اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۷۳۱۳۴
مدیرعامل باشگاه ملوان با انتقاد از صحبت‌های رئیس فدراسیون مبنی بر خطر کسر امتیاز از این تیم، گفت: فدراسیون زمانی رای فیفا را به ما اعلام کرد که سه روز از مهلت آن گذشته بود.
۱۹:۳۰ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۵
وانانیوز| هدی تاج شب گذشته اعلام کرد که چند باشگاه به خاطر پرونده بدهی های خارجی خود در خطر کسر از امتیاز و محرومیت قرار دارند. یکی از باشگاه هایی که به گفته تاج در آستانه کسر ۶ امتیاز قرار دارد، باشگاه ملوان است که هنوز نتوانسته بدهی «زوران» بازیکن پیشین خود را پرداخت کند.

از تاج متشکرم که سنسورهای خطرش فعال است!
مسعود رضائیان مدیرعامل باشگاه ملوان در این خصوص گفت: قبل از هرچیز باید از آقای تاج تشکر کنم که سنسورهای تشخیص خطرشان فعال است و این موارد را اطلاع می دهند! ما بیش از یکسال است که درگیر پرونده «زوران» هستیم و این خطر هم از آن موقع وجود داشته است. کسر امتیاز از آستانه باشگاه هم گذشته و به پذیرایی رسیده است!

نامه فیفا زمانی به دستمان رسید که سه روز از مهلت تعیین شده گذشته بود
وی افزود: با توجه به اینکه نامه کمیته انضباطی ۱۳ روز بعد از ابلاغ حکم و سه روز بعد از پایان مهلت تعیین شده به دست ما رسید، اگر خودمان دقت نکرده بودیم و اقدامات لازم صورت نمی گرفت، الان ۶ امتیاز کسر شده بود. همین تاخیر در برقراری ارتباطات موثر و دقیق باعث می شود بعضی از این نامه ها و آرا دیر به باشگاه برسد و یا هرگز نرسد.

نامه نفت مسجد سلیمان بایگانی شده بود!
مدیرعامل باشگاه ملوان تاکید کرد: این موضوع، نمونه های زیادی هم دارد. یک مورد آن به دو سال پیش بر می گردد که بنده در باشگاه نفت مسجد سلیمان بودم. یک ماه بعد از ابلاغ نامه فیفا، به صورت تصادفی متوجه شدیم که این رای صادر شده بود. وقتی هم سئوال کردیم که چرا نامه را به ما نداده بودید گفتند یک متن انگلیسی آمده بود و ما هم آنرا بایگانی کردیم! همان موقع هم اقدامات لازم را صورت دادیم تا خطر کسر امتیاز در نفت مسجد سلیمان منفجر نشود.

باید با زوران به توافق برسیم
رضائیان تاکید کرد: الان هم با تاخیر متوجه ابلاغیه فیفا شدیم و دنبال این هستیم تا مراحل مذاکره با بازیکن موردنظر را پیش ببریم. ما باید با این بازیکن بر سر کم کردن مبلغ موردنظر و یا پرداخت اقساطی آن به توافق برسیم.

در انزلی همه نگران هستند
وی با انتقاد از نحوه اعلام این خبر توسط مهدی تاج در تلویزیون یادآور شد: از شب گذشته تا حالا همه در انزلی نگران هستند و فکر می کنند اتفاق جدیدی رخ داده و ۶ امتیاز از ما کسر شده است. در حالی که آقای تاج گفته بود ملوان در آستانه کسر ۶ امتیاز است. همه تیم های دیگر هم در آستانه کسر امتیاز هستند. در هر صورت ما به موقع پاسخگو بودیم.

رای دهم ژانویه صادر شده بود
مدیرعامل باشگاه ملوان در پاسخ به این سئوال که نامه فیفا چه زمانی ابلاغ شده بود و فدراسیون در چه تاریخی آنرا برای شما فرستاده بود؟ گفت: این رای ۱۰ ژانویه ابلاغ شده بود. در این رای، به ما ۱۰ روز مهلت داده بودند یعنی تا ۲۰ ژانویه ولی نامه موردنظر ۲۳ ژانویه به دستمان رسید. بهرحال فدراسیون آن زمان به ما کمک کرد. با وجود اینکه به فدراسیون برای ابلاغ دیرهنگام نامه انتقاد داریم ولی کمیته بین الملل و علیرضا اسدی دبیر کل فدراسیون نهایت همکاری را با ما داشتند.

اجازه نمی دهیم ۶ امتیاز کسر شود
رضائیان در خصوص اینکه آیا ممکن است در این شرایط حساس ۶ امتیاز از ملوان کسر شود؟ اظهار کرد: اجازه نمی دهیم تحت هیچ شرایطی از باشگاه کسر امتیاز شود. هیات مدیره نگران است و این وضعیت را دنبال می کند. خیلی ها نگران هستند.

خالقان این اثر باشکوه هم تماس می گیرند که امتیاز کم نشود!
وی افزود: حتی کسانی که خودشان خالق این اثر باشکوه بوده اند، حالا تماس می گیرند و توصیه می کنند که پول بازیکن را بدهیم تا از باشگاه امتیازی کسر نشود! دستشان درد نکند. نظر آنها هم حتما خیر است.

مشکلات استقلال و پرسپولیس عمیقتر است اما تاج شب دربی چیزی نگفت
مدیرعامل باشگاه ملوان در ادامه انتقاداتش از رئیس فدراسیون فوتبال، گفت: از آقای تاج گلایه دارم. ایشان در آستانه دربی نمی گوید که استقلال و پرسپولیس را خطر کسر ۶ امتیاز تهدید می کند در حالی که این لفظ را برای ما به کار می برد. در حالی که مشکلات استقلال و پرسپولیس عمیق تر و نگران کننده تر از مشکلات ماست. کاش این مشکلات نبود. من حال این باشگاه ها را می فهمم ولی باید بگویم بازی های تیم ملوان هم حساس و مهم است. می دانید نام بردن از ملوان با لفظ کسر ۶ امتیاز، چه استرس زیادی به تیم، کادر فنی و هواداران وارد می کند؟

وظیفه فدراسیون درآمدزایی است
رضائیان ادامه داد: شرایط فعلی تیم ما چیزی کمتر از دربی ندارد. شاید حتی ارزش آن به مراتب بیشتر از دربی باشد چرا که مدعی صعود به لیگ برتر هستیم. دست تاج درد نکند که نگران است ولی ایشان بداند که بی پولی باشگاه ها ناشی از این است که درب اتاق منابع درآمدزایی بسته شده و آوار زیادی هم روی آن ریخته شده است. الان به کسی نیاز است که برود و درب این اتاق را باز کند. این کار وظیفه فدراسیون فوتبال است.

فدراسیون پشت باشگاه ها را خالی کرد
وی تصریح کرد: وظیفه فدراسیون این است که پای این قضیه بایستد. سال گذشته وقتی فدراسیون فوتبال اعلام کرد به خاطر مشکلات حق پخش، اجازه ورود دوربین ها را به ورزشگاه نمی دهد، همه ما محکم پشت فدراسیون ایستادیم ولی فدراسیون پشت ما را خالی کرد؛ درست در زمانی که منابع درآمد دو باشگاه تامین شد.

کار استقلال و پرسپولیس را انجام دادیم اما یک ریال هم به ما ندادند
مدیرعامل باشگاه ملوان در ادامه خاطرنشان کرد: ما هم دقیقا همان کارهایی را کردیم که دو باشگاه کردند. همان اسپانسر را روی لباسهایمان تبلیغ کردیم ولی حتی یک ریال هم به ملوان ندادند. دو سال قبل، فدراسیون فوتبال در دو مقطع زمانی، فقط ۱۳۴ هزار تومان به باشگاه ما دادند یعنی چیزی در حدود ۲۷۰ هزار تومان! اینکه شما عضو یک مجموعه باشید ولی ۲۷۰ هزار تومان بگیرید خنده دار است.

تاج رئیس فدراسیون نشده که فقط نگران باشد
رضائیان با بیان اینکه نگرانی مهدی تاج درست و به جا است، تاکید کرد: با این حال فقط نگران بودن کافی نیست. همه می توانند نگران باشند. مغازه دار سر کوچه باشگاه ملوان حتی از تاج هم نگران تر است. تاج برای این رئیس فدراسیون نشده که فقط نگران باشد. او باید یکسری کارها را هم انجام بدهد. من به بحث تیم ملی و داوری های لیگ برتر کاری ندارم. اینها دغدغه های زیادی است ولی اگر منابع درآمدزایی را فعال کنند، ممنون می شویم.

طلب زوران به ۳۰۰ هزار دلار رسیده است
مدیرعامل باشگاه ملوان در پاسخ به این سئوال که طلب زوران از این باشگاه چقدر است؟ گفت: زوران برای فصل ۹۰-۹۱ و ۹۱-۹۲ جمعا ۲۵۰ هزار دلار بوده است که با بهره های ۵ درصدی سالیانه، به ۳۰۰ هزار دلار می رسد. بازیکنان، هواداران و اعضای کادر فنی زحمت می کشند و امتیازات را با هر تلاشی هست به دست می آورند. ما هم وظیفه داریم جلوی کسر امتیاز را بگیریم.

توصیه شده مستقیم با فیفا در ارتباط نباشیم
«چرا خود باشگاه ملوان به صورت مستقیم با فیفا مذاکره نمی کند که کار به اینجا نکشد؟» رضائیان در پاسخ به این سئوال، گفت: به ما توصیه شده است که با فیفا ارتباط مستقیمی نداشته باشیم. کمیته بین الملل فدراسیون فوتبال می گوید هر درخواست و نامه نگاری با فیفا را با سربرگ فارسی به فدراسیون بدهیم تا آنها خودشان آنرا با یک ضمیمه، به فیفا ارسال کنند.

اعلام پروسه ابلاغ نامه از فدراسیون به باشگاه ها
وی درباره اینکه پروسه ابلاغ نامه از فدراسیون فوتبال به باشگاه ها چطور است؟ افزود: فدراسیون فوتبال یک نسخه از نامه های فیفا را ابتدا برای باشگاه و یک نسخه را برای هیات فوتبال استان می فرستد. هیات فوتبال استان هم یک نسخه از نامه را مجددا برای باشگاه و یک نسخه را برای هیات فوتبال شهرستان می فرستد. هیات فوتبال شهرستان هم آن نامه را به باشگاه می دهد. در واقع باشگاه عملا سه یا چهار بار در معرض اطلاعات قرار دارد. از این بابت خوب است ولی اگر نامه از همان ابتدا از فدراسیون ارسال نشود، دیگر به دست ما نخواهد رسید.

شماره ای که فدراسیون نامه را به آن فکس کرده بود شناسایی نشد!
مدیرعامل باشگاه ملوان در پاسخ به این سئوال که «توجیه فدراسیون فوتبال برای ارسال دیرهنگام نامه فیفا به باشگاه ملوان چیست؟» گفت: فدراسیون می گوید ما نامه را فکس کرده ایم ولی شماره ای که نامه به آن فکس شده، شناسایی نشد! در واقع این شماره نه برای باشگاه، نه برای هیات فوتبال استان و نه برای هیات فوتبال شهرستان بوده است. ممکن است نامه جای دیگری رفته باشد.

مراحل حضور حیدریه در ملوان طی می شود
رضائیان در ادامه در خصوص حضور وحید حیدریه در تیم ملوان به عنوان سرباز یادآور شد: ما صحبتهایی با این بازیکن داشته ایم. حیدریه خودش تمایل دارد به ملوان بیاید. البته جذب سرباز مراحلی دارد که باید این مراحل طی شود.

رقابت ملوان و سپیدرود سازنده است
مدیرعامل باشگاه ملوان در پایان در خصوص شرایط این تیم و رقابت با سپیدرود برای صعود به لیگ برتر گفت: یکی از اتفاقات خوبی که دارد می افتد و بعضی ها قدرش را نمی دانند، رقابت دو تیم همسایه ملوان و سپیدرود است. به نظرم اگر یکی از این دو تیم نبود، آن یکی هم در بالای جدول نبود. این رقابت سازنده است که به پیشرفت دو تیم کمک کرده است.
منبع: تجارت نیوز
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین