اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۶۹۹۶۳
عضو شورای فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد گفت: نبود نفرات شاخص در ترکیب تیم‌ها و فشردگی مسابقات از نقاط ضعف جام تختی بود، اما فراموش نکنیم که تورنمنت‌های بین‌المللی در کشتی دنیا سال‌هاست در سطح بالایی برگزار نمی‌شود.
۰۳:۱۹ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۵
وانانیوز| منصور برزگر در گفت‌وگویی درباره انتقادات به سطح جام تختی گفت: امسال جام تختی پس از بازی‌های المپیک برگزار شد و همانطور که می‌دانیم تیم‌ها در دنیا پس از المپیک پوست اندازی کرده و با ترکیب و نفرات جوان در تورنمنت‌های پیش رو شرکت می‌کنند تا بتوانند کشتی‌گیران جدیدی را برای رقابت‌های جهانی سال آینده و نهایتا المپیک شناسایی کنند.

وی ادامه داد: احتمال دارد در سال‌های آتی همین کشتی‌گیران خارجی و جوان داخلی حاضر در جام تختی بتوانند در مسابقات پیش رو ملی‌پوش شوند. از سوی دیگر برخی چهره‌های شاخص کشتی دنیا مانند برخی کشتی‌گیران المپیکی ما شرکت در تمام تورنمنت‌های بین‌المللی را در برنامه‌های فنی خود ندارند و برای شرکت در مسابقات هدفگذاری‌های مختلفی دارند مانند برنامه‌ریزی کادر فنی که نخواست علیرضا کریمی و حسن یزدانی در جام تختی با هم رو در رو شوند و یا برخی کشتی‌گیران که قصد دارند از کشتی خداحافظی کنند.

دارنده مدال نقره المپیک درباره برگزاری مسابقات به صورت تیم به تیم تصریح کرد: شیوه تیم به تیم طرحی نو از سوی کشتی ایران است که به اتحادیه جهانی ارائه شده است و از سوی دیگر در مسابقات مختلف ما اجرایی شده؛ هدف این طرح گسترش و توسعه این ورزش دنیا و در نهایت حفظ کشتی در المپیک است.

دارنده مدال طلای جهان گفت: قطعا هر طرح در دل خود ایراداتی دارد و فدراسیون کشتی نیز در این راستا آزمایش طرح برگزاری مسابقات انفرادی همزمان با رقابت‌های تیم به تیم را در مسابقات پیش روی خود در برنامه دارد و احتمالا از سال آینده رقابت‌های جام تختی به صورت تیم به تیم و انفرادی برگزار خواهد شد که البته این مسابقات باید از نظر زمانی حداقل در 3 روز برگزار شود تا در سطح مناسب و بدون فشردگی انجام شود.

وی افزود: اگر در مقام مقایسه برآییم مثلا جام دیوید شولتز آمریکا در سال گذشته با سه تیم و جام یاریگین در روسیه که یکی از معتبرترین تورنمنت‌های دنیا است با حضور 5 کشور برگزار شد، اما امسال 14 کشور دنیا در جام تختی شرکت کردند؛ بنابراین این مسابقات از نظر کمی روند رو به رشدی داشته است و از نظر کیفی باید تلاش شود تا به جایگاه خوبی برسد.

برزگر گفت: قطعا نبود نفرات شاخص در ترکیب تیم‌ها به جزء چند کشتی‌گیر از کشورهای گرجستان، قزاقستان و ... و فشردگی مسابقات از نقاط ضعف جام تختی بود، اما فراموش نکنیم که تورنمنت‌های بین‌المللی در کشتی دنیا سال‌هاست که دیگر در سطح بالایی برگزار نمی‌شود و قدم‌های برداشته شده توسط فدراسیون کشتی ایران برای برگزاری مناسب این مسابقات می‌تواند در صورت تداوم و تکمیل نواقص یک الگو برای کشتی دنیا باشد تا بار دیگر تورنمنت‌ها در دنیا رونق بگیرد.

وی درباره علت عدم تمایل روس‌ها در مسابقات ایران بخصوص در رده بزرگسالان افزود: روس‌ها با تیم‌های خوب خود در رقابت‌های نوجوانان و جوانان ما شرکت می‌کنند، اما در رده سنی بزرگسالان به دلایل مختلف بخصوص مسائل فنی تمایلی به حضور در ایران ندارند و به نظرم شیوه فدراسیون کشتی نیز در اعزام نکردن نفرات شاخص خود به روسیه کار درستی است.

برزگر ادامه داد: قرار نیست وقتی ما با روس‌ها از نظر فنی در یک رقابت شدید هستیم و به قول معروف جنگ داریم و آنها به مسابقات ما نمی‌آیند ما مهره‌های اصلی خود را راهی تورنمنت‌های آنها کنیم؛ بالاخره اتوبان همکاری یک طرفه نمی‌شود. نقطه قوت جام تختی که نباید فراموش شود این است که مردم در کنار کشتی بودند و سالن مملو از جمعیت شد؛ قرار گرفتن دوباره مردم در کنار کشتی یک دستاورد مهم است.

انتهای پیام/
منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
برچسب ها: کشتی
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری