اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۷۳۳۵۸
رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: هر موقع رای صادر می کنیم از جانب های مختلف تهدید می شویم اما ما از این چیزها نمی ترسیم.
۰۹:۲۹ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۵
وانانیوز| اسماعیل حسن‌زاده رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال درباره آراء صادرشده سرخابی‌ها بعد از دربی که سریعا ابلاغ شد، اظهار داشت: در فصل جاری سعی کردیم بلافاصله بعد از گزارش احکام را صادر کنیم به دلیل فشردگی مسابقات، تأخیر در صدور احکام ممکن بود در بازی تیمها تأثیر بگذارد؛ به عنوان مثال بعضی تیمها امروز یا فردا بازی دارند ما هم تلاش کردیم که آراء صادره به تأخیر نیفتد. مسابقه بزرگ دوستان را واداشت تا زود رأی خود را صادر کنند.

وی افزود: چند ماه پیش محرومیت 2 جلسه‌ای رحمتی را که درخواست داشت، یک جلسه تعلیق کردیم و او اجازه پیدا کرد تا در مسابقه بعدی شرکت کند؛ همان موقع گفتند کمیته انضباطی استقلالی است حالا هم بعد از آراء کمیته انضباطی دربی هم استقلای‌ها و هم پرسپولیسی‌ها از ما ناراحت هستند اما ما به این موضوع توجهی نداریم.

رئیس کمیته انضباطی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر این اتفاق در یک تیم شهرستانی رخ می‌داد که پخش زنده هم نداشت، ما نیازی نداشتیم عجله کنیم اما دربی یک بازی حساس بود که پخش بین‌المللی هم می‌شد. این بازی گل سرسبد ما بود و در مقاطعی که کاپیتان‌های تیم‌ملی درگیر بودند، باید قاطعانه تصمیم بگیریم. ما حتی نگران تهدید به مرگ هم نیستیم.

حسن‌زاده در واکنش به صحبت‌های منصوریان مبنی بر اینکه گفته بود داور کارت زرد و قرمز داده، کمیته انضباطی تو چکاره هستی، تصریح کرد: با این حرف باید با چه منطقی صحبت کنیم؟ مربی که هنوز آیین نامه ابتدایی را نمی داند چگونه باید من رودرو با او بحث کنم و بعد در برنامه ۹۰ چنین حرفی را می زند. در هر صورت این رأی ما بوده و هرجا علیه قرمز و آبی رأی دادیم تهدید شدیم.من نمی خواهم صبح اول وقت در مورد این تهدیدها صحبت کنم اما اگر لازم باشد به وقتش در موردش توضیح می دهم. بعد از این رای هم تهدید شدیم اما ما از هیچ چیز نمی ترسیم.

وی درباره اینکه می‌گویند رأی ماشین‌سازی و تراکتورسازی هنوز ابلاغ نشده گفت: ما این رأی را داده‌ایم. زمانی شما قرار است برنامه خود را ساعت 8 آغاز کنید اما ساعت 9 شروع می‌شود. مطبوعات تیتر می‌زنند که این برنامه با تأخیر آغاز شد؛ حالا هرچقدر شما بگویید ساعت 8 برنامه را آغاز کرده‌اید، دیگر ذهن مخاطب این موضوع را باور نمی‌کند. الان حضور ذهن درباره رأی این بازی ندارم اما ما پرونده‌ای نداریم که بلاتکلیف مانده باشد.

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال با اشاره به اینکه استقلال بدهکارترین باشگاه است، تصریح کرد: امسال جرأت کردیم تا مطالبات را بگیریم. سرمربی سابق این تیم 9، 8 سال است که طلب دارد اگر چه مقدار ناچیزی باقی مانده اما هنوز مطالباتش اجرایی نشده آن وقت در تریبون رسمی به ما می‌گویند بروید مطالبات ما را بگیرید.شما که خودتان دوست دارید مطالباتتان پرداخت شود اول از باشگاه خودتان شروع کنید. یک مربی نزدیک به ۸ سال است از این تیم طلبکار است و اتفاقات مبلغ هم ناچیز است اما هنوز پول او پرداخت نشده است این مسائل چه ربطی به هم دارد. دو بازیکن در زمین با هم درگیر شدند بعد به مسائل مالی ربط پیدا می کند.

حسن‌زاده همچنین با اشاره به اینکه بازیکنان می‌توانند از راه قانون درخصوص آرای صادرشده اعتراض کنند، عنوان کرد: تا زمانی که درگیری 2 کاپیتان نبود، جو قابل‌قبولی در ورزشگاه حاکم بود اما وقتی شما به مردم فشار می‌آورید ممکن است کسی آسیب ببیند. آیا در این صورت باز هم می‌گویید کمیته انضباطی داور که کارت داده، شما چرا رأی دادید؟ ما در حد وسع خودمان کار را انجام می‌دهیم. اگر دوستان درخواست تجدیدنظر دارند از راه قانونی اقدام کنند.

وی در پاسخ به این سوال که منصوریان گفته، رحمتی را 2 جلسه محروم کرده‌اید تا ما نتوانیم اعتراض کنیم، یادآور شد: رأی متناسب با اتفاقات صادر می‌شود. ما تناسب را همین‌قدر می‌دانستیم چون بازیکنان سابقه قبلی هم داشتند؛ وقتی رحمتی محرومیت قبلی‌اش روی لبه تیغ است، چرا توجه نمی‌کند؟ وقتی بازیکن سابقه دارد، تشخیص دادیم 2 جلسه محروم شود. باید رعایت می‌کردند. آئین‌نامه انضباطی این ظرفیت را دارد که ما روی سابقه نظر بدهیم؛ مثلا اگر سیدجلال و رحمتی سابقه نداشتند فقط جریمه نقدی می‌کردیم.

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که سیدجلال حسینی گفته به فیفا درباره رأی کمیته انضباطی شکایت می‌کند، گفت: بیایید با هم همکاری کنیم. اگر بازیکن دلایلی دارد که رأی را تلطیف می‌کند، آن را بگوییم.

حسن‌زاده درباره اینکه پیام صادقیان هم در یک بازی روی دست داور زد و 6 ماه محروم شد، اظهار داشت: شما می‌توانید این موضوع را ثابت کنید؟ او روی دست داور نزد و محرومیتش هم 6 ماه نبوده است.حتما در گزارش موارد دیگری هم بوده است.

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین