اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۶۹۴۹۵
موج مثبتی که پس از جذب سرور جباروف در استقلال ایجاد شده بود خیلی زود با جدایی بختیار رحمانی و درخواست رضایتنامه جابر انصاری برای پیوستن به یک تیم قطری از بین رفت.
۰۳:۳۲ - ۳۰ دی ۱۳۹۵
وانانیوز| موج مثبتی که پس از جذب سرور جباروف در استقلال ایجاد شده بود خیلی زود با جدایی بختیار رحمانی و درخواست رضایتنامه جابر انصاری برای پیوستن به یک تیم قطری از بین رفت. پیش‌بینی می‌شد استقلال با حضور توأمان جباروف، انصاری و البته بختیار به تیمی رویایی بدل شود اما احتمالا شاهد حضور همزمان این بازیکنان در استقلال نخواهیم بود. حالا جابر هم می‌خواهد از آبی‌ها جدا شود. بازیکنی که در تمام طول دوران حضورش در ترکیب آبی‌ها غالبا مهره‌ای تاثیرگذار بود و بی‌شک اگر استقلال این بازیکن را از دست بدهد در بخش بازیسازی با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهد شد. این جدایی قطعا به استقلال لطمه‌های بسیاری وارد می‌کند و عجبا که مدیران باشگاه استقلال به راحتی حاضر شده‌اند بند‌هایی در قرارداد جابر قرار دهند که هرگاه خواست باشگاه را ترک کند. رفتن جابر یعنی یک بن‌بست تاکتیکی بزرگ. جابر تازه در استقلال جا افتاده است...

انگار قرار نیست در این فصل آب خوش از گلوی کسی پایین برود و استقلال هر بار آبستن حوادثی غیرقابل پیش‌بینی است. انتظار می‌رفت استقلالی که در نیم فصل اول نتایج مطلوبی نگرفته در نیم فصل دوم تغییراتی در راستای تقویت تیم داشته باشد و علاوه بر حفظ مهره‌های خوبش، بازیکنان قابل‌تری را هم به خدمت بگیرد. این اتفاق در حال رخ دادن بود که ناگهان از باشگاه استقلال خبرهایی دال بر جدایی بختیار به گوش رسید. بازیکنی که می‌توانست در کنار جباروف و انصاری خط هافبکی رعب‌آور را برای مدعیان پدید آورد اما فقدان مدیریت نقل و انتقالاتی در باشگاه استقلال موجب شد، یک روز پس از جذب جباروف، بختیار رحمانی از استقلال به فولاد کوچ کند و حالا هم که جابر انصاری رضایتنامه خواسته که اگر جدایی او هم محقق شود که با توجه به بندهای یکطرفه‌ای که در قراردادش نوشته شده می‌تواند از استقلال برود، مشکلات استقلال نه تنها حل نخواهد شد، بلکه فزونی خواهد گرفت و وارد دایره گسترده‌تری هم خواهد شد.
پشت پرده جدایی بختیار رحمانی و جابر انصاری اما همین جباروف قرار دارد. بازیکنی که مبلغ قابل توجهی هم از استقلال گرفته است. ظاهرا بختیار رحمانی پس از جذب این بازیکن ازبک به نتیجه رسیده که دیگر در ترکیب اصلی استقلال هیچ شانسی نخواهد داشت و جابر انصاری هم وقتی دیده باشگاه استقلال پی در پی حقوقش را عقب می‌اندازد و حاضر به پرداخت مطالباتش نیست و از سویی می‌بیند که برای یک فصل و نیم مبلغی در حدود دو میلیارد و نیم برای جباروف هزینه می‌شود، ساز جدایی کوک می‌کند و از باشگاه استقلال رضایتنامه می‌خواهد. درخواست جابر انصاری هیچ دلیلی جز جذب پرهزینه سرور جباروف ندارد و باشگاه استقلال زمانی که با این بازیکن به توافق رسید باید فکر چنین روزی را می‌کرد که بازیکنان شاخصی که حقوق خود را نگرفته‌اند، ممکن است با جذب جباروف واکنش‌هایی نشان دهند که حالا جابر چنین واکنشی را نشان داده و قصد جدایی دارد. با رفتن این بازیکن از استقلال خط میانی با چالش‌هایی مواجه خواهد شد و بعید است که استقلال بدون انصاری در بازی بزرگ مقابل السد و حتی شهرآورد ره به جایی ببرد.
استقلال وقتی رویایی و امیدوارکننده است که در تمام پست‌های خود لااقل دو بازیکن ارزشمند و طراز اول داشته باشد نه اینکه حالا برای پست مهم بازیسازی تنها یک جباروف پا به سن گذاشته باقی بماند. جباروفی که روشن نیست اساسا در فوتبال ایران کارآیی لازم را داشته باشد و آیا بتواند خودش را با استقلال وفق بدهد یا خیر. از سویی منصوریان هم به جای آنکه پشت بازیکنان استقلال درآید و همان کاری را کند که وقتی در نفت تهران بود، می‌کرد صراحتا در تمرین این تیم اعلام کرده هر کسی دلش با استقلال نیست می‌تواند از این تیم جدا شود. اظهارات تند منصوریان البته در شرایطی کاربرد دارد که باشگاه استقلال به وعده‌های خود در مقابل بازیکنان عمل کرده باشد. بازیکنانی که روی دریافتی‌های خود حساب کرده‌اند اما باشگاه در پرداخت‌هایش ناتوان بوده است. در این شرایط اگر منصوریان سیاست سکوت در پیش می‌گرفت و چیزی نمی‌گفت خیلی بهتر بود اما سرمربی استقلال در تمرین ظهر دیروز به نوعی آب پاکی را روی دست معترضانی همچون جابر انصاری ریخت تا آنها بتوانند به راحتی مسیر درهای خروجی باشگاه را در پیش بگیرند و به سادگی از استقلال جدا شوند. حال باید منتظر ماند و دید نتیجه این اتفاقات در استقلال چه خواهد شد. استقلالی که حالا با شکست مقابل استقلال خوزستان هم دست و پنجه نرم می‌کند و توأمان باید از پس حاشیه‌های جدایی ستاره‌هایش برآید و هم در بخش فنی خود را برای بازی‌های مهم آتی (السد و شهرآورد) آماده و مهیا کند.
البته جابر عصر دیروز در گفت‌وگو با سایت استقلال جدایی‌اش را تکذیب کرد اما به این مصاحبه‌ها نمی‌توان اعتماد کرد. جابر حتی اگر در تمرین استقلال هم حاضر شود ممکن است به زودی با استفاده از همان بند قرارداد استقلال را به سمت تیم‌های قطری ترک کند. او از سپاهان هم پیشنهاد دارد.
منبع: روزنامه ایران
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری