اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۷۰۳۲۹
از یاد نمی‌بریم آن روزی را که باشگاه استقلال به دلیل تاخیر در ارسال اسامی خود به کنفدراسیون فوتبال آسیا از حضور در رقابت‌های باشگاهی قاره محروم شد.
۰۵:۰۰ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۵
وانانیوز| از یاد نمی‌بریم آن روزی را که باشگاه استقلال به دلیل تاخیر در ارسال اسامی خود به کنفدراسیون فوتبال آسیا از حضور در رقابت‌های باشگاهی قاره محروم شد. وقتی که امیر قلعه‌نویی با خبر محرومیت استقلال مواجه شد، لبخندی گوشه لب نشاند و گفت: «مشکلی نیست حلش می‌کنیم.» غافل از اینکه مسوولان و مدیران باشگاه در خواب فرو رفته بودند، خوابی عمیق که ضررش تا سال‌ها گریبان استقلال را گرفت و هنوز که هنوز است از آن اتفاق به‌عنوان یکی از تلخ‌ترین خاطرات در باشگاه استقلال یاد می‌شود. این فاجعه‌ها اما انگار قرار نیست از باشگاه استقلال رخت برببندد و ظاهرا هر چند سال یک بار مدیری می‌آید و اتفاقات ناخوشایندی از این دست را رقم می‌زند و می‌رود. حقیقتا در باشگاه استقلال چه خبر است که حتی توجهی به اخطارهای فیفا نمی‌شود؟

باشگاه استقلال هر قدر هم که مدیران سابق را در بدهی به بازیکنان خارجی مقصر بداند و بیانیه هم صادر کند اما در مواجهه با ماجرای ممانعت فیفا با حضور بازیکنان جدید در ترکیب این تیم برای نیم فصل دوم لیگ شانزدهم مقصراست.
 بدون شک اگر بدهی به عادل شیحی که رقم آنچنان درشتی هم نبود (50 هزار دلار)، سروقت پرداخت می‌شد هیچگاه فیفا پنجره نقل و انتقالات را به روی باشگاه استقلال نمی‌بست اما تاخیر و اهمال موجب شد تا وقتی آبی‌ها برای اخذ مجوز بازی سرور جباروف اقدام می‌کنند با خبری شوک‌آور مواجه شوند.
حال باشگاه استقلال به تکاپو افتاده با طرح ادله‌ای شاید بتواند مانع اجرای حکم فیفا شود. آنها سعی می‌کنند به هر طرقی این موضوع را فیصله دهند تا شاید از ضرر بزرگ مادی این ماجرا مصون بمانند اما مشخص نیست که در اندک زمان باقی مانده تا پایان نقل وانتقالات آیا موفق به انجام این مهم بشوند، یا نه.
ظاهرا استقلالی‌ها می‌توانند فرجام خود را به کمیته استیناف فیفا ارجاع دهند و خواستار کاهش یا لغو محرومیت شوند.
موضوعی که هوشنگ نصیرزاده، یکی از کارشناسان حقوقی فوتبال در گفت‌وگوی تلویزیونی با یکی از بخش‌های خبر شبکه شش به آن اشاره داشت اما وی نیز تاکید کرد زمان در این ماجرا نقش بسیاری ایفا می‌کند و از آن سو فیفا نیز باید با این خواسته موافقت کند که سوابق مشابهی که برخی تیم‌های بزرگ داشته‌اند، نشان می‌دهد حکم قطعی است و فقط 10 درصد کورسوی امید به حل مساله باقی مانده است که باید دید مدیریت باشگاه استقلال که همواره سعی می‌کند خود را در مشکلات اینچنینی بی‌تقصیر جلوه دهد و پای مدیران سابق را وسط بکشد، آیا موفق به تغییر حکم فیفا خواهند شد یا خیر. اگر این حکم اجرا شود که تا به این لحظه خبری دال بر لغو آن منتشر نشده، از جنبه‌های اقتصادی هم مشکلات تازه‌ای برای این باشگاه به وجود خواهد آمد.
شاید باشگاه استقلال به طرقی بتواند رضایت آندو و چشمی را جلب کند و حتی با ترفندها و کدخدامنشی سازمان لیگ، کار انتقال این دو بازیکن به دیگر تیم‌ها را انجام دهد اما درباره جباروف ماجرا قدری متفاوت است و احتمالا باشگاه استقلال باید غرامتی را به این بازیکن ازبک بپردازد.
استقلالی‌ها قراردادی 500 هزار دلاری با این بازیکن منعقد کرده‌اند که مبلغ بسیارچشمگیری است و متعاقبا ضررهای ناشی ازفسخ قرارداد با این بازیکن هم چشمگیر خواهد بود. شاید چیزی در حدود همان بدهی که به شیحی داده شده است.
منبع: روزنامه ایران
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری