت ورزش و جوانان به عنوان متولی این باشگاه مردمی آیا این موضوع را پیگیر خواهد شد؟ باید مشخص شود که وقتی بارها رسانه‌ها در این خصوص نوشتند و هشدار دادند چرا انواع و اقسام رفتارهای تند با رسانه‌ها برای سرکوب کردن این اعتراض‌ها انجام شد اما کسی در این باشگاه این حق را برای اصحاب جراید قائل نشد تا نقد منصفانه آنها دیده شود؟ به چه دلیل باید بازیکنان بی کیفیت اوکراینی در این باشگاه‌ها پولی به دست بیاورند که در کشور خودشان شاید یک پنجم آن را کسب می‌کردند؟

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری