اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۷۱۱۶۱
فدراسیون فوتبال ایران برای حل مشکل نقل و انتقالاتی استقلال در انتظار پاسخ دبیرکل فیفا است.
۱۸:۵۱ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۵
وانانیوز| بعد از اینکه باشگاه استقلال تهران به خاطر بدهی‌اش به عادل شیحی بازیکن سابق این تیم دچار مشکلاتی شده و پنجره نقل و انتقالات زمستانی این باشگاه بسته شد، این روزها اخبار متفاوتی در این خصوص منتشر می‌شود که هر از گاهی هواداران را امیدوار و هر از گاه دیگری آنها را ناامید می‌کند.

 

نکته قابل‌توجه اینکه استقلالی‌ها بعد از جریمه شدن از سوی فیفا استدلال خود درخصوص پرداخت مطالبات شیحی را به فدراسیون فوتبال ارسال کرده و فدراسیون نیز علاوه بر ارسال آن به کمیته مربوطه، نامه دیگری را درخصوص مشکلات نقل و انتقال مالی که تحریم‌ها برای کشور ایران به وجود آورده است، تهیه و برای دبیرکل فیفا ارسال کرده است که البته پاسخ نامه استقلالی‌ها مبنی بر جریمه قطعی این تیم پابرجا مانده اما هنوز پاسخ نامه مرتبط با دبیرکل فیفا به فدراسیون فوتبال به این فدراسیون ارسال نشده است.

 

درواقع مشکل استقلالی‌ها از آنجایی شروع شد که این باشگاه به 2 مهلت فیفا برای پرداخت مطالبات شیحی بی‌توجه مانده و در نهایت این پول را بعد از مهلت قانونی به شیحی پرداخت کرده است.

 

فیفا در تاریخ 13 دسامبر و در آخرین فرصت برای استقلالی‌ها حتی 6 روز دیگر به این باشگاه فرصت می‌دهد که باز هم این مبلغ پرداخت نشده و در نهایت فدراسیون جهانی فوتبال در تاریخ 19 دسامبر نامه‌ای را به فدراسیون فوتبال برای اعمال تنبیه استقلال و اجرایی شدن آن ارسال می‌کند.

 

در همین راستا استقلالی‌ها که قافیه را باخته و از نقل و انتقالات زمستانی محروم شده بودند، دست به کار شده و بعد از آن تاریخ، پول شیحی را پرداخت می‌کنند و این بار بهانه می‌آورند که به خاطر تحریم‌ها نتوانستند این پول را پرداخت کنند و این یعنی هم پرداخت مطالبات شیحی و هم جریمه قطعی فیفا که به واسطه آن این باشگاه از خرید بازیکن برای نیم‌فصل به طور قطعی محروم شد.

 

درواقع به نوعی استقلالی‌ها هم پول را پرداخت کردند و هم جریمه شدند و این یعنی فیفا به خاطر اینکه استقلالی‌ها به فرصت 2 ماه و اندی روز آنها محلی نگذاشته و آن را پشت گوش اندختند، این جریمه را برای آنها درنظر گرفته و در نهایت آن را به طور قطعی اعمال کرد.

 

با این حال یک کورسوی امید دیگر برای استقلالی‌ها باقی می‌ماند و آن هم پاسخ دبیرکل فیفا به مشکلات کلی ایجادشده براساس تحریم کشور ایران است که شاید این موضوع بی‌ارتباط با موضوع استقلال باشد اما با درصد بسیار ناچیزی شاید این موضوع پرونده را برای آبی‌ها بازگردانده و این تیم در فرصت باقی مانده بتواند برای تقویت خود دست به اقداماتی بزند.

منبع: همشهری
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری