اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۶۹۷۰۵
پیشکسوت استقلال گفت: چون در ابتدای فصل منصوریان یک مقدار کارش را دیر شروع کرد، برای عقب نماندن از دیگر رقبا، در جذب بازیکن احساسی عمل کرد.
۱۴:۵۹ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۵
وانانیوز| صادق ورمزیار، پیشکسوت باشگاه استقلال در مورد بازی فردای این تیم مقابل صنعت نفت آبادان گفت: بدون تردید استقلال فردا بازی خیلی سختی در آبادان پیش رو دارد. استقلال با تیمی بازی دارد که از نظر تکنیکی در سطح خوبی قرار دارد و روی زمین بازی می کند. ضمن اینکه با آمدن کادرفنی جدید و فیروز کریمی، از نظر تاکتیکی هم پیشرفت کرده و تبدیل به تیم خوبی شده است.
 
صنعت نفت تیم سختکوشی است و در زمین خودش با حمایت هوادارانش هم قطعاً انگیزه مضاعفی برای بازی با استقلال خواهد داشت که همه اینها در کنار هم نشان می‌دهد استقلال فردا روز سختی پیش رو دارد. البته به نظر من استقلال در بیرون از خانه بهتر کار می‌کند و فکر می‌کنم شانس خوبی برای برنده شدن در بازی فردا دارد.

مدافع چپ اسبق استقلال در خصوص ارزیابی خود از وضعیت استقلال در فصل جاری نیز اظهار داشت: استقلال در ابتدای فصل تغییر و تحولات زیادی داشت و این مساله باعث شده بود تیم دچار ناهماهنگی شود که همین مساله خیلی به استقلال لطمه زد. ضمن اینکه مصدومیت‌ها هم در روند نامناسب تیم تاثرگذار بود. البته در یکرس از پست‌ها مانند دفاع چپ هم ضعف‌هایی وجود دارد که هنوز برطرف نشده است.
 
در مجموع استقلال این فصل تا الان ثبات تیمی خوبی نداشته و این بیشتر برمی‌گردد به همان تغییرات زیاد در ابتدای فصل. البته بعد از بازی با سپاهان و نمایش خوبی که تیم در آن دیدار داشت همه ما خیلی امیدوار شدیم. جوانان استقلال در آن بازی ثابت کردند که می‌توانند به تیم کمک کنند.

وی راجع به شکست استقلال در بازی هفته گذشته برابر استقلال خوزستان نیز تصریح کرد: آن باخت بیشتر یک اتفاق بود. نبود تماشاگران خیلی روی تیم اثر گذاشته بود. استقلال در آن بازی بد بازی نکرد اما اسیر برنامه‌ریزی خوب استقلال خوزستان شد. آنها خیلی خوب بازی کردند و توانستند با دوندگی زیاد برنده بازی باشند.

برخلاف صحبت‌های علیرضا منصوریان که می‌گفت قصد دارد استقلال را جوان کند، دو بازیکن 34 ساله در نیم فصل جذب استقلال شدند و با حضور تیموریان و جپاروف تاحدودی میانگین سنی استقلال بالا رفته است. رئیس آکادمی استقلال در واکنش به این موضوع گفت: استقلال در این فصل هروقت بیشتر به جوانان بازی داد ضرر نکرد. بازیکنانی مانند محسن کریمی، مجید حسینی، حسین حسینی و نورافکن که اغلب آنها محصول آکادمی استقلال هستند هروقت به آنها اعتماد شده، به تیم کمک کرده‌اند.
 
منصوریان از زمانی که به جوانان تیم مخصوصاً بازیکنانی که از رده‌های پایه خود باشگاه بالا آمده‌اند اعتماد کرد ضرر نکرد و به نظر من اگر از ابتدای کارش همین رویه را در پیش می‌گرفت الان استقلال شرایطش بهتر بود. جپاروف و تیموریان بازیکنان خوبی هستند اما نباید حضور آنها باعث نیمکت‌نشینی بازیکنان جوانی باشد که در نیم فصل اول خیلی خوب برای تیم بازی کردند.

تقریباً اغلب بازیکنان جدید استقلال که در ابتدای فصل به این تیم پیوسته بودند، در نیم فصل با نظر منصوریان از استقلال جدا شدند. پیشکسوت استقلال در خصوص دلیل این اتفاق گفت: من فکر می‌کنم چون در ابتدای فصل منصوریان یک مقدار کارش را دیر شروع کرد، برای عقب نماندن از دیگر رقبا، در جذب بازیکن احساسی عمل کرد.
 
هربازیکنی نمی‌تواند در استقلال و پرسپولیس بازی کند. بازی در این دو تیم بسیار سخت است و بازیکن برای حضور در این دو تیم مطرح باید از نظر روحی و فنی ثبات خوبی داشته باشد. من فکر می‌کنم شناخت منصوریان از بازیکنانی که جذب شدند کافی نبود و برای همین این بازیکنان در استقلال جواب ندادند و به همین دلیل اعتقاد دارم خریدهای اول فصل خوب نبودند.

وی در رابطه با نیمکت‌نشینی مهدی رحمتی در استقلال و اینکه آیا تصمیم منصوریان در خصوص بازی دادن به حسینی درست است یا خیر نیز خاطرنشان کرد: نمی‌شود به صورت شفاف گفت این تصمیم برای تیم خوب است یا بد. هر دوی اینها دروازه‌بان‌های خوبی هستند و هر دو باید تابع تصمیم منصوریان باشند.
 
به نظر خود من منصوریان می‌تواند از سیستم چرخشی برای گلرهای تیمش استفاده کند تا هم از تجربه رحمتی استفاده کرده باشد و هم نیروی جوانی حسینی را به کار گرفته باشد. از نظر من این بهترین راه حل برای دروازه استقلال است.

روز گذشته تیم نوجوانان استقلال در بازی برگشت دربی نوجوانان، همانند بازی رفت مقابل پرسپولیس شکست خورد. بعد از این بازی حسن کاظمی سرمربی نوجوانان استقلال در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا مدعی شد نتیجه بازی برای او مهم نبوده است.
 
صادق ورمزیار، رئیس آکادمی استقلال در واکنش به این مساله گفت: من خودم روز گذشته بازی را از نزدیک دیدم. تیم ما خیلی خوب بازی کرد و اصلاً مستحق باخت نبود. واقعیت این است که نتیجه برای ما اهمیت دارد اما در اولویت نیست. در فوتبال پایه نتیجه نباید در اولویت قرار بگیرد.
 
هدف اصلی شناخت استعدادهای خوب و معرفی آنها به تیم اصلی باشگاه است. بازیکنانی مانند محسن کریمی و امید نورافکن باز هم در آکادمی ما وجود دارند و هدف اصلی ما پرورش دادن این استعدادها و رساندن آنها به بالاترین سطح است که تیم بزرگسالان بتواند از آنها استفاده کند. به همین دلیل می‌گویم نباید توجه به نتیجه ما را از هدف اصلی که داریم دور کند.
منبع: تجارت نیوز
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری