اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۷۱۸۵۳
مسئول کمیته حقوقی فدراسیون فوتبال گفت: فیفا رای یونس حمزه را مستقیم به تراکتورسازی داد و مدیران این باشگاه در جریان این موضوع بودند.
۲۱:۰۷ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۵
وانانیوز| احمد براتی در نشست خبری درخصوص مشکلات برای باشگاه‌های ایرانی در نقل و انتقالات گفت: مساله که پیش آمده در خصوص بازیکن تونسی الاصل به اسم حمزه یونس است که شورای حل اختلاف فیفا رای را به صورت مستقیم برای تراکتورسازی ابلاغ کرده است. این باشگاه تقاضای استدلال را از مرجع رسیدگی کرده است اما به هرشکل در فرجه 21 روزه ای که در اختیار داشته به CAS اعتراض نکرده و در نهایت فیفا دستور داده از 2 پنجره نقل و انتقالاتی محروم است.

وی افزود: تیم‌های معترض که مقابل تراکتورسازی بازی کردند تا 2 ساعت می‌توانند به بازیکن غیرمجاز در تیم حریف اعتراض کنند که از آنجایی که باشگاه خود بی‌اطلاع بوده و تیم‌های مقابل هم بی‌اطلاع بودند اعتراضی صورت نگرفته و از این جهت روزنه امیدواری برای تراکتورسازی وجود دارد که تیم‌های مقابل در فرجه قانونی اعتراضی نکردند. الان نیز فدراسیون در حال استعلام از فیفا است و این استعلام گرفته شده اما برابر مقررات امکان استفاده از بازیکنانی که در نیم‌فصل زمستانی جذب شده‌اند در بازی بعدی تراکتورسازی وجود ندارد و استفاده از این بازیکنان غیرمجاز است. این بازیکنان می‌توانند به عنوان بازیکن آزاد قرارداد خود را فسخ کرده و به یک تیم نظامی دیگر بروند.

براتی گفت: من در مقام تشخیص مقصر نیستم اما به واسطه تغییراتی که در پست‌های سازمان لیگ اتفاق افتاده و جون فرد جدید از مکاتبات و مسائل قبلی بی‌اطلاع بوده، برخی‌ ناهماهنگی‌ها باعث شده این مشکلات به وجود بیاید. بر همین اساس رئیس فدراسیون فوتبال دستور داده تا یک سیستم نقل و انتقالات آنلاین یا TMS داخلی راه‌اندازی شود. اینکه چه کسی مقصر بوده نیز بعد از بررسی‌ها از سوی فدراسیون اعلام می‌شود.

مسئول حقوق فدراسیون فوتبال یادآور شد: اگر از این موضوع مطلع نمی‌شدیم و استقلال جلوی السد با بازیکنان جدید بازی می‌کرد قطعا بازنده می‌شد که از این موضوع جلوگیری به عمل آمد.

وی درباره اینکه آیا فدراسیون مقصر هست یا خیر، گفت: نامه از طرف فدراسیون به سازمان لیگ ابلاغ شده اما آنجا به خاطر ناهماهنگی و تغییر سمت‌ها این مشکلات به وجود آمد. البته سهوی بوده است. برابر اساسنامه، فدراسیون باید کمیته رسیدگی به وضعیت بازیکنان را داشته باشد که با دستور تاج این کمیته از امروز آغاز به کار کرد و تمام مسائل مربوط به قراردادها از طریق این کمیته ساماندهی می‌شود تا دیگر شاهد این مسائل نباشیم.TMS داخلی در حال طراحی است تا در مورد بازیکنان داخلی نیز شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

براتی در مورد وضعیت مالی باشگاه‌ها گفت: با درآمدهایی که برای باشگاه‌ها در راه است فصل آینده وضعیت بهتری را تیم‌ها با توجه به درآمدهایی که از حق پخش به دست می‌آورند خواهند داشت. 

مسئول حقوق فدراسیون فوتبال در پایان گفت: زمانی که بازیکن یا مربی با باشگاه پذیرنده، تبعیت یکسان داشته باشند هیچ ارکان بین‌المللی نمی‌تواند ورود کند و ارکان فیفا فقط مخصوص بازیکنان و مربیان خارجی در یک کشور است.

انتهای پیام/ر
منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
برچسب ها: استقلال
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری