اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۷۱۳۷۸
گلر 27 ساله و کروات سرخ‌ها در 14 بازی از 19 بازی این تیم در لیگ برتر روی نیمکت نشسته است.
۰۳:۲۹ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
وانانیوز| بوژیدار رادوشوویچ یكی از ۳ خارجی این فصل پرسپولیساست.رادوشوویچ به همراه همسرش به دفتر روزنامه خبرورزشی آمد و برای ساعتی مهمان ما بود. با گلر جوان و خوش‌اخلاق سرخ‌ها دقایقی همكلام شدیم و گفت‌وگوی متفاوتی با او انجام دادیم كه خواندنی است.

* از شروع فوتبالت و باشگاه‌هایی كه در آن بازی كرده‌ای، بگو.

من فوتبالم را از یكی از بزرگترین باشگاه‌های كرواسی یعنی «هایدوك اشپلیت» آغاز كردم. آن زمان 16، 17 سال داشتم و به مرور موفق شدم به تیم بزرگسالان راه پیدا كنم. 15، 20 بازی برای تیم بزرگسالان هایدوك انجام دادم و سپس در سال 2011 و پس از حدود 4 سال حضور در هایدوك به یكی از بهترین باشگاه‌های كشور مونته‌نگرو به نام «بودوكنوست پودگوریكا» پیوستم. سال بعدش را در سولین كرواسی بازی كردم و بعد از حضور در باشگاه‌های ایسترا 1961 (كرواسی)، شی بنیك (كرواسی)، اینتر زاپرسیچ (كرواسی)، كوپر (اسلوونی)، بالمازوج واروس (مجارستان) و دبرسین (مجارستان) به پرسپولیس ملحق شدم و در حال حاضر در خدمت این تیم هستم.

* قبل از پیوستن به پرسپولیس چقدر درباره این تیم اطلاعات داشتی؟

من پرسپولیس را از قبل می‌شناختم و می‌دانستم بزرگترین باشگاه فوتبال ایران است و همچنین می‌دانستم یكی از مطرح‌ترین مربیان كرواسی یعنی استانكو پوكله‌پوویچ بیست و چند سال قبل سرمربی این تیم بوده و با پرسپولیس قهرمان ایران شده است. استانكو مربی من در هایدوك اشپلیت بود و به شخصه علاقه زیادی به او دارم. البته او چند سالی است كه دیگر مربیگری نمی‌كند.

* در جریان بیماری و وخامت شرایط استانكو هستی؟

نه، اصلاً خبر ندارم.

* متأسفانه شرایط خوبی ندارد و به علت بیماری كلیوی اوضاعش نامساعد است.

خیلی متأسف شدم، خیلی زیاد. او برای من انسان بسیار ارزشمندی است و در فوتبال من نقش مهمی داشته است.

* دوست داری پیغامی به او بدهی؟

بله، قطعاً. امیدوارم ایشان در زودترین زمان ممكن از بستر بیماری بلند شده و عمر طولانی داشته باشد.

* قبل از اینكه به پرسپولیس بپیوندی می‌دانستی قرار است دروازه‌بان ذخیره این تیم باشی؟

بله. می‌دانستم برای به دست آوردن جایگاه در پرسپولیس باید خیلی تلاش كنم چرا كه از قبل در جریان بودم علیرضا بیرانوند دروازه‌بان اصلی تیم ملی ایران، گلر پرسپولیس است. من از قبل آماده این شرایط بودم و الان هم همه تلاشم را به كار می‌گیرم تا بتوانم باز هم در پرسپولیس بازی كنم و مثمرثمر باشم.

* بیرانوند 5 بازی مصدوم بود و تو در این 5 بازی فرصت پیدا كردی درون دروازه پرسپولیس بایستی. برایت سخت نبود دوباره به نیمكت ذخیره‌ها برگردی؟

نه برایم سخت نبود، چون من یك فوتبالیست كاملاً حرفه‌ای هستم و موظفم به تصمیمات مربی‌ام احترام بگذارم. این یك مسئله طبیعی است كه در هر بازی فقط یك دروازه‌بان می‌تواند درون دروازه یك تیم قرار بگیرد و من هم مثل سایر هم‌تیمی‌هایم هر گاه فرصت بازی كردن پیدا كنم. بهترین تلاشم را به كار می‌گیرم. در هر صورت امیدوارم بتوانیم با پرسپولیس به قهرمانی این فصل لیگ برسیم چون استحقاقش را داریم. ما در حال حاضر بهترین تیم ایران هستیم و بهترین بازیكنان را داریم. هواداران فوق‌العاده‌ای هم ما را حمایت می‌كنند و همه این مسائل نشان می‌دهد كه پرسپولیس می‌تواند با اختلاف قهرمان لیگ ایران شود.

* رابطه‌ات با برانكو چگونه است؟ بالاخره او هموطن توست.

برانكو اگر مطرح‌ترین مربی كروات نباشد قطعاً یكی از 3 مربی برتر این كشور است. همین كه او سرمربی بزرگترین باشگاه فوتبال ایران است نشان می‌دهد چقدر اعتبار و توانایی دارد. حتماً می‌دانید لقب برانكو در كرواسی پروفسور است و این لقب را به خاطر دانش بالایش در فوتبال به او داده‌اند. او كارنامه فوق‌العاده‌ای دارد. سال 98 كه كرواسی در جام جهانی فرانسه به مقام سوم رسید او دستیار بلاژویچ بود. بعدها او در تیم ملی ایران سرمربیگری كرد و هدایت باشگاه‌های مطرحی مثل دیناموزاگرب را هم بر عهده داشته است. طبیعتاً به عنوان یك بازیكن ارتباط خوبی با او دارم و البته مطمئنم او بدون توجه به اینكه هموطن من است و فقط به عنوان یك بازیكن فوتبال و همانند سایر بازیكنان پرسپولیس درباره من فكر و تصمیم‌گیری می‌كند. او یك مربی بسیار بزرگ است.

* قبل از آمدن به پرسپولیس، از ایگور پانادیچ (مربی دروازه‌بانان پرسپولیس) هم شناخت داشتی؟

بله، پانادیچ هم در كرواسی مربی شناخته‌شده‌ای است و در باشگاه‌های متعددی كار كرده است. البته من تا قبل از پرسپولیس با او كار نكرده بودم اما خوشحالم در تیم فعلی‌ام زیر نظر او كار می‌كنم.

* تو سابقه ملی هم داری، درست است؟

بله، برای تیم نوجوانان كرواسی 14 بازی انجام داده‌ام و در تیم جوانان هم بازی كرده‌ام.

* به تیم ملی بزرگسالان فكر نمی‌كنی؟

طبیعتاً بسیار سخت است. بازیكنان تیم ملی كرواسی از بهترین باشگاه‌های اروپایی مثل بارسلونا، رئال‌مادرید و... انتخاب می‌شوند. البته هیچ‌كس ناامید نیست من هم نگاهم رو به آینده است ولی خب با توجه جمیع جوانب فعلاً باید فقط به پرسپولیس فكر كنم.

* برای فصل آینده‌ برنامه‌ات چیست؟ در پرسپولیس می‌مانی؟

من 2 سال با پرسپولیس قرارداد دارم و از حضور در این تیم خوشحالم. بنابراین اگر مشكل خاصی پیش نیاید و همه چیز بر وفق مراد باشد حتماً در فصل آینده هم برای پرسپولیس بازی خواهم كرد.

* به عنوان یك پرسپولیسی چه شناختی از استقلال داری؟

استقلال بزرگ‌ترین رقیب پرسپولیس است و بعد از پرسپولیس باشگاه بزرگی در ایران محسوب می‌شود. امیدوارم آنها در رسیدن به مقام نایب‌قهرمانی موفق باشند!

*‌در كرواسی با بازیكنان مطرح این كشور مثل مودریچ یا راكیتیچ همبازی نبوده‌ای؟

تیم من روبه‌روی تیم مودریچ قرار گرفت اما آن زمان من بسیار جوان بودم و روی نیمكت نشسته بودم. او در دنیاموزاگرب بود و من در هایدوك، طبیعتاً برابر بازیكنان دیگری كه الان در اروپا مطرح هستند نیز بازی كرده‌ام مثل دایان لورن لیورپول یا كواشیچ اینتر و كالینچ فیورنتینا و خیلی‌های دیگر الان تقریباً اكثر باشگاه‌های بزرگ و مطرح اروپایی دست‌كم یك بازیكن كروات در تركیب خود دارند. بازیكنان كشور ما در حال حاضر كیفیت بالایی از خود نشان می‌دهند و این به قدرت تیم ملی ما هم كمك كرده است.

* اگر بخواهی درباره فوتبال ایران عادلانه حرف بزنی روی چه مسائل دست می‌گذاری؟

اول بگذارید بگویم تیم ملی شما در حال حاضر بهترین تیم آسیاست و اكثر حریفان آسیایی از تیم شما وحشت دارند. فوتبال شما سال به سال در حال پیشرفت است و من امیدوارم به زودی فوتبال ایران در سطح بالای جهانی قرار گیرد. من هنوز چیز منفی زیادی ندیده‌ام.

* ‌اخیراً بعضی‌ها می‌گویند فدراسیون می‌خواهد پرسپولیس قهرمان لیگ شود و داوری‌ها به سود پرسپولیس است! نظر تو در این باره چیست؟

داوران در بازی‌های ما اشتباه كرده‌اند اما نه به سود ما. من فكر می‌كنم ما نه تنها در راه قهرمانی كمك نگرفته‌ایم بلكه كمی هم لطمه خورده‌ایم اما توانسته‌ایم به جلو برویم. بنابراین اینكه می‌گویند فدراسیون می‌خواهد تیم ما قهرمان شود از ریشه غلط است.

* بهترین دوستت در پرسپولیس كدام بازیكن است؟

من روابط خوبی با بچه‌های پرسپولیس دارم ولی با محسن ربیع‌خواه و وحید امیری بیشتر دوست هستم. با بچه‌های اوكراینی هم رفیقم. كلاً پرسپولیسی‌ها همگی دوست‌ داشتنی هستند و خیلی اوقات با حرف‌ها و كارهایشان یكدیگر را می‌خندانند و شاد می‌كنند.

*‌كدام بازیكن پرسپولیس بیشتر اهل جوك گفتن و سر به سر گذاشتن است؟

فكر كنم بیشتر از همه فرشاد احمدزاده! بچه‌های دیگر هم همه اخلاق خوبی دارند.

* اوایل كه آمده بودی ظاهراً با محمود خوردبین، سرپرست پرسپولیس مشكل پیدا كردی.

نه واقعاً اتفاق خاصی نیفتاده بود. من نمی‌دانم چرا چنین خبری منتشر شد ولی محمودخان خوردبین یكی از مهم‌ترین شخصیت‌های باشگاه پرسپولیس است و همواره رابطه بین ما خوب و مناسب بوده است و ایشان همیشه مورد احترام من هستند.

* راستی برای یادگیری زبان فارسی تلاشی كرده‌ای؟

من فعلاً فقط یكسری از كلمات ساده و محاوره را یاد گرفته‌ام. مثل سلام، خوبی، خداحافظ و...

* و واژه‌های فوتبالی چه؟

چندتایی بلدم مثل چپ، راست، شوت، تیر یك، تیر دو و...

* اگر بخواهی از میان همه بازیكنان فعلی پرسپولیس یك بازیكن را به عنوان بهترین انتخاب كنی، روی چه كسی دست می‌گذاری؟

برای من همه بازیكنان عالی هستند اما كاپیتان ما یعنی سیدجلال حسینی یك رهبر واقعی برای تیم است. او در هر بازی نقش فوق‌العاده‌ای دارد و تیم بدون او واقعاً یك بخش مهمش را از دست می‌دهد. سیدجلال تجربه بسیار زیادی دارد و من به شدت به او و بازی‌اش علاقه‌مندم و او را مهره مهمی برای پرسپولیس می‌دانم.

همسر بوژیدار: زندگی در ایران را دوست دارم

سؤالات خانوادگی گفت‌وگوی بوژیدار رادوشوویچ را مشتركاً از او و همسرش پرسیدیم. با این توضیح كه او سؤالات ما را كه به انگلیسی می‌پرسیدیم برای همسرش به كروات ترجمه می‌كرد و بالعكس.

* زندگی در تهران چگونه است؟

همسر بوژیدار:زندگی در ایران را دوست دارم. البته فرهنگ مردم در اینجا با جایی كه من زندگی كرده‌ام متفاوت است اما من از شرایطم در ایران راضی‌ام چرا كه بوژیدار كنارم است و با همسرم در هرجای دنیا زندگی می‌كنم.

* با همسرت چگونه آشنا شدی؟

بوژیدار:همسرم در دفتری كار می‌كرد و من از طریق دوستم به آن دفتر رفتم، ایشان را دیدم و بعد خواستگاری كردم و الان هم 4 سال است با هم ازدواج كرده‌ایم.

* قبل از این كه به ایران بیایی، همسرت با توجه به تبلیغات نامناسب غربی‌ها درباره ایران، مخالف نبود؟

بوژیدار:هر فصلی از زندگی احتیاج به همكاری و مساعدت دو طرف دارد. من وقتی پیشنهاد پرسپولیس را با همسرم مطرح كردم او به من گفت فرصت مهمی برای پیشرفت توست و از من خواست به پرسپولیس بپیوندم و به ایران بیایم و هیچ مشكلی با این مسئله نداشت.

* راستی غذاهای ایرانی را دوست دارید؟

همسر بوژیدار:بله و خود بوژیدار به شدت به جوجه كباب علاقه‌مند شده است.

بوژیدار:جوجه كباب غذای خوشمزه‌ای است و حسن بزرگش این است كه چاق نمی‌كند چون كالری زیادی ندارد.

* در تهران و برای گردش به كجاها می‌روید؟

همسر بوژیدار:مراكز خریدی مثل پالادیم و كوروش را ترجیح می‌دهم. یك كافی‌شاپ هم هست كه آنجا را دوست داریم و البته خیابان انقلاب و فضای آن هم برایمان جذاب است.

* چقدر بازی‌های پرسپولیس را دنبال می‌كنید؟

همسر بوژیدار:من بازی‌های پرسپولیس را از تلویزیون نگاه می‌كنم و طبیعی است كه به این تیم به دلیل حضور همسرم در آن، تعصب داشته باشم.

* با خانم‌های ایرانی دوست شده‌اید؟

همسر بوژیدار:نه متأسفانه. برایم كار سختی است، چون فارسی بلد نیستم و انگلیسی‌ام هم چندان قوی نیست.

* یك عكس با عدد 24 انداختی، دلیلش چه بود؟

بوژیدار:همسرم متولد 24 مارس است و من به این دلیل این عدد را دوست دارم.

* دروازه‌بان محبوب شما؟

همسر بوژیدار:شك نكنید بوژیدار رادوشوویچ.

* حرف آخر.

بوژیدار:به همه طرفداران خوب و فوق‌العاده پرسپولیس سلام می‌فرستم و امیدوارم امسال با قهرمانی هدیه خوبی به آنها بدهیم؛ ضمن این كه خوشبینم كه در بازی‌های آسیایی با وجود گروه سختی كه در آن قرار گرفته‌ایم بتوانیم موفق باشیم.

منبع: همشهری
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری