اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۶۹۹۹۲
مربیان حتی وقتی با منصوریان هم‌نظر باشند و تغییرات پی در پی در ترکیب‌شان ایجاد کنند، در یک زمینه به ثبات فکر می‌کنند: انتخاب شماره یک.
۰۴:۴۴ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۵
وانانیوز|  بگذریم از اینکه چرا مهدی رحمتی نیمکت نشین شد و برسیم به بازتاب بازگشت کاپیتان. در روزی که استقلال بازهم با شعار جوانگرایی در آبادان بازی می‌کرد، مهدی رحمتی بهترین انتخاب بود. تیمی که می‌خواهد تغییرات دم به دم داشته باشد و چهره عوض کند، بیش از هر چیز به مهره‌های باتجربه‌ای نیاز دارد که بتوانند شیرازه تیم را حفظ کنند، همان نقشی که در آبادان از مهدی رحمتی دیدیم. اول نقش رحمتی را در صحنه‌ها بررسی کنیم:
کاپیتان استقلال در نیمه اول با دردسری مواجه نشد اما در نیمه دوم نفت آبادان حملاتی را روی دروازه استقلال آغاز کرد و مهدی رحمتی با سه واکنش اجازه نداد تا دروازه استقلال باز شود. رحمتی ابتدا ضربه شادکام را مهار کرد تا در لحظات ابتدایی اجازه فروپاشی دروازه را ندهد. در ادامه اما مهم ترین واکنش رحمتی، ناکام گذاشتن نوروزی در موقعیت تک به تک بود. نوروزی با پشت سر گذاشتن مدافع استقلال، با رحمتی تک به تک شد اما دروازه بان استقلال با خروج به موقع اجازه نداد تا دروازه این تیم باز شود. رحمتی پس از اینکه با واکنش مناسب این توپ را راهی کرنر کرد توانست ضربه سر مدافع نفت روی کرنر ارسالی را نیز مهار کند.
مرور این صحنه‌ها نقش فنی رحمتی را نشان می‌دهد اما مهم‌تر از اینها نقشی است که رحمتی می‌تواند در این استقلال ایفا کند، نقشی جانانه‌تر و پررنگ‌تر. او این‌روزها کاپیتان تیمی است که برای بالا رفتن در جدول لیگ راهکار تغییرات پی در پی را با چاشنی جوانگرایی انتخاب کرده و چنین تیمی را چه کسی باید در میدان کنترل کند؟ رحمتی هم سد محکمی در دروازه است و هم اتکایی برای تازه‌واردها. علی منصوریان می‌گوید: «در فوتبال ایران اگر قرار باشد با ترکیب ۱۱ نفره بازی کنیم ضرر می کنیم. فوتبال ایران لیگ فرسایشی دارد. ترکیب اصلی این نیست که با یازده نفر بازی کنیم. چیزی به اسم ترکیب اصلی وجود ندارد. من الگویی از فوتبال اروپایی برداشتم و به همین دلیل این ترکیبی از ۲۲ بازیکن را انتخاب می کنم. هر کدام از جوانهایی که به زمین می روند تلاش می کنند. من به ترکیب اصلی اعتقاد ندارم.»
مربیان حتی وقتی با منصوریان هم‌نظر باشند و تغییرات پی در پی در ترکیب‌شان ایجاد کنند، در یک زمینه به ثبات فکر می‌کنند: انتخاب شماره یک.
بازگشت رحمتی به ترکیب تصمیم عاقلانه منصوریان بود. اینکه بگوییم بعد از یک شکست منصوریان مجبور به انتخاب رحمتی شد، شاید نگاه منصفانه‌ای نباشد. منصوریان برای تیم پرتغییر خود دروازه‌بانی باتجربه و باثبات می‌خواهد. چه کسی بهتر از مهدی رحمتی؟
منبع: روزنامه ایران
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین