اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۶۹۵۴۴
دولت مصر یکی از سرشناس‌ترین و محبوب‌ترین ورزشکاران این کشور را در فهرست تروریست‌ها قرار داده است.
۲۰:۰۳ - ۳۰ دی ۱۳۹۵
وانانیوز| دولت مصر نام محمد ابوتریکه، ستاره پیشین تیم ملی فوتبال این کشور را به دلیل متهم بودن به داشتن رابطه با جبهه اخوان المسلمین، در فهرست تروریست‌های مصر قرار داد.
 
هواداران فوتبال در مصر که از این اقدام دولت کشورشان شوکه شده‌اند، آن را مصداق بی‌‌عدالتی علیه هافبک پیشین تیم ملی مصر دانسته‌اند، کسی که نزدیک به یک دهه به عنوان سرشناس‌ترین ورزشکار نسل خود در مصر شناخته می‌شد.
 
دولت مصر جبهه اخوان المسلمین را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داده است و به همین دلیل هزاران تن از طرفداران این جبهه را از زمان برکناری محمد مرسی از ریاست جمهوری مصر در ماه جولای سال 2013، دستگیر و زندانی کرده است.
 
ابوتریکه حمایت خود از جبهه اخوان المسلمین را تکذیب کرده است اما با این وجود از او به عنوان یکی از طرفداران رئیس جمهور پیشین مصر در نبرد انتخاباتی سال 2012 یاد می‌شد و در همین راستا اموال و دارایی‌های او توسط کمیته‌ای که برای مصادره اموال و سرمایه جبهه اخوان المسلمین شکل گرفته بود، ضبط شد.
 
به گزاش نشریه الاهرام مصر، ابوتریکه 38 ساله که در کارنامه‌اش افتخارات تیمی و انفرادی فراوانی در داخل و خارج از مصر دیده می‌شود، با اضافه شدن نامش به فهرست افراد حامی تروریست در مصر نه تنها ممنوع الخروج می‌شود بلکه برای یک بازه زمانی سه ساله فعالیت‌هایش تحت نظارت قرار خواهد گرفت. در لیستی که نام ابوتریکه هم به آن اضافه شده، نام 1500 نفر دیگر به عنوان حامیان تروریست در مصر دیده می‌شود.
 
ابوتریکه در حال حاضر در گابن به سر می‌برد جایی که به عنوان یک مفسر و کارشناس بازی‌های جام ملت‌های آفریقا فعالیت دارد.
 
در همین حال محمد عثمان، وکیل ابوتریکه از پاسخ دادن به این سؤال که آیا او بعد از جام ملت‌های آفریقا به کشورش بازخواهد گشت خودداری کرده است اما تأکید کرد که به حکم صادر شده علیه موکلش اعتراض خواهد کرد.
منبع: همشهری
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
برچسب ها: دولت مصر تروریست
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری