اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۶۹۸۰۳
درخشش پرسپولیس در دیدارهای اخیر لیگ برتر فوتبال کشور و بخصوص در مسابقه هفته گذشته برابر فولاد که در صورت دقت بیشتر سرخ‌ها در زدن ضربات نهایی و داشتن اقبالی خوش‌تر به جای به ثمر رساندن 3 گل می‌توانست آنها را حتی صاحب پنج تا شش گل هم بکند.
۰۴:۱۳ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۵
وانانیوز| درخشش پرسپولیس در دیدارهای اخیر لیگ برتر فوتبال کشور و بخصوص در مسابقه هفته گذشته برابر فولاد که در صورت دقت بیشتر سرخ‌ها در زدن ضربات نهایی و داشتن اقبالی خوش‌تر به جای به ثمر رساندن 3 گل می‌توانست آنها را حتی صاحب پنج تا شش گل هم بکند طبعا این سوال را پیش آورده است که این تیم آیا واقعا بی‌نقص و دست‌نیافتنی است یا رقبایش بیش از حد متوسط و دارای سقف پرواز اندکند. هر یک از دو فرآیند فوق سهم عمده‌ای در پیشتازی تقریبا یکه‌تازانه پرسپولیس داشته‌اند که قبل از مسابقه عصر امروز پیکان با تراکتورسازی میزان آن به 4 امتیاز بالغ می‌شود و فاصله این تیم را یا سایر تعقیب‌کننده‌هایش بسیار بیشتر ساخته است. سرخ‌ها به واقع به جز بازی با ذوب‌آهن هیچ دیداری را در لیگ شانزدهم نباخته‌اند و اگر آن روز هم به جای بوژیدار رادوشوویچ، علیرضا بیرانوند از دروازه آنها دفاع می‌کرد، شاید آن تک باخت را هم نمی‌دادند و شوت از راه دور احسان پهلوان که البته ضربه بسیار خوبی بود، بر تور دروازه قرمزها نمی‌نشست.

خط حمله‌ای که روبه‌راه شد
شاید تحول عمده سرخ‌ها در هفته‌های اخیر صیقل زدن مجدد خط حمله‌ای باشد که فصل جاری را بسیار بد شروع کرد و کم و بد و سخت گل می‌زد. قوام فوق‌العاده تدافعی پرسپولیس که توسط سیدجلال حسینی و یارانش پایه‌گذاری شده، امری نادر در ادوار اخیر لیگ بوده و حتی در لیگ‌های خارجی امسال رویت نشده ولی این تیم به درستی نگران روزهایی است که به هر دلیلی حسینی یا محمد انصاری به بازی نرسند زیرا جانشینی همسطح با آنها و به ویژه سیدجلال ندارد و با این اوصاف طبیعی است که سرمربی کروات پرسپولیس همچنان از مدیران این باشگاه با اصرار می‌خواهد که حداقل یک مدافع تازه و قوی برایش جور کنند.
سه گل زده در اهواز تعداد گل‌های قرمزها را در این فصل به عدد 22 رساند و به این ترتیب قرمزها دیگر نگران پایین بودن چشمگیر بیلان گلزنی‌شان در این فصل نیستند اما شکی نیست که به یک گلزن ذاتی دیگر اضافه بر مهدی طارمی نیاز دارند که هنوز همان مهاجم تیزچنگ فصل پیش نشان نداده است. جذب داغ‌ترین متاع نقل و انتقال‌های میانی فصل که همانا سروش رفیعی بود، طبعا به شکل محسوسی بر خلاقیت‌های خط میانی این تیم افزوده و وحید امیری هم در این منطقه یک بازیکن موقعیت ساز است اما ایوانکوویچ طبعا متوجه شده که پس از کوچ احمد نوراللهی به تبریز هافبک تدافعی دیگری ندارد تا در روزهای غیبت کمال کامیابی‌نیا با همان کارآیی در این پست به کار بگیرد.

وقتی جام باشگاه‌های آسیا آغاز شود
چون پرسپولیس در روز دیدار برابر فولاد به رغم غیبت چند مهره اصلی خود 3 بر صفر برنده شد و پیش‌تر نیز در چند مورد مشابه کم نیاورده بود، تضمینی بر تکرار این قضیه در دیدارهای بعدی وجود ندارد و یک ماه بعد که فصل جدید جام باشگاه‌های آسیا آغاز می‌شود، گرفتاری‌های قرمزها چند برابر خواهد شد و باید با «عوض و بدل» کردن بیش از پیش نیروهایشان از فرسوده شدن آنها جلوگیری کنند.
برانکو آنقدر پرتجربه است که بداند در این مقطع از لیگ و در شرایطی که 13 هفته از مسابقات باقی مانده نباید هیچ چیز را قطعی شمرد و این مساله در حرف‌های خود او نیز مورد اشاره قرار گرفته است. وی فصل پیش چوب بیداری دیرهنگام تیمش را خورد و بازی قهرمانی را فقط با تفاضل گل به استقلال خوزستان واگذار کرد و در نتیجه امسال نمی‌خواهد بابت غفلت و سیر شدن زودهنگام تیمش از نو متضرر شود.
منبع: روزنامه ایران
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری