اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۶۹۹۸۲
مهدی تاج و کارلوس کی‌روش دو جلسه چند ساعته طی روز‌های سه‌شنبه و جمعه گذشته با هم برگزار کردند.
۰۴:۰۲ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۵
وانانیوز| رئیس فدراسیون فوتبال هم پس از این جلسات مباحث كلی را مطرح و درباره هماهنگی و همدلی برای صعود به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه سخنی راند كه مایه خوشحالی همه ما ایرانیان است.
اما شاید ندانید در این جلسات بین سرمربی تیم ملی و رئیس فدراسیون چه گذشته است؟ اگر این‌طور است، تا انتهای این گزارش ما را همراهی كنید؛

تاج اطمینان‌خاطر داد هیأت رئیسه مخالف استعفای شماست

مهدی تاج كه اعتقاد راسخی به ماندن كارلوس كی‌روش در ایران دارد، در همان اولین جلسه خطاب به سرمربی تیم ملی گفته است: « شما زحمات زیادی برای فوتبال ایران كشیدید و باید تا آخر این راه و پایان جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه همراه ما باشید. ما قدردان تلاش شما هستیم و می‌دانیم برخی كمبودها و كاستی‌ها وجود دارد اما در حد بضاعت حمایت می‌كنیم. ضمن آن كه هیأت رئیسه فدراسیون مخالف استعفای شماست و ...»

کمپ تیم ملی را كه با خودم به پرتغال نمی‌برم!

امكانات لازم برای تیم ملی از مباحث اصلی دو جلسه كارلوس كی‌روش با مهدی تاج بوده است.
سرمربی تیم ملی در لابه‌لای حرف‌های خود به رئیس فدراسیون فوتبال گفت: «آقای تاج‌، من كه كمپ تیم ملی و چمن آن را با خودم به پرتغال نمی‌خواهم ببرم. اگر اصرار دارم هرچه سریع‌تر آماده و مهیا شود، به خاطر تیم ملی ایران است. الان وضعیت این كمپ به جایی رسیده كه حتی تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان هم حاضر نیستند با رغبت در آن تمرین كنند! من زمین می‌خواهم، امكانات می‌خواهم. لباس مناسب و به تعداد می‌خواهم. این بحث‌ها باوركنید پیش‌پا افتاده است.»

ما آرژانتین و برزیل نیستیم در حال توسعه هستیم

یكی دیگر از گلایه‌های كارلوس كی‌روش به انتقادات برانكو و سایر مربیان باشگاهی به اردوهای بلندمدت تیم ملی برمی‌گشت.
مرد پرتغالی با طمأنینه و آرامش به مهدی تاج گفته است: «در دنیای فوتبال كشورهایی مثل آرژانتین با ۱۵۰ لژیونر، برزیل با ۲۰۰ لژیونر و پرتغال با ۶۰۰ لژیونر توسعه‌یافته هستند. سرمربیان این كشورها راحت می‌تـوانند ۳ روز قبل از مسابقات رسمی ستاره‌های خود را جمع كرده و به اردو بروند اما ما نمی‌توانیم. ما حتی كره‌جنوبی هم نیستیم و در حال توسعه هستیم. تأكید می‌كنم فوتبال ایران در حال توسعه است و من نمی‌توانم ۳ روز قبل از مسابقات رسمی تیم را به اردو ببرم.»

عواقب ناكامی احتمالی مقابل قطر پای خودتان!

خاطرتان باشد پیش‌تر نوشته بودیم كارلوس كی‌روش لج كرده و به فدراسیون اطلاع داده اردویی قبل از بازی با قطر ندارد و ۳ روز مانده به بازی با این حریف تا بن دندان مسلح تیمش را جمع می‌كند و به دوحه می‌برد!
حالا باید به سمع و نظرتان برسانیم مرد پرتغالی در جلسه با مهدی تاج عنوان كرده است: « من نمی‌توانم ۳ روز قبل از بازی با قطر تیم را به دوحه ببرم و برنده هم بشوم. قرار باشد ۳ روز قبل از این دیدار به دوحه بروم، عواقب ناكامی و شكست احتمالی در قطر پای خودتان است!»

وقتی به ایران آمدم یك لژیونر داشتید!

ما یكی دیگر از درددل‌های كارلوس كی‌روش در جلسه با مهدی تاج به موضوع جالبی برمی‌گشت. آنجایی كه گفت: «آن روزی كه من به ایران آمدم، فقط یك لژیونر داشتید، الان ۱۱ لژیونر دارید كه اغلب هم در خط حمله یا رو به جلو هستند. من كجا می‌توانم دروازه‌بان، دفاع وسط و مدافع چپ پیدا كنم؟ در همین اردوهاست كه میلاد محمدی و سعید‌ عزت‌اللهی را دیدم و حفظ كردم. من كه نمی‌توانم 3 روز قبل از بازی با قطر استعدادها را شناسایی كرده و با خودم به قطر ببرم. آن زمان كه موقع جوانگرایی نیست. من حرص می‌خورم به خاطر جوانگرایی در فوتبال شما و متأسفم كه باید این همه حرف بشنوم و اهانت را تحمل كنم.»

مشكل من پول نیست!

شنیدیم اوایل حضور كارلوس كی‌روش حقوق این مربی پرتغالی سر هر ماه پرداخت می‌شد. در ادامه دو ماه یك ‌بار شد و سپس ۳ ماه یك ‌بار و... اما سرمربی تیم ملی در این جلسات خطاب به رئیس فدراسیون گفته كه: «مشكل من پول نیست!»
حتی وقتی رئیس فدراسیون درباره شایعات اخیر و برخی پیشنهادات پرسیده، باز جواب شنیده كه كی‌روش به قراردادش با فدراسیون فوتبال ایران متعهد است.

حرف آشتی‌كنان را نزنید لطفاً!

كارلوس كی‌روش حاضر نیست به هیچ عنوان زیر بار آشتی‌كنان با برانكو ایوانكوویچ برود و در جلسه با مهدی تاج در دو، سه نوبت تكرار كرده است: «‌حرف آشتی‌كنان را نزنید لطفاً!» در روزهایی كه طرفداران كی‌روش و برانكو در فضای مجازی به جان یكدیگر افتاده‌اند، این دو مربی خارجی حاضر به آشتی‌ نیستند اما حداقل انتظار می‌رود تا پایان دور نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه آتش‌بس كنند و مصاحبه یا بیانیه علیه هم ندهند.

حل سریع مشكلات در اولویت مهدی تاج

از زبان نزدیكان مهدی تاج شنیدیم كه رئیس فدراسیون فوتبال تمام هم و غم خود را گذاشته تا مشكلات موجود را مرتفع كند. او 2 جلسه با كارلوس كی‌روش داشته و طی هفته گذشته با علی‌اكبر طاهری سرپرست باشگاه پرسپولیس هم مكالمات تلفنی انجام داده است. به نظر می‌رسد مرتفع كردن مشكلات و به حداقل رساندن حواشی فعلی، یك عزم جدی از سوی فدراسیون، پرسپولیس و سایر باشگاه‌ها را می‌طلبد. فوتبال موفق ایران در شرایط نسبتاً خوبی به سر می‌برد كه این قبیل درگیری‌ها فقط دشمن ‌‌شاد كن و به نفع قطری‌ها، سعودی‌ها، بحرینی‌ها و اماراتی‌ها باشد و بهتر است هرچه زود‌تر این غائله خاتمه پیدا كند.
منبع: تجارت نیوز
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین