اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۷۱۷۲۷
کارشناس حقوقی فوتبال ایران می گوید که به دلیل اینکه فیفا به صورت بی واسطه تراکتورسازی را در جریان قرار داده بود، تبعات بر عهده این باشگاه است و قصوری متوجه فدراسیون فوتبال نیست.
۲۰:۴۷ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۵
وانانیوز| هوشنگ نصیرزاده در رابطه محرومیت تیم تراکتورسازی و وضعیت این تیم به اظهارنظر پرداخت، وی در این رابطه گفت: تمام باشگاههای ایران طبق قانون تجارت به ثبت رسیده اند و شخصیت حقوقی مستقل دارند، آنها مسئولیت انعقاد قرارداد با بازیکنان داخلی و خارجی را دارند و کلیه تبعات داخلی و بین المللی آنها فقط مربوط به باشگاه هاست. هرگونه کوتاهی در ارتباط با قراردادها به تشکیلات باشگاه ها مربوط می شود و در این میان به فدراسیون فوتبال ربطی ندارد.


او ادامه داد: مدت ها پیش فیفا با تغییر رویه خود در مکاتبات، نامه های مربوط به مسائل باشگاه ها و تبعات مربوط به قراردادها و تمام اتفاقات مربوطه را به گوش باشگاه ها می رساند و نامه ها را به طور مستقیم به این باشگاه ها ارسال می کند و تنها یک رونوشت از آن را به فدراسیون فوتبال می دهد، به همین دلیل که باشگاه ها به طور مستقیم در جریان قرار دارند همه تبعات روی دوش آنهاست و برای استخدام بازیکنان داخلی و خارجی، همه مسئولیت ها بر عهده هیات مدیره باشگاه هاست و تقصیری متوجه فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و ... نیست.


نصیرزاده در ادامه گفت: وقتی باشگاه ها بازیکن جابه جا می کنند به کدهای مربوط به نقل و انتقالات هیچ توجهی ندارند؛ به همین دلیل ممکن است تخلف کنند، فیفا نیز در این گونه موارد  علاوه بر کسر امتیاز جرائمی مانند سقوط به دسته پایین تر نیز در نظر گرفته است که پیش از این در رابطه با تیم هایی مانند پاس همدان و برق شیراز نیز اتفاق افتاده است.


او در رابطه با تخلف تراکتوری ها ادامه داد: اگر نامه فیفا به تراکتورسازی پیش از به خدمت گرفتن بازیکنان جدید بوده است که طبیعتا این باشگاه تخلف کرده است، اما اگر این نامه بعد از عقد قرارداد با بازیکنان جدید موسوم به بازیکنان سرباز بوده تخلفی شامل حال این تیم نخواهد شد و خدشه ای به نقل و انتقالات این تیم وارد نخواهد نشد.


نصیرزاده در رابطه با نتیجه سه بر صفر در بازی های تیم تراکتورسازی گفت: در رابطه با تغییر نتیجه در بازی های این تیم هیچ نظری ندارم، در این رابطه باید مدیران عالی فدراسیون فوتبال و کارشناسان مربوط به امور حقوقی جلسه بگذارند و تعیین تکلیف کنند که چگونه این موضوع حل شود ولی فکر می کنم احتمال اینکه تغییری در رابطه با نتایج این بازی ها حاصل شود کم است.


او ادامه داد: باشگاه ها در انعقاد قرارداد اصول بین المللی را نمی دانند و از طرفی با کارگزاران زرنگ طرف هستند، جوری این قراردادها تنظیم می شود که منافع بازیکنان لحاظ شود و به همین دلیل خیلی از باشگاه ها نمی دانند در صورت عدم رعایت برخی بندها چه بلایی به سرشان می آید.


نصیرزاده در پایان گفت: فدراسیون چند کلاس در رابطه با نقل و انتقالات برگزار کرده اما به دلیل تعویض افراد مربوط به نقل و انتقالات در باشگاه ها، مشکلات این چنینی کماکان پابرجاست.

منبع: ورزش سه
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری