اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۷۲۸۸۶
سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: امیدوارم برای بازی فردا برانکو تیم پرسپولیس را با تاکتیکی هجومی به میدان بفرستند.
۱۵:۲۵ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۵
وانانیوز| علیرضا منصوریان در نشست خبری پیش از دربی 84 اظهار داشت: فردا برای تیم ما یک نقطه عطف خواهد بود و نتیجه‌گیری در این مسابقه برای ما بسیار مهم است.

وی ادامه داد: ما می‌خواهیم به مسیر خوبمان ادامه دهیم و فکر می‌کنم با توجه به عملکرد پرسپولیس در این فصل فردا شاهد یک دربی خوب خواهیم بود.

منصوریان در مورد اینکه پرسپولیس فردا کامیابی‌نیا را ندارد و زوج خط حمله شما چه کسی خواهد بود، گفت: بله می‌دانیم فردا کمال نیست. زوج خط حمله‌مان را هم فردا بعد از ناهار اعلام می‌کنیم.

وی افزود: خبر خوب برای ما این است که وریا غفوری آسیب‌دیدگی‌اش به اندازه‌ای که فکر می‌کردیم نیست و اگر تا فردا سلامتی‌اش را کادر پزشکی تائید کند ممکن است به فهرست 18 نفره ما اضافه شود. ما فردا مگویان را به طور کامل ادر اختیار نداریم اما جابر انصاری در لیست 18 نفره ما هست و در هر دقایقی که بخواهیم می‌توانیم از او استفاده کنیم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در مورد اینکه چه تدبیری برای مهار سروش رفیعی با تکنیک زیادش دارد، گفت: بعد از بازی با السد تمام وقت‌مان را برای آنالیز پرسپولیس گذاشته‌ایم و در دور برگشت پرسپولیس را آنالیز کردیم و کامل و نفر به نفر می‌شناسیم و ایده‌های برانکو هم کاملا شناسایی شده است. همان ایده‌هایی که در مورد تیم‌های دیگر داریم در بازی با پرسپولیس هم همان کار را می‌کنیم. ما با پرسپولیس بازی داریم نه سروش رفیعی. می‌خواهیم کل پرسپولیس را از کار بیندازیم نه سروش رفیعی به تنهایی.

منصوریان در مورد اینکه بازیکنان جوان‌تان بعد از پیروزی مقابل السد مغرور شده‌اند یا خیر، گفت: در تیم ما چیزی به نام غرور وجود ندارد.تا امروز چیزی به نام غرور در جوانان تیمم ندیدم. ما افق روشنی را طراحی کرده‌ایم و در اوایل صحبت‌هایم گفتم دربی نقطه عطفی برای ما خواهد بود. نسبت به دربی خوشبین هستم. در بازی با السد هم اگر نگاه کنید جوانان ما مقابل ژاوی هیچ حرکت اضافی انجام ندادند. مسیر مشخصی را طی کردند و پلکانی به حریف فشار آوردیم. می‌دانیم که بازی فردا چقدر مهم است و فارغ از غرور در این بازی حاضر می‌شویم.

 سرمربی تیم استقلال در ادامه نشست خبری در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه برانکو مخالفت خود را با برگزاری نشست مشترک سرخابی‌ها اعلام کرد و شما چه نظری دارید، گفت: من همان شب در جلسه و شب نشینی اعلام کردم با توجه به اینکه 24 بهمن دو تیم باید به مصاف یکدیگر بروند اگر اسپانسرمان مشترک نبود اصل برگزاری چنین جلسه‌ای اشتباه است. شما فردا می‌بینید که بازیکنان دو تیم مقابل هم بی‌رحم بازی می‌کنند و اصلا نیازی نبود که در آن مراسم باشیم اما چون این اسپانسر دو سال است که دو باشگاه را سرپا نگه داشته و البته ما چند وقت دیگر باید پا به مسابقات اسیای بگذاریم به خاطر منافع باشگاه به این جلسه رفتم وگرنه من هم با حرف برانکو موافقم.

خبرنگاری گفت: تیم شما در هفته‌های اخیر خوب کار کرده و السد را حذف کرد و حالا می‌توانید نسبت به دربی رفت دست و پا بسته بازی نکنید که منصوریان حرف این خبرنگار را قطع کرد و گفت: ما در بازی رفت هم دست و پا بسته نبودیم. بعد از بازی از من سؤال کردید آن زمان هم این جواب را دادم اگر کاوه رضایی آن موقعیت را گل می‌کرد شک نکنید تیم ما رویه بازی‌اش را تغییر می‌داد و نتیجه قابل قبولی می‌گرفتیم.

وی افزود: نسبت به دربی رفت 3-4 بازیکن تیم من تغییر کرده است ولی به نظرم بازی فردا 50-50 است و در عین حال که تیم ما در جدول جایگه خوبی دارد شانس دو تیم برای پیروزی برابر است.

سرمربی تیم فوتبال استقلال با اشاره به هجمه‌هایی که از ابتدای فصل به وی وارد شده‌،‌گفت: این هجمه‌ها از اول فصل بوده و من هفته قبل هم گفتم وقتی یک بازی را در استقلال و پرسپولیس می‌برید بیشتر از 24 ساعت فرصت خوشحالی ندارید. بازی فردا هم بازی‌ای است که باید با هوش بازی کنیم و اطلاعات خوبی از حریف فردایمان داریم و می‌دانیم پرسپولیس در طول هفته خوب تمرین کرده است.

منصوریان در پاسخ به این سؤال که منصوریان فردا با منصوریان دور رفت چه تفاوتی دارد، گفت: فقط یک مقدار موهای صورتم سفید شده است. سعی می‌کنم تجربیاتی که در این مدت به دست آوردم را استفاده کرده و از آنها بهره ببرم. آرزو می‌کنم هر دو تیم بدون آسیب دیده و مصدوم بیرون بیایند و اگر شرایط و بستر به شکلی فراهم شود که بازیکنانم مثل بازی با السد انرژی خود را رها کنند. مطمئن باشید بازی خوبی را شاهد خواهیم بود.

خبرنگاری گفت شما پیش از این مدعی بودید برای شکست دادن پرسپولیس با کی‌روش مشورت کردید که سرمربی استقلال در این لحظه عصبانی شد و خطاب به آن خبرنگار گفت: لطفا از این مسائل بیرون بیایید و ما را خسته نکنید! هر موقع پرسپولیس را بردیم گفتند با فلانی مشورت کرده و هر موقع یک برد بزرگ کسب کردیم گفتند کی‌روش مشورت داده است. هفته گذشته دیدم که یک سایت آنالیز بازی الشحانیه و السد قطر را برای من منتشر کرد و این را به ما پیشنهاد داد، در حالی که به جرات می‌توانم بگویم تیم آنالیزی که در اختیار دارم یکی از بهترین‌های آسیاست و من خودم کارم را با آنالیز شروع کردم.

وی گفت: فکر می‌کنم الان کی‌روش یا در پرتغال باشد یا در آفریقا. اگر شما از خبرنگار X نیوز بهتر هستید پس لطفا شرایط ما را درک کرده و رفتار حرفه‌ای داشته باشید. تیم آنالیز من 9 نفره است و من همیشه با آنها مشورت می‌کنم ضمن آنکه اگر به کنار دست من نگاه کنید دو سرمربی سابق کنار من می‌نشینند. ما با ایده‌های خودمان جلو می‌رویم کاری به این مسائل نداریم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در خصوص اینکه او صاحب یک رکورد مقابل برانکو است، گفت: اصلا به این حرف‌ها و رکوردها کاری ندارم و با تمام احترام به آن نگاه می‌کنم. می‌دانم که قبل از اینکه من سرمربی شوم برانکو سرمربی تیم ایران بوده است. حتی اگر فردا به امید خدا از سد پرسپولیس بگذریم منکر خوب بودن برانکو نخواهم شد و نمی‌گویم از او بهتر هستم و فقط و فقط از آن 90 دقیقه که پیش رو دارم استفاده می‌کنم.

منصوریان در مورد اینکه معتقد است دربی جای باتجربه‌هاست،‌گفت: بله من هم معتقدم دربی جای باتجربه‌هاست اما جوانان ما هم برای دربی باتجربه شده‌اند و یک پیش دربی را گذرانده‌اند. ما بازی با السد را پشت سر گذاشتیم هر چند معتقدم دربی فضای متفاوتی دارد و هواداران 50-50 در ورزشگاه حضور دارند.اما من قبل از دربی مطمئن شدم که بازیکنان ما از یک فیلتر قوی رد شده‌اند و تن‌شان به تن ژاوی و هم‌بازی‌های او خورده است. جوانان‌مان خیلی زود باتجربه شده‌اند.

وی در مورد اینکه ذکی‌پور می‌تواند فردا مقابل رامین رضائیان ایستادگی کند، گفت: معلوم نیست که فردا ذکی‌پور در ترکیب 11 نفره ما باشد. اگر فرض بگیریم ما بازی را با او شروع کنیم، برخورد این دو تقابل دو مازندرانی است. پرسپولیس در همه نقاطش شرایط مطلوبی دارد. بازیکن سابق‌مان یعنی وحید امیری در جناح چپ هم خیلی خوب در پرسپولیس بازی می‌کند. ما باید کل پرسپولیس را مهار کنیم و تمرکزمان روی بازیکنان نیست.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در مورد اینکه مربیانی که دربی را باخته‌اند معمولا برکنار شده‌اند و موقعیت شما چگونه است، اظهار داشت: من هم مثل بقیه مربیان می‌گویم دربی 3 امتیاز دارد اما واقعیت این است که برای هوادار ما و هوادار پرسپولیس این مسابقه یک جام محسوب می‌شود و در بازی رفت ما جام را از وسط نصف کردیم و به خانه بردیم. بارسا و رئال 4-5 بار در طول یک فصل با هم بازی می‌کنند اما به اندازه حساسیت دربی ما حساسیت ندارند. این بازی برای هواداران ما متفاوت است. ما اگر پرسپولیس را هم ببریم بیشتر از برد مقابل ماشین‌سازی به ما امتیاز نمی‌دهند. اما حواشی مثبتی هم همراهش هست که منکر آن نمی‌شوم. اما این بازی هم 3 امتیاز دارد.

منصوریان با اشاره به درگذشت پدر داود عابدی اظهار داشت: من هم مثل شما در درگذشت پدر عابدی را به نمایندگی از شما و اهالی فوتبال به او تسلیت می‌گویم و مربیان و بازیکنان را در غم خود شریک بداند.

وی در مورد اینکه مربی بازنده دربی برکنار می‌شود یا نه،‌گفت: این خارج از بحث است. شما نگران من نباشید.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در مورد حادثه شهدای چوار گفت: این تلخ‌ترین فوتبال در 40 ساله اخیر کشورمان است. فوتبالی که برای زیبایی بازی شد اما به تلخی به پایان رسید.بازی فردا به نام شهدای چوار است. سال به سال گذشته اما هنوز داغ مادران این حادثه که زنده‌اند تازه است.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در مورد حادثه شهدای چوار گفت: این تلخ‌ترین فوتبال در 40 ساله اخیر کشورمان است. فوتبالی که برای زیبایی بازی شد اما به تلخی به پایان رسید.بازی فردا به نام شهدای چوار است. سال به سال گذشته اما هنوز داغ مادران این حادثه که زنده‌اند، تازه است. وقتی بمب و موشک‌های هواپیماهای عراقی را به سمت این زمین فوتبال پرتاب شد، را تجسم می‌کنم نمی‌توانم آن را نگاه کنم. این هم بخشی از کشورمان است و شهدای آنجا فوتبالی هستند. امیدوارم سرمای خاک باعث شود خانواده آنها داغ‌شان سبک‌تر شود.

منصوریان در مورد اینکه فصل گذشته با نفت پرسپولیس را بردید و آیا فردا هم با همان تفکر مقابل پرسپولیس بازی می‌کنید، به خصوص اینکه شما 120 دقیقه مقابل السد قطر بازی کردید، اظهار داشت: ما خودمان نگران بازی با السد بودیم. مسابقه‌ای که 30 دقیقه بیشتر بازی کردیم و 2 روز کمتر از حریف استراحت داشتیم. با احتساب وقت‌های اضافه 120-30 دقیقه مقابل السد بازی کردیم و فضای استرسی هم داشتیم. اما پرسپولیس 2 روز بیشتر از ما استراحت کرده و هنوز بابت این مسئله از سازمان گلایه دارم. پرسپولیس می‌توانست روز 19 بهمن ماه خارج از خانه بازی کند اما نمی‌دانم چرا این اتفاق نیفتاد. آنها بازی سنگنیی مقابل تراکتور نداشتند و در خانه با این تیم بازی کردند و 2 روز بیشتر از ما استراحت داشتند با این حال با تلاش پزشکی و کادر فنی نکات خوبی را داشتیم و به نقطه‌ای رسیدیم که برای بازی فردا آماده‌ایم. بازی پرسپولیس و نفت را هم باید فراموش کرد. بازی فردا بازی نفت و پرسپولیس نیست. فردا دربی دوم فصل را انجام می‌دهیم. دربی فضای متفاوتی دارد. دیدگاه‌های پارسال دربی فرق دارد. فصل گذشته 70-80 تماشاگر در جایگاهی از ورزشگاه نفت را تشویق می‌کردند اما اکنون نیمی از ورزشگاه در اختیار هواداران استقلال است و هواداران دوست دارند فوتبال خوبی به نمایش بگذاریم. با وجود اینکه 48 ساعت استراحت کمتری داشتیم اما برای این مسابقه آماده‌ایم.

وی در مورد اینکه برانکو امکانات تیم پرسپولیس را به خبرنگاران در ورزشگاه کاظمی نشان داده و آیا شما هم شرایط مناسب دارید یا نه، گفت: استقلال اصلا شرایط و امکانات مناسبی ندارد. من منکر تفاوت امکانات دو تیم نمی‌شوم اما ما استخر و سونا نمی‌خواهیم. می‌توانیم سونا و استخر را از هتل المپیک بگیریم. ما فقط یک زمین تمرین ساده می‌خواهیم.جتی اگر خط کشی هم نداشته باشد اشکالی ندارد. اتاق کار هم برای ما نداشته باشد، عیبی ندارد. یک سال است در سعادت‌آباد یک دفتر کار اجاره کرده‌ایم. امکاناتی که پرسپولیس دارد باید الگویی شود برای ما تا سال آینده بتوانیم این امکانات را داشته باشیم. 2 شب پیش در میهمانی مشترک با برانکو درد و دل می‌کردم. می‌گفتم که پرسپولیس و استقلال روی هم 70 میلیون هوادار دارد. این دو تیم اما امکانات اولیه یک باشگاه در حوزه خلیج فارس را هم ندارند. قرار بود دیروز و امروز ما و پرسپولیس به طور همزمان از امکانات زمین شماره 2 ورزشگاه آزادی استفاده کنیم. دیروز پرسپولیس ساعت 11 تمرین داشت و ما ساعت 2 و امروز هم قرار بود ما 11 تمرین کنیم و پرسپولیس ساعت 2 اما با اولین بارش اجازه ورود ما را به ورزشگاه ندادند. پرسپولیسی‌ها به ورزشگاه خودشان رفتند و ما هم به کمپ گل‌آلود خودمان رفتیم. استقلال و پرسپولیس اگر امکانات داشته باشند خوب است. من با افتخاری رئیس باشگاه صحبت کرده‌ام که کمپ استقلال را مجهز کنند و با برخی افراد که در اطراف استقلال هستند از جمله برادران شفیع‌زاده صحبت کرده‌ایم که کمپ را به استخر و سونا مجهز کنند. و یک زمین چمن هم داشته باشد. زیرا ما می‌خواهیم کار تاکتیکی روی چمن بکنیم. از اینکه پرسپولیس از بی‌امکاناتی فرار کرده خوشحالم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در مورد اینکه خودش اکنون کار بدنسازی استقلال را انجام می‌دهد، گفت: بدنسازی ما 6 سال است با یک متد انجام می‌شود که در آن مجری کار ما بدنساز است و فرقی نمی‌کند چه کسی بدنسازی کند اما اگر افرادی که به ایران می‌آیند خانواده‌هایشان را نمی‌آورند و به همین ترتیب به خاطر خانواده‌هایشان از ایران می‌روند. این چهارمین بدنسازی است که به ایران آمده است. اما خانواده‌اش حاضر نمی‌شود به ایران بیاید. اکنون هم گروه ما بدنسازی را انجام می‌دهد.

 سرمربی تیم استقلال در پاسخ به این سؤال که ظاهرا شما گفته بودید اگر پرسپولیس را ببریم می‌توانیم قهرمان شویم و امروز هم در اظهارنظری گفتید قرار است مقابل پرسپولیس با سیستم اتلتیکویی به میدان بروید، گفت: من برای صدمین بار می‌گویم فقط در کنفرانس‌ها حرف می‌زنم. خیلی‌ها به من گله می‌کند که چرا مصاحبه نمی‌کنید ولی چون از حرف‌های من و برانکو ممکن است حواشی ایجاد شود به خاطر این فقط در کنفرانس‌ها مصاحبه می‌کنم. من به بازیکنان گفته‌ام دربی نقطه عطفی برای شماست ولی از این فضاها بیرون بیایید که من گفته باشم اتلتیکویی بازی می‌کنیم.

منصوریان در خصوص اینکه روز گذشته تعدادی از پیشکسوتان استقلال و پرسپولیس بر سر مزار درگذشتگان فوتبال حاضر شدند و آیا از شما دعوتی صورت گرفت، گفت: اگر شما این سؤال را نمی‌پرسیدید من نمی‌دانستم چنین اتفاقی رخ داده است. اگر قرار است ما را دعوت کنند باید شرایط به گونه‌ای باشد که به برنامه‌های تمرینی برسیم. از ما سلطان علی جباری و از پرسپولیس سلطان علی پروین در این مراسم حاضر شدند. ضمن اینکه این نفرات نماینده دو باشگاه هستند و ما هم افتخار داریم یک روز در کنار آنها یک چایی خورده‌ایم.

وی در خصوص اینکه برانکو وی را به بازی هجومی دعوت کرده و مدعی شده استقلال در 20 دقیقه ابتدایی هجومی بازی خواهد کرد، گفت: من به نظر برانکو احترام می‌گذارم و وارد چالش نمی شوم. 10-15 دربی بازی کردم و 20-30 مسابقه دو تیم را تماشا کرده‌ام. سعی می‌کنم که تیمم را منطقی مدیریت کنم. شاید فردا دفاع، شاید حمله و شاید وسط زمین بازی کردیم. ولی من امیدوارم آقای برانکو پرسپولیس را از دقیقه یک هجومی به مصاف ما بفرستد و به دروازه ما حمله کند. من دوست دارم پرسولیس هجومی را ببینم.

علیرضا منصوریان در پایان نشست خبری خطاب به خبرنگاران گفت:‌ خواهش می‌کنم تاخیرهای مرا ببخشید من بابت این تاخیرها دیگر عذر نمی‌خواهم چون می‌دانم از دستم خسته‌ شده‌اید!

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری