اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۷۲۶۱۲
تیم ملی ایران علیرغم سه پله سقوط، همچنان با اقتدار رتبه اول آسیا را در اختیار دارد و آرژانتین نیز مانند ماه های اخیر صدرنشینی در رنکینگ فیفا را تجربه می کند.​​​​​​​
۱۳:۳۲ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۵
وانانیوز| در رده بندی فیفا در ماه فوریه، در جایگاه پنج تیم ابتدایی تغییری حاصل نشد و آرژانتین، برزیل، آلمان، شیلی و بلژیک همچنان رتبه های اول را به خود اختصاص داده اند که حضور دو تیم قاره آمریکای جنوبی در صدر جالب توجه است.

 

با توجه به اختلاف امتیاز نسبتا زیادی که بین 5 تیم ابتدایی با رده های بعدی ایجاد شده است، احتمالا تا ماه های آتی نیز شاهد حضور همین کشورها در بالای جدول خواهیم بود. البته با توجه به اینکه رقابت های مقدماتی جام جهانی در پیش است، ممکن است جدول در آینده دستخوش تغییراتی شود.

 

آرژانتین با پیروزی در بازی های آخر خود در رقابت های مقدماتی جام جهانی، شرایط خود را بهبود بخشید و فعلا کابوس عدم صعود به روسیه از این تیم فاصله گرفته است اما برزیل که در سال 2016 برای اولین بار طعم شیرین قهرمانی در المپیک را تجربه کرد، شرایط خوبی برای صعود مستقیم به جام جهانی دارد.

 

ژرمن ها نیز به سنت سالهای اخیر، همچنان جایگاه خود را در بین 3 تیم اول رنکینگ حفظ کرده اند اما فاصله نسبتا زیاد با برزیل احتمالا باعث می شود آنها در ماه های آتی نیز قادر به صعود به رتبه دوم نباشند.

 

در رتبه های بعدی، فرانسه با یک پله صعود در رتبه ششم قرار گرفت و کلمبیا به رتبه هفتم سقوط کرد. پرتغال علیرغم قهرمانی در یورو همچنان در رتبه هشتم قرار دارد و اروگوئه و اسپانیا نیز رتبه های نهم و دهم را به خود اختصاص دادند.

 

اما در آسیا و به سان ماه های اخیر، همچنبن تیم ملی ایران در رتبه اول قرار دارد اما با 3 پله سقوط در رتبه سی و دوم قرار گرفته است.

 

شاگردان کی روش با 798 امتیاز و اختلاف 107 امتیازی با تیم دوم، جایگاه خود در صدر آسیا را بیش از گذشته تثبیت کرده اند و بعید به نظر می رسد در ماه های آتی نیز جایگاه ایران دستخوش تغییر شود.

 

در رتبه های بعدی، کره جنوبی، ژاپن، استرالیا و عربستان با اختلاف امتیازات بسیار کمی قرار دارند و نتایج آتی این تیم در رقابت های مقدمانی و مسابقاتی که در ماه فروردین پیگیری خواهد شد، نقش مهمی در رتبه های کشورهای نامبرده در ادامه سال 2017 خواهد داشت.

 

ازبکستان، امارات، قطر، چین و سوریه، تکمیل کننده 10 تیم اول قاره پهناور آسیا هستند و رتبه های ششم تا دهم را به خود اختصاص داده اند.

 

رده‌بندی 10 تیم برتر جهان در ماه فوریه 2017:

 

1- آرژانتین 1635 امتیاز (بدون تغییر)

2- برزیل 1529 امتیاز (بدون تغییر)

3- آلمان 1433 امتیاز (بدون تغییر)

4- شیلی 1386 امتیاز (بدون تغییر)

5- بلژیک 1371 امتیاز (بدون تغییر)

6- فرانسه 1313 امتیاز (یک پله صعود)

7- کلمبیا 1304 امتیاز (یک پله سقوط)

8- پرتغال 1240 امتیاز (بدون تغییر)

9- اروگوئه 1195 امتیاز (بدون تغییر)

10- اسپانیا 1168 امتیاز (بدون تغییر)

 

رده‌بندی پنج تیم برتر آسیا:

 

1- ایران 798 امتیاز - رده سی‌ودوم جهان (سه پله سقوط)

2- کره‌جنوبی 691 امتیاز - رده سی‌ونهم جهان (دو پله سقوط)

3- ژاپن 629 امتیاز - رده پنجاه‌ودوم جهان (شش پله سقوط)

4- استرالیا 621 امتیاز - رده پنجاه‌و‌چهارم جهان (10 پله سقوط)

5- عربستان 613 امتیاز - رده پنجاه‌و‌ششم جهان (8 پله سقوط)

 

منبع: همشهری
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین