اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۶۹۲۶۰
قهرمان پرتاب وزنه زنان ایران گفت: «برخورد مردم ایران به حدی با من خوب بود که از همان روز اول احساس کردم آنها من را هموطن خود می دانند.»
۱۶:۰۵ - ۲۸ دی ۱۳۹۵
وانانیوز| لیلا رجبی پرتابگر روسی الاصل ایران که پیش از ازدواج با پیمان رجبی، مشرف شدن به دین اسلام و قبول تابعیت ایران، با نام تاتسیانا ایلیوشچانکا برای کشور بلاروس پرتاب می کرد، در گفتگوی تازه ای با یکی از روزنامه های این کشور حرف های جالبی درباره حجاب خود زده است.

 

لیلا به این رسانه گفته؛ «طبق قانون ایران، ورزشکاران زن باید با حجاب کامل اسلامی در رقابت های بین المللی شرکت کنند اما هیچ کس من را مجبور نکرده حتی در تمرینات خودم هم حجاب داشته باشم. با این وجود من حتی موقع تمرین هم حجاب کامل دارم چون این حجاب را احترام به خودم و همسرم می دانم. من با همسرم تمرین می کنم. مرد غریبه ای هم کنار ما نیست اما با حجاب تمرین می کنم.»

 

با لیلا رجبی که در این گفتگو اعلام کرده حجاب را آگاهانه انتخاب کرده است، به همین بهانه گپ زدیم که رجبی گفت: «به رسانه های بلاروس هم گفتم با حجاب راحت ترم و حجاب من مجبوری نیست، پیمان من را با دین اسلام آشنا کرد و حالا به عنوان یک مسلمان حجاب دارم و به عنوان یک ایرانی به قوانین کشورم احترام می گذارم.»

 

جالب است بدانید این قهرمان پرتابگر ایران را کشور خود نامید نه بلاروس را و در این خصوص گفت: «من سال هاست خودم را یک ایرانی می دانم و همیشه هم گفتم برخورد مردم ایران به حدی با من خوب بود که از همان روز اول احساس کردم آنها من را هموطن خود می دانند.»

 

لیلا به خبرنگار اهل کشور بلاروس که با او گفتگوی اینترنتی انجام داده، گفته؛ «همسر من بوشهری است و در ایران هم من را عروس بوشهری صدا می زنند و مردم استان بوشهر به من می گویند عروس بوشهر.»

منبع: همشهری
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری