اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۶۹۱۲۸
پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: اختلاف بین کی‌روش و برانکو باید هر چه زودتر حل شود چون این اختلاف‌ها به فوتبال ما ضربه می‌زند.
۲۰:۴۳ - ۲۷ دی ۱۳۹۵
وانانیوز|  رسول خطیبی در حاشیه روز پایانی کلاس مربیگری گفت: باید در ابتدا از کمیته آموزش فدراسیون فوتبال تشکر کنیم که این کلاس‌ها را برگزار کردند. دوره قبلی این کلاس‌ها هفت سال پیش برگزار شد و خوشحالم که در این کلاس‌ها شرکت کردم. این کلاس‌ها برای همه ما مفید بود و متوجه شدیم که روی کار مربیگری چقدر می‌تواند تأثیرگذار باشد.

وی درباره حضور تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا و اینکه معمولا تیم‌های کشورمان در این مسابقات در همان مرحله اول حذف می‌شوند، افزود: زمانی که من در امارات بازی می‌کردم آنجا دیدم که مسائل سخت‌افزاری چقدر پیشرفته بود. به خصوص برای تیم‌های پایه. همان زمان گفتم که فوتبال امارات از ما جلو می‌زند و می‌بینید که بارها تیم‌های کشورمان توسط تیم‌های اماراتی حذف شده‌اند. آنها همیشه آینده را می‌بینند اما ما فقط همان روزمان را می‌بینیم و درگیر مشکلات هستیم. به جز مجید جلالی در تیم فولاد کدام مربی چند سال در یک تیم کار کرده است؟این مسئله نشان می‌دهد که مدیران و تماشاگران ما فقط نتیجه می‌خواهند و برای آینده برنامه‌ریزی نداریم. ما در رده پایه ساختارسازی نمی‌کنیم و هزینه‌ای هم نداریم اما می‌بینیم که تیم‌های آسیایی هزینه‌های خوبی برای پایه انجام می‌دهند. به اعتقاد من امسال هم تیم‌های ایرانی در آسیا مشکل دارند و فقط ذوب آهن مقداری بهتر عمل کرده است اما امیدوارم شرایطی به وجود بیاید که حداقل دو تیم ایرانی از گروه‌شان صعود کنند.

خطیبی در مورد برخی بازیکنان گرانقیمت که حتی یک لحظه هم در تیم‌هایشان بازی نکرده‌اند، ادامه داد: ما برنامه‌ریزی نداریم. شما ببینید که آکادمی و تیم‌های پایه استقلال چه مشکلاتی دارد. اگر این مشکلات باشد از تیم‌های جوانان و امید بازیکنی به تیم بزرگسال تزریق نمی‌شود و هواداران هم انتظار بازیکن گرانقیمت دارند. به نظر من این موضوع مشکلاتی از سوی مدیرعامل و هیأت مدیره هم دارد چون وقتی برنامه‌ریزی نیست این پول‌ها هدر می‌رود. شاید بازیکنی یک میلیارد بگیرد اما شاید نتیجه ندهد و این یک ریسک است. تیمی مثل ذوب آهن را ببینید که بازیکن خیلی بزرگی ندارد اما با استفاده از بازیکنان جوان توانسته نتایج خوبی را بگیرد. تیم‌هایی مثل فولاد، سپاهان، گسترش فولاد و سایپا هم این کار را انجام می‌دهند. هر چقدر پولی که می‌خواهیم بی خود و بی جهت برای بازیکنان اسمی هزینه کنیم اگر برای آکادمی‌ها انجام شود شاید حتی در کوتاهترین زمان هم جواب بدهد.

پیشکسوت فوتبال کشورمان در مورد نقش دلال‌ها هم خاطرنشان کرد: هر چقدر در مورد دلال‌ها صحبت شود فایده ندارد. این همه برنامه‌های تلویزیونی و رسانه‌ها درباره آنها گفتند اما کسی جلودار آنها نیست. تا جایی که من می‌دانم آنها با مدیران باشگاه ‌ها هم دوست هستند. همین چند وقت پیش از سوی سازمان بازرسی کل کشور نامه‌ای آمد که 50 نفر باید از فدراسیون فوتبال بروند. این‌ها اگر ممنوع‌الکار هستند باید بروند. 

در این حین خبرنگاری عنوان کرد که در این باره بحث بازنشستگی وجود دارد که خطیبی تصریح کرد: فقط بحث بازنشستگی نیست. در خود مجموعه مدیریتی مشکلاتی وجود دارد. مربیان و مدیرانی هستند که شب و روز را با هم سپری می‌کنند. حالا اگر من حرف بزنم شاید برخی ناراحت شوند اما مطمئنا اگر در رده پایه هزینه کنیم پای دلال دیگر وسط نمی‌آید. من دلالی را می‌شناسم که مرسدس بنز سوار می‌شود اما یک مربی زحمتکش با پژو تردد می‌کند. 

خطیبی درباره اختلاف نظرهای بین کی‌روش و برانکو هم افزود: ما اگر می‌خواهیم تیم ملی و باشگاه‌ها آرامش داشته باشند باید بین مربیان صلح برقرار باشد. باید تعامل بین مربیان و مربیان تیم ملی را بیشتر کنیم و در این باره بحث برنامه‌ریزی هم مهم است. آنقدر درباره برانکو و کی‌روش صحبت کرده‌ایم که فوتبال به حاشیه می‌رود و مسائل دیگر را رها کردیم. باید این موضوع زودتر تمام شود. شنیده‌ام که تاج با هر دو مربی جلساتی داشته و امیدوارم این بحث‌ها تمام شود. هم برانکو و هم کی‌روش باید به فکر تیم خودشان باشند و حاشیه‌ها که جمع شوند به سود فوتبال ایران است. 

پیشکسوت فوتبال کشورمان تصریح کرد: اگر تعامل باشد همه چیز حل می‌شود. به نظرم بهتر است که مربیان لیگ برتری جلسه‌ای با مربیان تیم ملی برگزار کنند و اختلاف نظرها هم در همان جلسه بماند و به بیرون درز نکند. باید فدراسیون فوتبال و آقایان تاج و ساکت این برنامه‌ریزی را انجام دهند و کی‌روش هم این جلسه هماهنگی را برگزار کند.

انتهای پیام/ا
منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری