اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۷۲۸۳۹
ضیافت مشترک پرسپولیس و استقلال چه دستاوردی برای دو باشگاه داشت.
۰۳:۰۰ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۵
وانانیوز| ضیافت مشترک پرسپولیس و استقلال چه دستاوردی برای دو باشگاه داشت جز اینکه حالا با رقم خوردن نتیجه تساوی در بازی فردا همه می‌خواهند این بحث را پیش بکشند که تساوی سفارشی بوده و نتیجه قبل از بازی مشخص بوده است؟ در این میان و در صورتی که بازی فردا برنده نداشته باشد حتما طرفداران مطرح شدن این فرضیه به این نکته اشاره خواهند کرد که پرسپولیس از تساوی ضرر نکرده و استقلال هم بعد از برد آسیایی‌اش شرایط مناسبی برای ادامه لیگ خواهد داشت تا هواداران دو تیم از شرایط راضی باشند. اینها همه ناشی از بی تجربگی یا بهتر است بگوییم سرسپردگی مدیران دو باشگاه به حامی مالی مشترک شان است که بدون بررسی عواقب چنین مراسمی خیلی زود دست به کار شده و اعضای دو تیم را کنار هم جمع می‌کنند. با این حال باید اذعان کرد کار اشتباه، اشتباه است و حتی اگر کل اعضای دو تیم جرات اشاره به این اشتباه را نداشته باشند یکی هست که سینه ستبر کند و حرف دلش را بزند.

همین سه ماه پیش و شب قبل از بازی با صنعت نفت آبادان در تهران بود که مهدی طارمی جنجال ساز شد و به خاطر شرکت نکردن در فیلم تبلیغاتی حامی مالی باشگاه دقایقی از هتل محل اقامت تیم خارج شد و دوباره برگشت. آن روز طارمی را متهم به حاشیه‌سازی کردند و حتی بعد از آن مهاجم گلزن سرخ‌ها به کمیته انضباطی باشگاه دعوت شد تا پاسخگوی کارش باشد. اما همان روز هم حق با مهدی طارمی بود. شاید خود طارمی و بازیکنان پرسپولیس هم ندانند اما طبق قرارداد پرسپولیس با حامی مالی‌اش نمی‌توان برنامه‌های تبلیغاتی را با حضور یک یا دو یا حتی چند چهره از تیم انجام داد و تبلیغات باید به صورت گروهی و تیمی باشد.
چند ماهی است بیلبوردهای مشترک بازیکنان استقلال و پرسپولیس را در سطح شهر تهران می‌بینیم که بعد از تغییر شرکت لباس‌های پرسپولیس اخیرا به روز شده. میانه بزرگراه کردستان و روی یکی ازپل‌های عابر این بزرگراه محل ثابت بیلبوردهای تبلیغاتی حامی سرخابی هاست که سرانجام طارمی هم کنار سیدجلال و دو استقلالی در این بیلبورد حضور پیدا کرده. البته تصویر گلزن پرسپولیس با چهره‌ای عصبانی و گرفته بر عکس سه نفر دیگر ثبت شده و حتی از روی آن بیلبورد هم می‌شود به مخالفت طارمی با فعالیت گسترده این شرکت در اردوها و مسابقات و تحت اختیار گرفتن بازیکنان در هر شرایطی پی برد و فهمید که برای تبلیغ ناراضی و شاکی است.
چهارشنبه شب و در حالی که بازیکنان استقلال و پرسپولیس درباره رفاقت‌شان با یکدیگر و جشن مشترک به صورت سفارشی جمله‌های کلیدی بر زبان می‌آوردند مهدی طارمی با شجاعت تمام حقیقت را گفت حتی اگر مثل دفعه قبل برایش گران تمام شود: «به نظر من این کار درست نیست. دلیلی ندارد چنین مراسمی برگزار شود. هیچ جای جهان چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد. شهرآورد حساس‌ترین بازی در سطح جهان است. این جلسه حامی مالی است و یک چیز خنده داری است. ما با استقلالی‌ها دوست هستیم اما اینکه دور هم جمع شویم خوب نیست.»
طارمی برخلاف بسیاری از همبازیانش که در این مراسم با یکی از استقلالی‌ها گرم گرفته، عکس یادگاری انداختند و از دوستی‌های چندین ساله شان گفتند نه عکس گرفت نه صحبت‌های صمیمانه‌ای با اعضای تیم حریف داشت. حتی وقتی بازیکنان و کادر فنی دو تیم در قالب دو گروه کنار هم قرار گرفتند و عکسی به یادگار گرفتند خبری از مهدی طارمی نشد تا مشخص شود گلزن پرسپولیس یا اساسا اعتقادی به این دور هم‌نشینی‌ها ندارد یا به خاطر مشکلاتش با حامی مالی راضی نیست هیچ‌گونه با آنها همکاری کند.
البته بعید نیست این رفتار طارمی با برخورد مسوولان باشگاه پرسپولیس مواجه شود و دوباره او را به کمیته انضباطی باشگاه فرابخوانند اما حتی اگر مخالفت طارمی در پی دعواهای قبلی‌اش با حامی مالی باشد نیز حرف‌های درستی در خود دارد که نمی‌توان به راحتی از آن گذشت.
مهدی طارمی بازیکن جوانی است اما متهورانه و بی‌باک حرف می‌زند. او نگران عواقب حرف‌هایش نیست و گفتن حقیقت‌های تلخ برایش سنگین به نظر نمی‌رسد. البته طارمی نشان داد با حضور سه ساله در سطح اول فوتبال کشور تجربه بیشتری نسبت به مدیران دو باشگاه دارد که خیلی راحت به برگزاری این میهمانی پر حرف و حدیث تن دادند. حرف‌های چهارشنبه شب او و خنده دار دانستن مراسمی که بدون تدبیر و دور اندیشی برگزار شد و شائبه‌های بسیاری را ایجاد کرد شجاعانه و دلپذیر بود تا مشخص شود گاهی اوقات می‌شود از بازیکنان جوان هم انتظار کارهای بزرگ بیرون از زمین مسابقه را داشت.
منبع: روزنامه ایران
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین