اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۷۱۲۶۶
ماجرای محرومیت استقلال از پنجره زمستانی نقل و انتقالات هنوز تبعات زیادی در محافل فوتبالی ایران دارد جایی که هر کسی قصد دارد خود را از این بی توجهی مبرا کند به خصوص مدیران کنونی استقلال!
۱۲:۵۶ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
وانانیوز| در شرایطی که محرومیت استقلال از پنجره نقل و انتقالاتی زمستانی ژانویه 2017 توسط فیفا شوک بزرگی به باشگاه پرطرفدار پایتخت و کادر فنی وارد کرد هنوز مدیران باشگاه استقلال دنبال مقصرانی برای توجیه این بی توجهی خود هستند تا جایی که در برنامه نود پای کمیته بین الملل فدراسیون فوتبال را به میان کشیده و مدعی شدند این بی توجهی از آن جا شروع شده است.


برای پی بردن به اصل ماجرا و این که چرا هیچ کس به اخطارها و رای صادره از فیفا توجهی نکرد تا زمینه محرومیت استقلال فراهم شود بهترین فرد محمدرضا کسرایی مسئول روابط بین الملل فدراسیون فوتبال بود که توضیحات کاملی از پشت پرده تکان دهنده این محرومیت در اختیار اهالی فوتبال و طرفداران استقلال قرار دهد. گزارشی تکان دهنده از بی توجهی و تخلف بزرگ مدیران باشگاه استقلال که در نهایت منجر به صدور چنین رای تلخی شد.


کسرایی صحبت هایش را این گونه آغاز کرد.« در ابتدا باید بگویم برنامه نود خیلی قشنگ می خواست نگاه طرفداران استقلال را معطوف به فدراسیون فوتبال و روابط بین الملل کند تا این خطای بزرگ از گردن باشگاه استقلال و مدیرانش ساقط شود در حالی که این نگاه واقعا خنده دار و مضحک بود چون این محرومیت هیچ ارتباطی به فدراسیون و بین الملل فدراسیون نداشت». او در ادامه صحبت هایش روند ماجرا را این گونه تشریح کرد و افزود:« فیفا بعد از این که استقلال هیچ گونه اقدام مثبتی نداشت و جواب نامه ها را نداد در 28 سپتامبر 2016 رای را صادر کرد که طبق رای و یکی از بندهایش اگر باشگاه استقلال یک ماه بعد از دریافت رای قدمی در راه تسویه حساب با بازیکن شاکی برندارد با محرومیت از پنجره نقل و انتقالات مواجه می شود. این رای مستقیم برای عادل شیحی و باشگاه استقلال فکس شد که شماره فکس موجود در نامه این راثابت می کند و تنها رونوشتی از رای برای فدراسیون و کنفدراسیون فوتبال آسیا جهت اطلاع ارسال شده است. پس رای را خود مدیران باشگاه استقلال می دانستند و ارتباطی به فدراسیون نداشت». (نامه شماره 1)

 

نامه شماره 1

 


کسرایی در واکنش به ادعای استقلالی ها مبنی بر این که نامه فیفا تحریف شده است تصریح کرد:« در بند سوم همین نامه نوشته شده است اگر باشگاه استقلال مبلغ را پرداخت نکند به علاوه بهره پول تا تاریخ اعلام شده پرونده ارسال می شود برای کمیته انضباطی فیفا تا تصمیم گیری های اصلی اتخاذ شود. فدراسیون هم پیرو همین اولتیماتوم به استقلال هشدار داد که این حکم را جدی بگیرد چون فیفا اعلام کرد اگر استقلال محرومیت را سپری کند و پول شیحی را ندهد باید خود را برای احکام و تنبیهات انضباطی بیشتر همچون کسر امتیاز و سقوط به دسته پایین تر آماده کند. پس هیچ تحریفی در کار نبوده است». (نامه شماره 2)

 

نامه شماره 2


با این وجود وقتی باشگاه استقلال به هیچ کدام از این اخطارها و آرای صادره از فیفا عکس العملی نشان نداد فدراسیون فوتبال در تاریخ 18 آذرماه دوباره در نامه ای به استقلال اعلام کرد که پیرو احکام قبلی صادره از سوی اتاق حل اختلاف فیفا و همچنین کمیته انضباطی بهتر است پول عادل شیحی پرداخت شود.در آخرین نامه فیفا به استقلال برای آخرین بار تا 13 دسامبر فرصت داده شده بود که با عادل شیحی تسویه حساب شود تا محرومیتی گریبانگیر شما نشود که رونوشت نامه برای فدراسیون فوتبال هم ارسال شد اما باز هم باشگاه استقلال هیچ واکنشی به آن نشان نمی دهد و پولی پرداخت نمی شود تا کار به محرومیت از سوی کمیته انضباطی کشیده شود. (نامه شماره 3)

 

نامه شماره 3


وقتی باشگاه استقلال هیچ واکنشی به نامه های اخیر نداشت فیفا رای خود را صادر و به باشگاه استقلال اعلام می کند تا محرومیت خود را سپری کند. نامه فیفا به خود باشگاه استقلال فکس شد و رونوشت آن برای سازمان لیگ ، فدراسیون فوتبال و دپارتمان داوری هم ارسال می شود که تاریخ آن نیز کاملا مشخص است تا ثابت شود ادعای مدیران استقلال مبنی بر این که از حکم اطلاعی نداشتند کاملا کذب محض است و آنها با اطلاع دقیق از محرومیت وارد بازار نقل و انتقالاتی شده اند. این نامه دقیقا در تاریخ 30 آذرماه به باشگاه استقلال و تمام جاهایی که باید مطلع می شدند فکس شده است. دقیقا 15 روز قبل از ورود به پنجره نقل و انتقالاتی فوتبال ایران. (نامه شماره 4)

 

نامه شماره 4

اما کلیدی ترین نامه در این ماجرا توسط فیفا به باشگاه استقلال فکس شده است. روال فیفا این است که اگر باشگاهی در ابتدای مکاتباتش با این مرجع از طریق فدراسیون کشورش اقدام کند نامه ها ابتدا به فدراسیون فکس می شود و رونوشتش به باشگاه ارسال می شود اما اگر باشگاه خود مستقیم مکاتبه کند نامه ها قبل از فدراسیون برای خود باشگاه ها فکس می شود که استقلال این راه را انتخاب کرده بود.از همین رو نامه اصلی و کلیدی در محرومیت از نقل و انتقالات 19 دسامبر برای خود استقلال فکس شد و محرومیت رسما ابلاغ شد چون پولی به عادل شیحی پرداخت نشده بود. (نامه شماره 5)

 

نامه شماره 5


باشگاه استقلال مدعی است در نامه فدراسیون فوتبال که در تاریخ 2 دی ماه به این باشگاه تحریف هایی صورت گرفته است. کسرایی در دفاع از فدراسیون و کمیته بین الملل گفت:«دو روز بعد از رای فیفا از طریق فردی که پیگیر این پرونده بود با ما تماس گرفته شد تا فردی از استقلال را به آنها معرفی کنیم تا بلکه اگر اتفاقی رقم خورده و کاری توسط استقلالی ها برای پرداخت پول شیحی صورت گرفته ما کاری کنیم تا جلوی حکم گرفته شود. از همین رو ما شماره تماس مسئولان استقلال را به آنها اعلام کردیم و این نفرات مذاکراتی انجام دادند. نکته جالب این که در تماس این فرد با استقلال مشخص می شود تازه قرار است بعد از ظهر همان روز یعنی دوم دی ماه در باشگاه استقلال نشستی برگزار شود تا در خصوص حکم فیفا تصمیم گیری شود. نکته کلیدی ماجرا این است که سه روز بعد از نامه 19 دسامبر هنوز رای صادره اجرای نشده بود که خود نماینده های عادل شیحی دنبال جلوگیری از این حکم بودند که با استقلالی ها تماس گرفتند اما مدیران باشگاه  متاسفانه ، متاسفانه اقدامی نکرده بودند تا رسیدی از پرداخت پول ارائه کنند و مانع عملی شدن حکم شوند. اگر این نامه ارسال شد به خاطر هشدارهای بیشتر برای جلوگیری از محرومیت های بیشتر به خاطر پرداخت نشدن پول شیحی بود. در پاراگراف دوم ما به دو نامه اشاره کردیم تا به 30 روز مهلت از نامه دوم اطلاع رسانی شود یعنی این که باشگاه تنها به مهلت نامه اول فیفا باید توجه کند نه نامه های بعدی... نکته جالب در نامه منتشر شده به پاراف های من و آقای جمالی بود که پاراف من بود اما پاراف آقای جمالی پاک شد ». (نامه شماره 6 و 7)

 

نامه شماره 6

 

نامه شماره 7


با اسناد منتشر شده از پرونده محرومیت باشگاه استقلال از حضور در پنجره نقل و انتقالاتی می توان به اتفاقات تکان دهنده از بی توجهی و تخلف محرز مدیران باشگاه استقلال در این روال قانونی پی برد، بی توجهی که منجر به محرومیت یک باشگاه بزرگ از نقل و انتقالات شد آن هم در آستانه بازی های مهم داخلی و اسیایی تا تنها دود این ماجرا به چشم طرفداران و ابروی چندین ساله باشگاه برود.

 

کسرایی در ادامه گفت: « متاسفانه به جای این که بخواهیم به روال ماجرا ورود کنیم تا درس عبرتی باشد برای همه فوتبال ایران که چنین پرونده هایی از سوی فیفا را سرسری نگیرند دنبال مقصران فرصی می گردیم.الان می بینید که باشگاه استقلال پول بازیکن شاکی را پرداخت نکرده و برخی دوستان هم با صحبت هایی که انجام می دهند می خواهند تقصیرها را گردن دیگران از جمله بنده و فدراسیون فوتبال بیاندازند تا اصل ماجرا نادیده گرفته شود، جای سئوال بزرگی است که فکر می کنم جوابش را طرفداران فهیم فوتبال و استقلال بهتر بدانند. فدراسیون فوتبال نامه 19 دسامبر را برای باشگاه فرستاد و سه روز بعد روی نامه فیفا یک نامه فارسی گذاشتیم و فرستادیم تا هشدارهای لازم را بدهیم هیچ تحریفی در کار نبوده و بهتر است بازی با افکار نداشته باشیم».  


مسئول روابط بین الملل فدراسیون فوتبال در پایان با بیان این که مانوسی فر مشاور بین الملل باشگاه استقلال شاهد زنده تمام تلاش های او برای ممانعت از محرومیت بود، افزود:«بارها در این چند هفته تلفنی با آقای مانوسی فر به عنوان مسئول پرونده از سوی استقلالی ها صحبت کردم و به ایشان تذکر دادم که این پرونده را جدی بگیرید چون شوخی بردار نیست. خود مانوسی فر می توانند شهادت بدهند که من چقدر پیگیر این موضوع بودم آن هم در شرایطی که وظیفه ای در قبال پرونده به صورت قانونی نداشتم. نمی دانم حالا چرا دوستان می خواهند تمام تقصیرها را گردن ما بیاندازند و مدام از تحریف شدن نامه های فیفا صحبت می کنند سئوالی است که باید از آنها پرسیده شود چون تحریفی در کار نبود و همه چیز شفاف و روشن اعلام شده است».

منبع: ورزش سه
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین