اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۷۱۳۲۸
سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: بازی با پرسپولیس هم مثل دیدار با ماشین‌سازی 3 امتیاز بیشتر ندارد.
۱۹:۳۵ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
وانانیوز| علیرضا منصوریان در نشست خبری پیش از بازی با ماشین‌سازی تبریز گفت:( وی ابتدا پرسید اینجا کجاست؟! متعلق به باشگاه ماشین‌سازی است یا شهرداری؟ من فکر می‌کردم تهران سرد است اما تبریز خیلی سرد است.) خوشحالم از اینکه بعد از سالیان سال ماشین‌سازی تبریز یکی از دو قطب فوتبال آذربایجان به لیگ برتر بازگشته فارغ از هر نتیجه بازی فردا برای این تیم از صمیم قلب آرزوی موفقیت می‌کنم انشالله بعد از بازی با ما بستری فراهم شود تا ماشین سازی در لیگ برتر بماند دربی تبریز را ببینیم دربی ماشین سازی و تراکتورسازی که دربی دوم ایران است. بازی بسیار سختی داریم و هیچ تیمی نمی‌تواند فکر کند از پیش برنده است و جایگاه تیم‌ها نمی‌تواند به برد تیم ها کمک کند و تفاوتی به عنوان برتری نمی‌بینید و ماشین سازی تغییر و تحولاتش زیاد بوده و می‌دانم فردا بازی سخت و جانداری خواهیم داشت.

وی افزود: فردا باید با سرمای هوا هم مقابله کنیم، ما با تلفیقی از جوانان و با تجربه‌ها بازی خواهیم کرد و امیدوارم بتوانیم با 3 امتیاز تبریز را ترک کنیم.

سرمربی استقلال در مورد مصدوم و محرومان تیمش گفت: 2 محروم داریم بنام‌های فرشید اسماعیلی و مجید حسینی. کاوه رضایی هم از ناحیه کشاله پا دچار کشیدگی شده است، فشارهایی که به او در زمان‌های مصدومیت وارد شده و کادر پزشکی تلاش می‌کرد او را برساند در بازی با پیکان به اوج خود رسید و تصمیم گرفتیم این بازیکن را برای 4 بازی آینده حفظ کنیم زیرا در هوای سرد و زمین لغزنده تبریز آسیب‌دیدگی او جدی‌تر می‌شد بنابراین تصمیم گرفتیم به وضعیت بدنی‌اش اهمیت بیشتری بدهیم تا برای بازی‌های آینده او را حفظ کنیم.

منصوریان در مورد اینکه فوتبال ما حرفه‌ای است یا آماتور، گفت: هنوز لیگ ما به نقطه‌ای نرسیده که بگوییم 100 درصد از نظر سخت افزاری حرفه‌ای هستیم، اعتقاد دارم در حال حاضر تمامی تیم‌ها به همه بازیکنان بدهکارند و شاهد نابسامانی مالی در پرداخت‌‌های بازیکنان به تیم‌ها هستیم. زمین و توپ از امکانات اولیه است و زمین خوب می‌تواند فاصله تیم‌های بالا و پایین جدول را مشخص کند. 4 ورزشگاه خوب در ایران داریم، ورزشگاه اصفهان، آزادی تهران، غدیر اهواز و بنیان‌دیزل تبریز، در این 4 ورزشگاه می‌توان به کیفیت تاکتیکی رسید اما در زمین لغزنده بیشتر به فکر این هستید که بازیکنان باکیفیت خود را حفظ کنید و فضا برای کا تاکتیکی وجود ندارد. باید در زمینه سخت افزار قوی شویم تا فضای داخل زمین در مستطیل سبز شکل بگیرد اما اکنون شاهد هستیم که مسائل حاشیه‌ای اضافه می‌شود و آسیب می‌رساند، هیچ تیمی نیست که بگوید بدهکاری از گذشته ندارد. عمده بزرگ مشکل تیم‌ها همین است که حاشیه امنیت ذهنی را از بازیکنان می‌گیرد بنابراین نمی‌توانیم بگوییم 100 درصد حرفه‌ای هستیم البته در رنکینگ فیفا در رده اول آسیا هستیم اما در زمینه سخت افزار در فضای بین آماتور و حرفه‌ای قرار داریم.

به گزارش فارس، سرمربی تیم استقلال گفت: همیشه تغییر با تحول است، من از هواداران‌مان خیلی ممنون هستم و دستشان را می‌بوسم، این روزها هم حمایت را از طرف آنها داشتیم و هم از طرف باشگاه. عمده هدف ما با این جوان‌ها است و وقت ندارم به چپ و راستم نگاه کنم. خوشحالم که تغییر و تحول همراه با آمدن نسل جوان به استقلال صورت گرفته و من به مدیریت باشگاه هم گفتم که با ستاره‌های کم سن و سال قرارداد 5 تا 7 ساله ببندید چون ستاره‌های پخته و باتجربه‌تر برای ما هزینه‌های زیادی می‌برند البته هوادار دوست دارد ستاره هم در تیمش ببیند و ما هم دوست داریم در کنار نفرات جوانمان تک ستاره داشته باشیم. مسیر بلندی را با استقلال پیش روی خود می‌بینم و امیدوارم بتوانیم با همین جوان‌ها مسیر سخت السد را رد کنیم و در این بین خودمان را آماده حواشی کرده بودیم و می‌دانستم که وارد چالش‌هایی خواهیم شد.

خبرنگاری گفت: آیا از نیم‌فصل اول راضی هستید؟ که منصوریان گفت: چیزی که در نیم‌فصل اول مدنظرمان بود عملی نشد و کمی پایین‌تر از آن بودیم اما در نیم‌فصل دوم خوب شروع کردیم و امیدواریم در ادامه راه با این جوان‌ها کار سختمان را جلو ببریم.

وی درخصوص اینکه آیا استقلال می‌تواند بازیکن جدید بگیرد، گفت: ساعت 11:59 روز چهارده بهمن که بگذرد باید منتظر باشیم تا ببینیم چه اتفاقی می‌افتد، چشم امیدمان به پنجره دوم فیفا است و باید دید آیا می‌توانیم از بازیکنان جدیدمان به عنوان سهمیه آزاد استفاده کنیم یا خیر.

سرمربی تیم استقلال در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است ماشین‌سازی را فدای دربی بکنید؟ گفت: دربی هم 3 امتیاز دارد و ماشین‌سازی هم 3 امتیاز. اگر به ما قول بدهند که بازی با ماشین‌سازی 8 یا 9 امتیاز دارد ما می‌توانیم ریسک انجام بدهیم اما مطمئن باشید اگر ماشین‌سازی را شکست بدهیم  بعد باید به مصاف پرسپولیسی برویم که آن بازی هم 3 امتیاز دارد فقط یک تفاوت در بین آن بازی و بازی فردا هست که شما بیشتر روی آن مسابقه دربی تمرکز می‌کنید و به حواشی آن بیشتر می‌پردازید. این هفته خیلی روی ماشین‌سازی و برنامه‌هایش کار کردم و شما وقتی با تیمی بازی دارید که سرمربی‌اش فرهاد کاظمی یا فیروز کریمی است فقط می‌توانید فاصله تجربه آنها را با تلاش جبران کنید.

منصوریان با اشاره به 3 بازی سخت استقلال گفت: بهمن‌ماه سختی در پیش داریم و البته یک بهمن‌ماه سرد. هرچند امروز من در تبریز آفتاب را دیدم ولی یک تفاوت بین بازی ماشین‌سازی با دربی و السد را می‌گویم. فضای السد یک فضای بسیار متفاوت است و تیم ما هم جوان، من امروز به عنوان رقیب ماشین‌سازی روبروی شما نشسته ام اما 19 بهمن همه شما یار و یاور ما هستید، از تبریز تا چابهار و از تایباد تا ماهشهر همه حافظ پرچم 3رنگ ایران خواهند بود، امیدوارم جوانان ما بدانند مردم ما از آنها چه می‌خواهند و ما باید تا آن زمان بچه‌های خودمان را خوب ریکاوری کنیم و به آنها بگوییم یار دوازدهم یعنی هوادار پشت ما است.

وی در مورد اینکه سازمان لیگ نباید به تبریز نگاه ویژه‌ای داشته باشد زیرا هوا در اینجا سرد است و 3 تیم داریم، گفت: بله، تبریز 3 تیم در لیگ برتر دارد و سازمان لیگ هم باید نگاه ویژه‌ای به این شهر داشته باشد و در فصل سرما بیشتر بازی‌ها در جنوب و تهران برگزار شود، در یکی از ماه‌های بهمن یا اسفند می‌شود بازی‌ها را در جنوب کشور یا تهران برگزار کرد که کار سختی نیست و می‌توان با نگاه به تقویم آن را درست کرد. البته شما 3 تیم دارید و 2 تیم باید خارج از تبریز باشند و یک تیم در شهر تبریز بازی کند.

منصوریان تصریح کرد: بحث سخت افزاری هم مطرح است، در فوتبال اروپا که مانند تبریز شاهد بارش سنگین برف هستیم زمین‌های فوتبال لوله‌کشی شوفاژ دارند و روی زمین هم کاور می‌کشند و با وجود اینکه بیرون از زمین هوا سرد است، زمین گرم است. مثل شالکه آلمان که من آن را دیده‌ام و تیم‌های انگلیسی، البته فضای لجستیکی شهر هم باید بالا برود.

سرمربی استقلال در مورد جوانگرایی تیمش و حضور ستاره‌ها گفت: تیم‌های بزرگ با ستاره‌ها هواداران را به ورزشگاه می‌آورند از نسل من تا پارسال بخشی از هواداران به امید ستاره‌ها از خانه بیرون می‌آمدند، اکنون جوانان ما تبدیل به ستاره‌های بچه‌های من و شما می‌شوند. بهنام برزای، نورافکن ستاره‌های آینده فوتبال هستند، آنها پتانسیل زودبازده داشتند. تیم‌های بزرگ مثل پرسپولیس، استقلال، تراکتورسازی و سپاهان جمعیت را با ستاره‌ها به ورزشگاه‌ها می‌آورند. در کنار ستاره‌ها هم جوانان خوب حضور دارند، در مورد خریدهای نیم‌فصل اول استقلال باید بگویم آنها نیاز به زمان داشتند و در نهایت برخی از جوانان جایگزین آنها شدند، جوانان جدیدی به تیم ما می‌آیند و به سختی می‌توان این پیراهن را از آن جوانان پس گرفت، در هر بازی هم یک جوان جدید معرفی می‌کنیم.

وی در مورد مصدومیت جابر انصاری و هرایر مگویان گفت: انصاری و مگویان به خاطر زمین خراب کمپ استقلال مصدوم شدند، ما چند روز در کمپ تمرین کردیم و برف و باران کافی در تهران بارید و زمین نرم بود وگرنه در حالت عادی امکان ندارد که توپ را روی زمین بفرستید و تا آخر مسیر طبیعی‌اش را ادامه دهد. جابر و مگویان دو بازیکن اصلی ما هستند که مصدوم شدند. جابر آذری زبان است و سهمیه خودتان در استقلال است. او با قد کوتاهش برای ما با سر گلزنی کرده و بازیکن تاثیرگذاری است. مگویان هم بازیکن اینترنشنال ما است، او کاپیتان 2 تیم ملی ارمنستان است، خوش‌شانس بودیم که جوانان جای این 2 عزیز را پر کردند. از پس‌فردا جابر انصاری به ما اضافه می‌شود و اگر او را در دربی داشته باشیم خیلی خوب است.

منصوریان در مورد برگزاری بازی در ساعت 17 در تبریز گفت: ساعت 17 خیلی دیر است، پیشنهاد ما برگزاری بازی در ساعت 15 بود که به خاطر پخش مستقیم بازی قرار است همان ساعت 17 بازی آغاز شود. در آن ساعت در گوگل دیدم دمای هوای تبریز 6- درجه است (یکی از خبرنگاران گفت هوا در آن زمان سردتر است که منصوریان گفت ما را نترسانید).

سرمربی استقلال در مورد اینکه چرا بازی پرسپولیس و تراکتورسازی ساعت 15 در تهران برگزار می‌شود، گفت: مسیر تراکتورسازی را برایتان بگویم، وقتی تراکتورسازی بازی دارد در آن مسیر نه هواپیما، نه اتوبوس، نه تاکسی و نه وسیله شخصی گیر می‌آورید. تراکتورسازی با یک جمعیت جابجا می‌شود، 15 هزار نفر با تراکتورسازی جابجا می‌شوند و اگر آنها وارد اتوبان تهران-کرج شوند بن‌بست می‌شود. حساب کنید این 15 هزار نفر در یک کلان‌شهر کوچک‌تر وارد شوند، عمده دلیلش برای بازی تراکتورسازی همین مسئله است، کاروان تراکتورسازی 50 نفر است اما 15 هزار نفر همراه این تیم جابجا می‌شوند.

انتهای پیام/ر
منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری