اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۷۰۹۵۲
انتشار دو نامه از سوی باشگاه تراکتورسازی و مدیرعامل این باشگاه علیه دست‌های پشت پرده که نمی‌خواهند این تیم نتیجه بگیرد، فضای فوتبال را پیش از پیش مه‌آلود و ملتهب خواهد کرد.
۱۴:۲۶ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۵
وانانیوز| روز گذشته بیانیه‌ای از سوی باشگاه تراکتورسازی منتشر شد و به طبع آن مصطفی آجورلو مدیرعامل این باشگاه هم متن دیگری را در اختیار رسانه‌ها قرار داد که متن هر دو بیانیه گلایه از وضعیت موجود حاکم بر فوتبال و داوری‌های بازی‌های لیگ بود. این اقدام البته از اتفاقات عجیبی بود که در حالی که هنوز دو سوم لیگ به پایان نرسیده، شاید باعث به وجود آمدن فشارهای بیشتری روی قشر داوری و به راه انداختن یک اپیدمی جدید در فوتبال باشد.

مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی در حالی از اتفاقات داوری به خصوص در بازی با ماشین‌سازی گلایه کرده که به این موضوع اشاره نداشته است که اگر پنالتی‌ای که از سوی داور همان بازی برای تراکتورسازی گرفته شده توسط محمد ابراهیمی تبدیل به گل می‌شد، آیا بازهم شاهد این نامه‌نگاری‌ها و بیانیه صادر کردن‌ها بودیم یا نه. به هر حال موضوعی که متأسفانه در فوتبال ما وجود دارد و باید به آن اذعان کرد، مشکلات و اشتباهات داوری است که قطعاً همه به آن معتقدیم که این اشتباهات عمدی نیست و نباید جامعه پاک داوری را این‌گونه زیر سوال ببریم. اگر محمد ابراهیمی پنالتی‌اش را گل می‌کرد، قطعاً تراکتورسازی برنده دربی تبریز می‌شد و آن زمان بدون شک مسئولان باشگاه تراکتورسازی این‌گونه نگران داوری‌ها نبودند.

آجورلو در حالی در نامه‌اش به وزیر ورزش و جوانان از وضعیت حاکم بر فوتبال ابراز نگرانی کرده که اگر قرار باشد این رویه باب شود باید شاهد باشیم از همین امروز بعد از هر سوت اشتباه یا هر نتیجه بد، مدیران باشگاه‌ها دست به قلم شده و برای نفر اول ورزش کشور که طبعاً مسئول سیاست‌گذاری است و کار اجرایی نمی‌کند، نامه بنویسند که در این صورت قطعاً سنگ روی سنگ بند نخواهد شد. فقط باید امیدوار بود که نوشتن چنین نامه‌ای و اقدامات این‌چنینی برای فرافکنی و دور کردن اذهان از نتیجه نگرفتن‌ها نباشد.


مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی اما در این نامه سرگشاده‌ای که به وزیر ورزش و جوانان نوشته به این موضوع اشاره نکرده که این باشگاه حق استفاده از بازیکنان سرباز را دارد که در لیگ برتر این اختیار فقط برای آنها وجود دارد و 15 تیم دیگر لیگ برتر نسبت به این موضوع معترض هستند. آیا آجورلو این موضوع را هم در نظر دارد که تنها تیم تراکتورسازی می‌تواند از بازیکنان سرباز که عمدتاً جزو بهترین‌ بازیکنان فوتبال ایران هستند، استفاده کند؟ همین اخیراً احمد نوراللهی و امید عالیشاه دو بازیکن تأثیرگذار پرسپولیس به دلیل اینکه سرباز شده‌اند به تراکتورسازی رفته‌اند همچنان که پیش از این سروش رفیعی، احسان حاج‌صفی، مهدی شریفی، محمدرضا اخباری، بختیار رحمانی و... که همگی جزو بهترین بازیکنان ایران بودند برای سپری کردن دوران سربازی پیراهن سرخ تراکتورسازی را پوشیدند. پس در این میان عنوان کردن این موضوع که عده‌ای می‌خواهند تراکتورسازی زمین بخورد، نمی‌تواند ادعای قابل‌باوری باشد.

بازهم صحبت از دست‌های پشت پرده و عوامل نامرئی برای قهرمان نشدن یک تیم و قهرمان شدن یک تیم دیگر به میان آمده است. این صحبت‌ها که از نشست خبری مربی تراکتورسازی پس از تساوی با ماشین‌سازی مطرح شده، با نامه دیروز مدیرعامل تراکتورسازی به وزیر ورزش و جوانان تکمیل شد. در این بین باید از مسئولان و مربیان تراکتورسازی پرسید که آیا این موضوع باعث تنش‌زا شدن شرایط حاکم بر فوتبال می‌شود یا نه؟ به‌راستی این دست‌های پشت پرده کجا هستند که حالا نام آنها به میان آمده است. این انتقاد ما به آجورلو و مجموعه‌اش در باشگاه تراکتورسازی،‌انتقاد به شخص او یا این باشگاه پرهوادار نیست، بلکه هر مربی یا باشگاه دیگری اگر چنین ادعایی داشته باشد از نظر ما رد شده است. اگر برانکو، منصوریان، ویسی، پورموسوی، حسینی، عزیزی، جلالی یا هر سرمربی دیگری هم این ادعا را داشته باشد، یک ادعای تنش‌زا خواهد بود که باید با آن برخورد شود و حالا این‌بار مصطفی آجورلو با کوله‌باری از تجربه در عرصه مدیریت در فوتبال هم وارد این جریان تنش‌زا شده که قطعاً به التهاب جامعه فوتبال کمک می‌کند تا حل شدن مشکلات موجود.

هوادار همواره در فوتبال جایگاه جالب‌ توجهی دارد و می‌بینیم هرگاه فردی یا باشگاهی در مخمصه قرار می‌گیرد از هوادار به عنوان یک ابزار فشار استفاده می‌کند. در نامه آجورلو هم عنوان شده که احساسات پاک هواداران تراکتورسازی جریحه‌درا شده است، اما چه بهتر بود که مدیرعامل باسابقه باشگاه تراکتورسازی به این مسئله توجه می‌کرد که احساسات هواداران این تیم بیشتر به دلیل گل نشدن پنالتی ابراهیمی جریحه‌دار شده، نه صحبت از دست‌های پشت‌ پرده‌ای که هیچ‌گاه ثابت نشده است. در این گونه نامه‌نگاری‌ها به نظر می‌‌رسد اهداف دیگری را باید جستجو کرد.


حالا تراکتوری‌ها درخواست بخشش محرومیت و کارت قرمزی که مهدی کیانی در دربی تبریز مقابل ماشین‌سازی گرفته است را دارند. این از آن اتفاقات جالب توجه است. در فیلم‌ها و عکس‌های منتشر شده در دربی تبریز مشخص است که بازیکن تراکتورسازی، داور را هل می‌دهد و به‌جای تقبیح این عمل که بی‌احترامی به مقام داور است، عجیب است که مسئولان تراکتورسازی خواهان بخشش این بازیکن را دارند و این از مدیری همچون آجورلو که مدیری ارزشی و اخلاق‌گرا است، عجیب است. به نظر می‌رسد نباید نتایج را فدای هر اتفاقی کرد و آجورلو به این موضوع فکر کند که اگر همین رفتار مشابه را یک بازیکن از یک تیم دیگر انجام می‌داد، بازهم او خواهان بخشش او می‌شد یا نه.

در آستانه دیدار حساس و فینال گونه پرسپولیس و تراکتورسازی قرار داریم که هفته آینده در همین روز در ورزشگاه ‌آزادی برگزار خواهد شد. طرح این مسائل تنها به تشویش سکوها و فشار بیش‌ از اندازه داور خواهد انجامید. بهتر است مسائل فوتبالی در چارچوب زمین سبز حل شود، نه با نامه‌نگاری‌ها و صحبت‌هایی که فضا را هم برای بازیکنان دو تیم و هم برای داوران سخت می‌کند. این مطلب روی صحبتش نه شخص مصطفی آجورلو و نه باشگاه تراکتورسازی، بلکه همه باشگاه‌ها و همه مدیرانی است که به دنبال مقصر جلوه دادن هر ارگانی به جز خودشان هستند. این روزها شاهد هستیم که یک مربی تیمش را از زمین بیرون می‌کشد و یک مربی به خاطر فحاشی‌ها استعفا می‌دهد. مطمئناً در این فضای مه‌آلود فوتبال باید به دنبال طرح نویی باشیم نه اینکه فضا را ملتهب‌تر کنیم.

تا به کی قرار است با طرح چنین موضوعاتی که هیچ گاه نه این قدر رک و صریح گفته می شود و نه تکذیبی می شود فضای فوتبال را سیاه تر از قبل کرد؟ چرا فضای رقابتی حساس و نفس گیری که در لیگ به وجود آمده باید با حرف هایی که توان اثبات آنها نیست این قدر راحت خراب شود و به جای ایجاد شور و نشاط بین هواداران تیم های حاضر در کورس قهرمانی فضای فحاشی و هتک حرمت به هم به وجود آید؟ شاید مقصر فدراسیون فوتبال هم باشد که هیچ گاه با چنین صحبت ها و بیانیه هایی برخورد قاطع نکرده است. آقایان مسئول و رسیدگی کننده اگر خبری پشت پرده هست یک بار برای همیشه آن را رونمایی کنید و هواداران و علاقه مندان به فوتبال را از شر این حرف ها خلاص کنید و اگر هم خبری نیست با افشا کنندگان  این مسائل یک بار برای همیشه برخورد کنید تا مدیران و مربیان و بازیکنان به خود جرات ندهند بابت هر مسئله ای بیانیه دهند و یا به خود اجازه دهند در مورد آن صحبت کنند. گناه مردم فوتبالدوست ایران چیست که هر فصل باید درگیر این دست های پشت پرده و جریانات خطی باشند؟ آقای تاج لطفا ورود کنید و جمعی نگران را از این مهلکه دست های پشت پرده رها کنید. 

انتهای پیام/ا
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ارمان
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲
نظرت به درد خودت می خوره امسال به لطف عابدینی دوستانش قهرمان لیگ از قبل مشخص شده اونم پرسپولیسه
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین