اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۶۹۳۵۰
بازگشت مهدی رحمتی می‌تواند تصمیمی تازه در استقلال باشد، تصمیمی که روحیه کینه و تصمیمات خشک را از تیم دور می‌کند و جوی آرام‌تر می‌سازد.
۰۴:۱۳ - ۲۹ دی ۱۳۹۵
وانانیوز| هواداران استقلال چاره‌ای ندارند جز اینکه منتظر بازیکنان جدید باشند، منتظر سرور جباروف که شاید بازی تیم‌شان را بسازد، منتظر آندو تیموریان که بجنگد و منتظر روزبه چشمی. این تغییرات اما به این زودی‌ها استقلال را متحول نمی‌کند. تا بازی جباروف پا بگیرد، تا آندو آماده شود و تا روزبه چشمی بعد از مصدومیت طولانی به آن هافبکی که می‌شناختیم تبدیل شود، استقلال نمی‌تواند دست روی دست بگذارد. اوضاع بحرانی است و کمتر کسی حوصله این انتظار را دارد.
استقلال بعد از شکست دیروزش مقابل استقلال خوزستان سیلی دیگری خورد و خوش‌اقبال بود که در ورزشگاه خالی از تماشاگر بازی می‌کرد. باختن در حضور تماشاگران می‌توانست استقلال را با چالش‌های بزرگ‌‌تری مواجه کند. استقلال فارغ از نیروهای تازه‌ای که از راه خواهند رسید و شاید از چند هفته دیگر بتوانند در روند تیم اثر بگذارند، باید از همین مهره‌هایی که دارد بیشترین بهره را ببرد. یک راه پیش روی استقلال است؛ فراموش کردن بگومگوها و تلطیف روابط. بازگشت مهدی رحمتی می‌تواند تصمیمی تازه در استقلال باشد، تصمیمی که روحیه کینه و تصمیمات خشک را از تیم دور می‌کند و جوی آرام‌تر می‌سازد. منصوریان آنجا که شاید لازم بود مقابل کاپیتانش ایستاد تا به اقتدار جایگاه سرمربی خدشه‌ای وارد نشود. مهدی رحمتی نیز مقابل این تصمیم موضعی نگرفت، برای جایگاه مربی اعتبار قایل شد و از ادا و اطوارهای ستاره‌ها در چنین شرایطی سرباز زد. حرف رحمتی این شد که می‌خواهم بمانم. او نیمکت نشینی را تاب آورد و بحرانی دیگر را برای استقلال نساخت. پاسخ تحمل رحمتی می‌تواند این باشد که به ترکیب برگردد. تصمیمی که برای استقلال منطقی به نظر می‌رسد.
استقلال به جایی رسیده که باید با تمام توانش بازی کند. بازگرداندن آندو به استقلال و قرارداد با جباروف چه معنایی دارد؟ استقلال می‌خواهد با تجربه‌ای بیشتر و دل‌بسته به این بازیکنان فضای تیمش را عوض کند. در این تغییرات بازگشت رحمتی به ترکیب نیز راهکار دیگری است برای رسیدن به حداکثر توان.
در خبرها و شایعه‌ها قرارداد با آندو را تبدیل کرده‌اند به این مسئله که منصوریان بازوبند را به او می‌دهد. آندو اما اهل این جدل‌های بی‌مایه نیست. استقلال هم وقت چنین جدل‌هایی را ندارد. منصوریان برای گذر از این بحران‌های فنی راهی ندارد جز ایجاد حس تعامل در تیمش و همراه کردن ستاره‌ها. بازگشت رحمتی، حضور آندو و جباروف و البته ایستادن پای جوانترها می‌تواند استقلال را از روزهای سخت بگذراند و به امیدهای تازه برساند.
شکست دیروز استقلال حالا می‌تواند این خطر را باعث شود که آبی ها تا میانه جدول پایین بروند. استقلال همچنان می‌تواند امیدوار به صعود چند پله‌ای در هفته‌های آینده باشد و البته در خطر سقوط بیشتر در جدول. منصوریان برای رهایی از این شکست‌ها به جایی رسیده که  باید تیمش را فارغ از حاشیه‌های فراموش شده با مهدی رحمتی، با بهترین‌ها بسازد و چهره‌های تازه را نیز بسیار زودهنگام آزمایش کند. برای استقلال و منصوریان وقت تنگ است.
منبع: روزنامه ایران
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری