اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۷۱۹۳۱
خط خوردن پرسپولیسی‌ها از فهرست تیم ملی فوتبال کشورمان که با اعلام رسمی سرمربی پرتغالی صورت گرفته به نفع برخی بازیکنان تمام می‌شود.
۱۴:۱۲ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۵
وانانیوز| کارلوس کی‌روش در کنفرانس خبری اش به شکل رسمی اعلام کرد در بازی پیش رو برابر قطر‌، بازیکنی از پرسپولیس به تیم‌ملی دعوت نمی کند.

 

معمولا از تیم برانکو ایوانکوویچ شش الی هفت بازیکن به تیم‌ملی دعوت می‌شدند که از این جمع سه نفر شامل علیرضا بیرانوند‌، جلال حسینی‌ و رامین رضاییان همیشه فیکس هستند.

 

وحید امیری و مهدی طارمی هم در اغلب بازی‌ها حضور داشتند. امثال کمال کامیابی نیا و محمد انصاری و سروش رفیعی هم در چند بازی حضور داشتند.

 

حالا که مرد پرتغالی قصد ندارد از تیم برانکو کسی را به تیم‌ملی دعوت کند فرصت برای سایر مدعیان تیم‌ملی فراهم است تا خودشان را در تیم‌ملی فیکس کنند.

 

 

* سوشا سه می‌شود؟

کی‌روش برای پر کردن جای خالی بیرانوند کار آسانی پیش رو دارد. در آخرین بازی تیم‌ملی، سوشا مکانی دروازه‌بان اول ایران بود. او در بازی دوستانه مقابل گینه هم انتخاب اول مرد پرتغالی بود.

 

علیرضا حقیقی‌، محمدرضا اخباری و محمدرشید مظاهری هم می‌توانند از دیگر گزینه‌ها باشند. اما به نظر می‌رسد فعلا شانس دروازه‌بان سابق پرسپولیس از سایر رقبا بیشتر است.

 

 

* پژمان به جای جلال

جلال حسینی وزنه سنگینی در تیم‌ملی است و می‌شود گفت او یکی از ارکان اصلی تیم کی‌روش محسوب می‌شود. اما مرد پرتغالی یک جانشین مطمئن برای حسینی در آستین دارد.

 

پژمان منتظری از بند مصدومیت رها شده و این روزها هم حسابی آماده است. به احتمال زیاد کی‌روش روی زوج پژمان و مرتضی پورعلی گنجی که هردو در لیگ قطر بازی می‌کنند حساب باز کرده است. تجربه بازی در لیگ قطر به زوج جدید تیم‌ملی کمک زیادی می‌کند.

 

 

* راست تیم‌ملی آبی می‌شود؟

رضاییان انتخاب اول کی‌روش برای دفاع راست تیم‌ملی بود. به خصوص در روزهایی که برانکو به دلیل و بهانه‌های فنی و غیرفنی او را به نیمکت ذخیره‌های پرسپولیس دوخته بود. رامین بازی‌های قابل قبولی برای تیم‌ملی انجام داده است‌.

 

کی‌روش می‌تواند با محمد ایرانپوریان و وریا غفوری خلاء ایجاد شده در سمت راست تیم‌ملی را پر کند. این اتفاق بیش از همه می‌تواند به سود دفاع راست استقلال تمام شود. البته ایرانپوریان آماده‌‌‌تر از غفوری به نظر می‌رسد.

 

 

* به نفع آندو

کامیابی نیا هیچ وقت بازیکن فیکس کی‌روش نبود اما معمولا در اردوی‌های تیم‌ملی حضور داشت. کی‌روش در دفاع راست سعید عزت‌اللهی و امید ابراهیمی را دارد. با نبود رقیب آماده‌ای مانند کمال‌، فیکس بازی کردن این 2 نفر حتمی به نظر می‌رسد.

 

اما در غیاب کامیابی نیا نفرانی چون آندرانیک تیموریان فرصت را دارند تا دوباره به تیم‌ملی دعوت شوند. آندو سابقه بازی در قطر را دارد و تجربه و انگیزه‌اش به کار کی‌روش می‌آید. البته کی‌روش چند بازی است که از احسان حاج صفی در پست هافبک دفاعی بازی می‌گیرد.

 

 

* یک جای خالی روی نیمکت تیم‌ملی

محمد انصاری بازیکن جوان و چپ پای پرسپولیس طبق گفته کی‌روش جایی در اردوی تیم‌ملی برای بازی با قطر نخواهد داشت. استقلالی‌های جوان  مانند امید نورافکن در صورت تداوم درخشش شان این فرصت را دارند تا جای انصاری را در اردوی تیم‌ملی بگیرند.

 

اما برای پست دفاع میانی دعوت نشدن انصاری جا را برای وحید محمدزاده مدافع جوان ذوب آهن و عزت الله پورقاز باز می‌کند تا این بار جای سکو روی نیمکت تیم‌ملی بنشینند. گفتنی است انصاری حتی یک دقیقه هم برای تیم‌ملی به میدان نرفته است.

 

 

* شانس مسعود برای فیکس شدن

وحید امیری بازیکن مورد اعتماد کی‌روش برای پست بال چپ بود. در غیاب او نفراتی چون مسعود شجاعی و احسان حاج‌صفی فرصت حضور در ترکیب اصلی را پیدا می‌کنند. به خصوص شجاعی که سال‌ها در لیگ قطر بازی کرده و با شرایط این کشور به خوبی آشنا است.

 

دست مرد پرتغالی برای پست‌های هجومی بالا است و می‌تواند از نفراتی چون علیرضا جهانبخش‌، اشکان دژاگه و رضا قوچان نژاد مانند گذشته در پست بال چب و راست استفاده کند.

 

 

* یک عالمه گزینه به جای طارمی و سروش

مهدی طارمی و سروش رفیعی بازیکن ثابت تیم‌ملی نیستند. دست کی‌روش هم در خط حمله و هافبک هجومی کاملا باز است. سردار آزمون‌، کریم انصاری‌فر، رضا گوچی و علیرضا جهانبخش از جمله داشته‌های او در خط حمله هستند که می‌تواند یک یا دونفر از آنها را در خط حمله به میدان بفرستد.

 

مرتضی تبریزی‌، ساسان انصاری‌، احسان پهلوان و داریوش شجاعیان نفراتی هستند که برایشان در تیم‌ملی جا بازتر می‌شود. البته شاید یک بازیکن جدید در تیم‌ملی چشم کی‌روش را گرفته باشد.

منبع: همشهری
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین