اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۶۹۴۱۹
پیشکسوت باشگاه استقلال تهران می‌گوید نباید با شرایط کنونی از قهرمانی استقلال در لیگ برتر صحبت کرد. او همچنین از حرکت بختیار رحمانی که وقتی دید نمی‌تواند به استقلال کمک کند از تیم جدا شد، تقدیر کرد و گفت: برخی بازیکنان فقط برای اینکه در تیم باشند، باقی مانده‌اند و عملکردی هم ندارند.
۱۵:۱۱ - ۲۹ دی ۱۳۹۵
وانانیوز| میرشاد ماجدی درباره عملکرد استقلال در بازی دیشب مقابل استقلال خوزستان، اظهار کرد: تیم استقلال در نگاه اول امتیاز قابل قبولی را کسب نکرده است. دوم اینکه به نظر می‌رسید بازیکنان تاب و توان و حوصله بازی کردن نداشتند و جوانی بیش از حد دلیل دیگری بود که مانع نتیجه گیری استقلال شد. باشگاه استقلال باشگاه بزرگی است. درست است که باید از جوانان استفاده کند و من هم با آن موافقم ولی از یکی یا دو جوان تا آبدیده شوند، نه اینکه مرکز خط میانی‌مان را در اختیار دو بازیکن جوان مثل نورافکن و وریا غفوری قرار دهیم که در پست غیر تخصصی‌شان بازی می‌کردند. خب معلوم است که در تیم بزرگی مثل استقلال وقتی در دو، سه پست بازیکن غیر تخصصی استفاده شود، با مشکل روبرو می‌شود.

پیشکسوت باشگاه استقلال با بیان اینکه باید برای انجام هر کاری به موازات فلسفه فوتبال کشور پیش رفت، ‌گفت: درحال حاضر فلسفه فوتبال ما نتیجه‌گرایی است اما جوان گرایی به صورتی که هفت، هشت بازیکن جوان بخواهند کنار هم بازی کنند جایگاهی ندارد چون اگر نتیجه نگیرد باید سرمربی مسئولیت نتیجه نگرفتن را در نظر بگیریم.

او با تاکید بر اینکه بازی در تیم بزرگی مانند استقلال خیلی سخت است، درباره جدایی بختیار رحمانی از این تیم بیان کرد: من تشکر می‌کنم از بختیار رحمانی که انقدر شجاعت داشت که وقتی دید نمی‌تواند به تیم کمک کند از تیم جدا شد. این واقعا شایسته تقدیر است. خیلی از بازیکنان هستند که فقط بخاطر اینکه در تیمی مثل استقلال حضور داشته باشند مانده‌اند، ‌ در صورتی که عملکردی ندارند.

ماجدی در ادامه در پاسخ به این سوال که خرید بازیکنان باتجربه‌ای مانند آندرانیک تیموریان و سرور جپارف به تیم کمک می‌کند یا نه، گفت: یکی از اشتباهات فوتبال و مدیریت ما این است که زیاد با اسم‌ها بازی می‌کنیم. اگر بازیکنانی که آمده‌اند در سطح ایده‌ال‌شان باشند می‌توانند به استقلال کمک کنند ولی درباره چبارف این موضوع وجود دارد که بهترین بازیکن آسیا بوده و از آن زمان ۶ سال می‌گذرد. او ۶ سال پیش بازیکن خوبی بوده و الان هم کاپیتان ازبکستان است، ولی با توجه به تجربه‌ای که در امر باشگاهداری دارم می‌گویم حداقل دو ماه زمان می‌برد تا او با شرایط فوتبال ایران وفق پیدا کند. تا آن زمان استقلال بازی‌های مهمی پیش‌رو دارد که مهترین آن بازی با السد در پلی آف لیگ قهرمانان آسیا است.

او ادامه داد: بازیکن‌گیری بسیار خوب است. اسم و تجربه‌ای که به تیم می‌آید تاثیر مثبتی دارد ولی بحث وفق پیدا کردن با شرایط تیم همه زمانبر است. من امیدوارم آندو تیموریان که خیلی هم دوستش دارم در شرایط آرمانی باشد. اگر آندو در شرایط آرمانی باشد قطعا می‌تواند به تیم کمک کند.

این پیشکسوت باشگاه استقلال درباره اظهار نظر خرمگاه پس از شکست به استقلال خوزستان که عنوان کرده بود هنوز هم به قهرمانی در لیگ برتر امیدوارند، عنوان کرد: به هر حال همه انسانها با امید زندگی می‌کنند. ما هم به عنوان یک استقلالی و فردی که سالها با استقلال زندگی کرده‌ایم، امیدواریم که این اتفاق بیفتد ولی نباید تخیلی به فوتبال حرفه‌ای نگاه کرد. ما باید آن چیزی که می‌کاریم، درو کنیم. من چیزی از فوتبال دیروز استقلال ندیدم و تنها بازی که از آن لذت بردم و اگر شکست هم می‌خورد به آن نمره قبولی می‌دادم، بازی با سپاهان در اصفهان بود. به جز آن بازی دیگر فوتبالی از استقلال ندیدیم که بخواهیم به قهرمانی فکر کنیم.

میرشاد ماجدی افزود: فکر می‌کنم اگر بخواهیم بحث قهرمانی را مطرح کنیم باید پله به پله عمل کنیم که پله اول هدفمند کردن تیم و به دست آوردن یازده نفر اصلی، حداقل در سه بازی است. ما هنوز نتوانستیم مشکل اول را رفع کنیم و اینکه حالا بخواهیم درباره قهرمانی صحبت کنیم کار درستی نیست. البته امیدواریم که این اتفاق بیفتد ولی هنوز زود است که بخواهیم راجع به قهرمانی و حتی قرار گرفتن جزو چهار تیم اول صحبت کنیم.

وی با اشاره به اظهار نظر مسئولان استقلال که از قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا صحبت کرده‌اند، ‌گفت: یادمان نرود قبل اینکه بخواهیم راجع به قهرمانی در آسیا صحبت کنیم باید از خوان اول که گذشتن از پلی آف لیگ قهرمانان آسیاست عبور کنیم. این دیدگاه که از الان بخواهیم درباره قهرمانی استقلال صحبت کنیم یک دیدگاه غیر تجربی است و تجربه کم این افراد را نشان می‌دهد.

ماجدی در ادامه با بیان اینکه کادر فنی می‌تواند از نظرات کارشناسانی که درباره تیم اظهار نظر می‌کنند استفاده کند، گفت: ما اگر بخواهیم درباره فردی که مریض است صحبت کنیم به او پیشنهاد می‌دهیم که دکتر برود؛ دکتری که تشخیص درست دهد و سپس از دارو استفاده کند. ما درحال حاضر در نقش دکتر نیستیم. تنها در نقش یک آنالیزور هستیم که کادر فنی می‌تواند از صحبت‌های ما یک نوت برداری کند. به نظر من اصلا کادر فنی علاقه‌ای ندارد که از حرفهای ما استفاده کند. پس ما نمی‌توانیم پیشنهاد بدهیم و گره تیم باید به دست کادر فنی باز شود. فعلا که کادر فنی مشکل را در خط هافبک دیده و با خریدهایی که کرده می‌خواهد ابتدا مشکل گل خوردن استقلال را رفع کند.

پیشکسوت باشگاه استقلال در پایان بر لزوم حمایت از کادر فنی تاکید کرد و گفت: به هرحال خوب یا بد، ‌ درست یا غلط فعلا این کادر فنی کارش را می‌کند و هواداران استقلال باید از این کادر فنی حمایت کنند. فکر می‌کنم که نقطه سر به سر بازی پلی آف مقابل السد است. امیدوارم کادر فنی تا آن زمان به این نتیجه برسد که می‌تواند به استقلال کمک کند یا نه.
منبع: تجارت نیوز
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری