اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۶۹۰۸۰
مهاجم پرسپولیس گفت: از درس متنفر بودم اما حالا به اجبار به دانشگاه می روم.
۱۵:۲۳ - ۲۷ دی ۱۳۹۵
وانانیوز| مهد طارمی ستاره تیم فوتبال پرسپولیس در گفت و گویی متفاوت درباره دربی، محسن مسلمان، پرسپولیس، پنالتی گرفتن هایش و .... صحبت کرد که در ادامه می خوانید.

 

* متولد چه سالی هستید؟

 

متولد 71 و اهل بوشهر هستم. من از بوشهر شروع کردم. کلا خانواده فوتبالی هستیم. پدرم و برادرم فوتبالیست بودند. من از 6 سالگی با پدرم سر تمرین ها می رفتم. ایشان مربی بودند. تیم ایران جوان. از زیر 10 سال بازی های رسمی ام را شروع کردم. گل کوچک بازی می کردم. ولی در یک مقطعی به تیم شاهین رفتم تا رده امیدها هم در این تیم بودم.

 

* دوران مدرسه چطور بود؟

 

من بچه ساکتی بودم. شیطنتم را داشتم ولی زیاد اهل حرف زدن نبودم. سال اول هم که به پرسپولیس رفتم ساکت بودم. من و احمد نوراللهی با هم در حد یک سلام و بعد در آخر هم خداحافظی می کردیم. سال دوم شرایط تغییر کرد و ما هم تغییر کردیم.

 

* علی دایی شما را کجا دید؟

 

من 16 سالم بود که در ایران جوان لیگ یک بازی می کردم. یک بار ایران جوان با پرسپولیس بازی داشت. حدود 20 دقیقه بازی کردم. از آنجا علی آقا در خاطرشان مانده بود. بعد 2 سال در شاهین لیگ برتر زمان آقای درخشان و آقای استیلی بود. بعد دو سال به خدمت سربازی رفتم.  من هم در بوشهر خدمت کردم. من آن موقع شاهین بوشهر بودم سرباز شدم دو ماه رفتم آموزشی. همان موقع تیم فجر من را می خواست و من چون برای شاهین بوشهر بازی کرده بودم فصل دوم سازمان لیگ اجازه نداد که به آن تیم بروم. بعد از خدمت سربازی به ایران جوان رفتم و بعد هم به پرسپولیس رفتم.

 

* در پرسپولیس اوایل بازیکن ثابت تیم بودید؟

 

در 2 بازی اول فیکس نبودم. در بازی اول دو تا سه دقیقه و در بازی دوم 15 دقیقه در زمین بودم ولی بقیه بازیها را دیگر فیکس بازی کردم.

 

* رشته ورزشی دیگری غیر از فوتبال بود که بازی کنید؟

 

من کلا یک استعدادی در ورزش های دیگر داشتم. مثلا بسکتبال با دوستان می رفتم، والیبال. تکواندو هم تا حدودی با دوستانم می رفتم. ولی به صورت حرفه ای رشته ای را دنبال نکردم.

 

* قضیه دانشگاهت چی بوده؟

 

من و محسن در خانه با هم هستیم. هر بحثی که پیش می آید جمله ای که سنگین باشد می گویم من که دانشگاه می روم می دانم چه هست تو که نمی دانی...

 

* دانشجو هستی؟

 

بله .

 

* چه رشته ای؟

 

تربیت بدنی. کلا من از درس متنفر بودم. ولی فعلا بالاجبار به دانشگاه می روم.

 

* زمانی که کارلوس کی روش چند نفر از بازیکنان تیم ملی را مرخص کرد، شما چه حالی داشتید؟

 

به نظر من هم باید تعاملی بشود طوری که بازیکن ضرر نکند.در این اتفاق هم بازیکن مقصر نبود. کاری بود که انجام شد ما به دستور آقای کی روش برگشتیم. پرسپولیس هم باشگاه ما بود باید در آن تمرین و بازی می کردیم. هر کسی هم آرزو دارد که در تیم ملی باشد و بازی کند. انشالله که هر چه زوتر این موضوع حل شود.

 

* در فرودگاه استقبال گرمی از شماها شد. جمعیتی آمدند و تشویقتان کردند. عکس العمل برانکو وقتی شما را دید چه بود؟

 

بله. آقای برانکو هم چیز خاصی نگفتند. فقط گفت خوش آمدید.

 

* در جلسه آقای طاهری چه گذشت. شما اطلاعی در این مورد دارید؟

 

7 نفر مان در جلسه بودیم. فقط درد و دل بود. ما هم می خواستیم تکلیفمان را بدانیم. ما هم حرفمان را گفتیم و گفتیم هر چه که خیر است.

 

* با کسی هم مشکل داری؟

 

من اخلاقم طوری است که با همه خوبم. فکر نمی کنم با کسی بد باشم.

 

* فکر میکنی اگر از محسن مسلمان بپرسیم بدترین خصوصیت اخلاقی تو را بگوید، چه خصوصیتی را می گوید؟

 

می گوید که من هر وقت به مهدی زنگ می زنم گوشی اش را جواب نمی دهد.

 

* مهدی دیده شده در یکی دو صحنه، که از این برخوردها با بازیکنان داشتی.

 

یک بار حامد معطل می کرد شوت نمی زد. داور هم کارت به حامد لک نمی داد. سیدجلال و محمد انصاری آمد و من هم که از پشت آمدم دوربین من را گرفت. قبل هم پنالتی نگرفته بود روی من. به خاطر همان بود که این واکنش را نشان دادم.

 

* در یک مصاحبه ای هم گفته بودی که هر کارشناسی هم بگوید این صحنه پنالتی نیست ضد پرسپولیس است.

 

گفتم یا ضد پرسپولیس است یا با من لج است ویا نمی خواهد حقیقت را بگوید.

 

* پرسیدند همین چند وقت پیش بوکا جونیورز 4 -2 ریورپلات را برد. فکر می کنی که ما چرا از این کارها می کنیم. منظورشان این است که اصلا ساختن چنین نمادهایی چه کارکردی در فوتبال ما دارد؟

 

اگر این نمادها و تئوریها نباشد هیچ وقت فوتبال در ایران بین باشگاه استقلال و پرسپولیس هیچ جذابیتی ندارد. هر کشوری بستگی به فرهنگ خودش دارد. در فرهنگ ما این طور جا افتاده، از قدیم بوده است. سال اول هر کس به استقلال یا پرسپولیس می آید معمولا یا 6 یا 4 هر چه باشد کری می خوانند و نشان می دهند. ولی بعد یکی دو سال که بگذرد دیگرعادی می شود. من خودم دیگر چنین کاری نمی کنم و در برابر هواداران هیچ واکنشی نشان نمی دهم. به نظر من این کری ها خوب است. مثلا آن 4-2 که ما داریم الان استقلال دوست دارد بیاید و به یک نتیجه بهتری برسد و جبران کند. در مورد پرسپولیس همین موضوع  صدق می کند. باعث جذاب تر شدن بازیها هم می شود.

 

* سوال پرسپولیسها هم این بود که این دفعه هت تریک می کنی یا پاس می دهی؟

 

اگر محسن مسلمان باشد پاس می دهم و اگر نباشد هت تریک می کنم.

 

* در صحبتت، گفته بودی پنالتی گرفتن یک هنر است. این دو وجه دارد، یکی اینکه پنالتی گرفتن از داور هنر است یا پنالتی گرفتن از بازیکنان، منظورت چه بود؟

 

پنالتی گرفتن واقعا یک هنر است. من خودم به شخصه هم از داور پنالتی می گیرم و هم از بازیکن حریف. بازیکن حریف وقتی می بیند که بازیکن با این شرایط جلویش است خطا نکند. داور بازی دیروز بوشهری بود و از بچه گی هم من را می شناسد. فکر کنم به خاطر همان شناخت قبلی بود.

 

* تو در مورد این ضربات کاشته یک کری با رامین رضاییان داری در تمرین پرسپولیس، فکر کنم یک صبح تا غروب به تو کاشته زد و بالاخره هم گل نزد.

 

نه نزد. آقای برانکو رفت و رامین گفت هر کس می خواهد کاشته بزند. رامین بود، فرشاد بود، وحید امیری بود، گفتند 10 تا بزنیم ببینیم چند تا می زنیم. وحید هم همینطور می گرفت و رامین هم فیلم می گرفت. 10 تا رامین زد. پنالتی هم گفت دو سه تا رفتم به سمتش نگرفتم و 5 یا 6 گرفتم و بردم و روز بعدهم او را بردم.

 

* یک کری با مهدی رحمتی داری؟

 

با مهدی رحمتی که کری زیاد داشتم. سرپنالتی آن بازی که 4 -2 بردیم اشتباه کردم. مهدی رحمتی را هفته ای یکی دو بار میدیدم. 

 

* یک صحنه هم در دربی دور رفت که یک توپ خیلی جلوی دروازه بود نگرفت به پای تو و به بیرون رفت.

 

آن صحنه در نیمه اول بود وخیلی هم شلوغ بود بعد یک دفعه علی علیپور ضربه زد و یکهویی شد.

 

* پرسپولیس در بازی با سایپا مصدوم و محروم زیاد داد و به سختی یک هیچ برد در روزی که ده نفره شد. چطور بود بازی؟

 

به سختی نبردیم. سایپا کلا یک موقعیت گل هم نداشت.

 

* ولی خوب دفاع می کرد. البته سایپا با خریدهای خوبی که در نیم فصل کردند خیلی به آنها کمک کرد.

 

بله بازیکنان خیلی خوبی گرفتند هم محمد خلعتبری، حامد لک، عزت پورقاز خریدهای خوبی کردند. تیم سایپا تیم خوبی است و از لحاظ فوتبالی خوب بازی می کنند ولی نمی دانم چرا در جدول در رده پایین هستند. فکر می کنم که حقشان نیست که در پایین جدول باشند. 

 

* راجع به تذکری که علیرضا بیرانوند به سیدجلال حسینی داد و من احساس می کنم این حرفها با غرور و تفرعن است و نگرانی من به خاطر این است که پرسپولیس فکر می کند از حالا قهرمان لیگ است. نظرت چیه؟

 

به نظر من چنین چیزی نیست. ما یک سال و نیم است که به این روند داریم ادامه می دهیم. هر بازی 7 8 موقعیت گل داریم. خیلی خوب بازی می کنیم وهمه هم مدام به ما تذکر می دهند که دچار غرور نشوید. ولی چنین چیزی نیست فکر نکنم.

 

* آخرین سوال فنی اینکه تو که در پست فوروارد نوک که در پرسپولیس بازی می کنی راحت تری،  یا در تیم کی روش که بال بازی می کنی و بیشتر متمایل به خط هستی؟

 

من چون از بچگی بیشتر پست ها را بازی کردم، دفاع وسط بودم، گلری هم بلدم. ولی در پست اول خودم راحت ترم یعنی فوروارد نوک. 

 

* بهمن ماه، ماه بسیار سختی هست به ویژه برای استقلال، استقلال یک بازی با السد دارد و بعد هم دربی است. فکر می کنید چه پیش می آید؟

 

اول اینکه همه استقلالی ها و هواداران و همه هواداران پرسپولیسی ها برای بازی استقلال ـ السد برای پرسپولیسی ها دعا کنند استقلالی ها به استادیوم بروند 100 هزار تا را پر کنند که یار دوازدهمشان تکمیل بشود. که استقلال بتواند به مرحله گروهی برسد. چون در اینجا دیگر بحث استقلال و پرسپولیس نیست. بحث ملی و کشور است. به نظر من باید استقلال بالا بیاید که ما همیشه صحنه دو به دو نداشته باشیم. مثلا عراق نتواند شرکت کند ما بیاییم به جای او.یعنی 4 تا تیم کامل یک راست به مرحله گروهی بیایند و فکر کنم اینکه این بحث ملی است. انشالله استقلال السد را ببرد و من هم برای بازی هایشان می روم.

 

* نظر شما در مورد دربی بگویید؟

 

 دربی از همان موقعی که سوت داور زده می شود تا موقعی که سوت پایان زده می شود تو همان زمانی است که مشخص می شود بازی دربی چطور است. به نظرم هیچ ربطی به شرایط قبل از بازی ندارد. فقط  در همان 2 ساعت است. هر کسی که تمرکز بیشتری داشته باشد می تواند برنده بازی باشد و هر بازیکنی هم که تمرکز بیشتری داشته باشد جزء بازیکنای خوب دربی باشد.

منبع: همشهری
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
برچسب ها: پرسپولیس طارمی
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری