اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۶۹۳۳۵
مربی سازنده کشتی تهران گفت: اگر مربیان سازنده دیده شوند، کشتی ما در رده ملی هم پیشرفت خواهد کرد.
۰۳:۳۱ - ۲۹ دی ۱۳۹۵
وانانیوز| اسماعیل پلویی در گفت‌وگویی، درباره انتخابش به عنوان بهترین مربی کشتی آزاد در رده برگسالان گفت: از فدراسیون کشتی تشکر می‌کنیم که قدم مثبتی در این راه بر داشت؛ امیدوارم این روند در حمایت از مربیان سازنده داشته باشد.

وی ادامه داد: حمایت از مربیان سازنده به توسعه کشتی به خصوص کشتی در سطح ملی کمک می‌کنند. مربیان سازنده در باشگاه‌ها باید دیده شوند. خوشبختانه شرایط و حمایت‌ها نسبت به قبل خیلی بهتر شده است، اما می‌تواند بهتر از این هم باشد. مربیگری باید به عنوان شغلی حرفه‌ای شناخته شود؛ مربیانی نتیجه می‌گیرند که تمام وقت خود را می‌گذارند.

مربی سازنده کشتی تهران گفت: مربیانی که تمام وقت در خدمت آموزش هستند موفق‌تر هستند؛ با هفته‌ای چند جلسه نمی‌توان امید به پیشرفت داشت. در سطح جهان هم به مسائل روحی و روانی و آمادگی جسمانی با هم حرف اول را می‌زند. کشتی گیران که در مسائل روانی و جسمانی در سطح قابل قبول باشند موفق خواهند بود.

پلویی تصریح کرد: اگر مربیان سازنده دیده شوند، کشتی ما در رده ملی هم پیشرفت خواهد کرد چرا که آنها در رشد کشتی‌گیران موثر هستند. البته در این زمینه سه عامل موثر وجود دارد؛ اول خود کشتی‌گیر که خوشبختانه در ایران کمیت بالایی دارد، دوم مربیان هستند تا کشتی‌گیران را پرورش دهند و ضلع سوم امکانات است. وسایل بدنسازی و کمک آموزشی به بالا بردن سطح کشتی‌گیران کمک می‌کند و لازمه کشتی‌گیران حرفه‌ای است که کمبود آنها در باشگاه‌ها احساس می‌شود.

وی افزود: مربیان عاشق این کار هستند و بدون هیچ چشم‌داشتی فعالیت می‌کنند؛ امیدواریم این گام‌ها ادامه داشته باشد. متاسفانه گاهی اوقات یک مربی در باشگاه خودش هم محدود است عوامل زیادی در موفقیت دخیل است. متاسفانه ارزیابی دقیقی برای سنجش سطح مربیان وجود ندارد که نیازمند کارشناسی‌های بیشتری است.

انتهای پیام/
منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری