اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۶۹۸۸۷
دبیر سابق سازمان لیگ فوتبال ایران گفت: آتش نشانان سربازانی هستند که بدون وقفه بدون ریا و به دور از هرگونه مسایل سیاسی در خدمت جامعه هستند.
۱۶:۱۰ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۵
وانانیوز| به نقل از سایت سازمان لیگ فوتبال ایران، شهادت شماری از ماموران وظیفه شناس آتش نشانی و رشادت های آنها در حادثه دردناک و غمبار پلاسکو باعث شد که مردم قدرشناس ایران به احترام این مردان دلاور تمام قد بایستند و ضمن همدردی با خانواده های داغدار آتش نشانان به دنیا بگویند که جمهوری اسلامی ایران برترین ماموران آتش نشانی جهان را دارد. مامورانی که خود را به معنای واقعی حافظ جان و مال مردم می دانند. در روزهای گذشته شاهد ادای احترام تمامی اهالی ورزش و بخصوص خانواده بزرگ فوتبال به رشادت و شهادت ماموران آتش نشان بودیم. برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس به ایستگاه آتش نشانی رفت و با اهدای گل و عرض تسلیت احترامش را نشان داد.

با این حال نباید فراموش کنیم که خانواده فوتبال و سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی ارتباطی نزدیک از گذشته های دور تا به امروز داشته اند. تیم فوتبال آتش نشانی یکی از تیم های سازنده فوتبال باشگاهی پایتخت بوده است. مردان بزرگی در فوتبال هم در سازمان آتش نشانی خدمت کرده اند. علی کاظمی یکی از مدیران کارآمد فوتبال بیش از 34 سال در سازمان آتش نشانی انجام وظیفه کرده است.
علی کاظمی مدیری است که سال ها با آتش نشانان کار کرده و بیش از نیم قرن هم در فوتبال ایران منشا خدمات تاثیرگذار بوده است. کاظمی در سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی هم مربی بوده و هم مدیر باشگاه و هم ریاست اداره تربیت بدنی سازمان آتش نشانی را برعهده داشته است. شاید هیچکس در خانواده ورزش بهتر از او نتواند در مورد جانفشانی آتش نشانان صحبت کند. او قبل از اینکه مدیری موفق در فوتبال باشد یک آتش نشان پیشکسوت است. با کاظمی در مورد حادثه تلخ پلاسکو و رشادت ماموران آتش نشانی گفت و گو کردیم:
*نظر شما در مورد حادثه تلخ پلاسکو و رشادت ماموران آتش نشانی چیست؟
زبانم قاصر است، چه بگویم؟ از رشادت، جوانمردی، پهلوانی و نثار جان همکاران در آتش نشانی، از بهت زدگی و ماتم مادران، پدران، همسران و فرزندان گرانقدر از دست رفته. از غم و اندوه به جا مانده، از خودگذشتگی آگاهانه و خالصانه آتش نشانان مغموم گرفتار در آوار و دود، از فداکاری جمع کثیری از نیروهای داوطلب و حاضر در صحنه، از مصدومین، مال باختگان و بیکاران به جامانده یا بنالم از نوش داروی بعد از مرگ سهراب. یا بگذرم و بسنده کنم به عرض تبریک و تسلیت و ابراز همدردی با خانواده محترم گرامی شهدا، آتش نشانان غیور و تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی که صادقانه دل در گرو مصیبت وارده دارند.
*ظاهرا شهادت همکاران تان شما را منقلب کرده است.
فقط می توانم بگویم تاریخ گواهی خواهد کرد که در پس حادثه چطور و چگونه قدرشناس بوده ایم و به وظایف قانونی و انسانی خود جامعه عمل خواهیم پوشاند. بنویسید که آتش نشانان سربازانی هستند که بدون وقفه بدون ریا و به دور از مسایل سیاسی و مادی و بی توجه به رنگ پوست، دارا و ندار و شخصیت حقیقی و حقوقی اشخاص در طول روز و شب با حوادثی متفاوت ناشی از عوامل گوناگون طبیعی و غیر طبیعی در جنگ و ستیزند. سزاوار است این اتفاق و اتفاق های گذشته درس عبرتی باشد که در آینده چون امروز به درد چه کنم چه کنم دچار نشویم. فقط می توانم بگویم انشالله خداوند متعال شهدای گرانقدرمان را با مولایشان امیر مومنان، مولای متقیان حضرت علی ابن ابیطالب و سرور شهیدان حسین بن علی و سردار شهید کربلا حضرت ابوالفضل العباس محشورشان بدارد و خانواده محترمشان را از جمیع بلاها محفوظ دارد و به ایشان و کسانی که دل در گرو این عزیزان دارند صبر جلیل و توفیق روز افزون مرحمت فرماید.
*همه اهالی ورزش از کشتی گیران تا برانکو به ماموران اتش نشانی ادای احترام کردند.
بله واقعا باید از اهالی ورزش و بخصوص خانواده بزرگ فوتبال و کشتی که همواره نشان داده اند همراه و همگام با جامعه هستند تشکر وقدردانی کنم. جامعه بزرگ ورزش همیشه قدردان رشادت های آتش نشانان بوده اند. فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ هم به مناسبت قدردانی از این عزیزان تمامی مسابقات این هفته را در همه رده ها به گرامیداشت شهدای آتش نشانان اختصاص داده و تمامی این مسابقات با قرائت فاتحه و یک دقیقه سکوت آغاز می شود.

انتهای پیام/ا

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین