اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۶۹۰۱۱
اتفاقاتی که طی روزهای گذشته رخ داده به هیچ وجه در شأن تیم ملی و ملی پوشان نیست و بازتاب منفی در رسانه‌های مختلف داخلی و خارجی داشته و دارد اما عکس العملی که فدراسیونی‌ها در باره این موضوع دارند، به وضوح نشان می‌دهد این مساله در اولویت آنها قرار دارد و همچنان پشت کارلوس کی‌روش هستند.
۰۳:۱۴ - ۲۷ دی ۱۳۹۵
وانانیوز| ماجراها و اتفاقات رخ داده در تیم ملی از دو منظر قابل بحث است؛ اول اینکه فدراسیونی‌ها همچنان حمایت همه جانبه‌ای از سرمربی تیم ملی می‌کنند و تلاش مربیان لیگ برتری برای سر و سامان دادن به برنامه‌های باشگاهی شان کاملا بیهوده است و باید خود را براساس برنامه پرنوسان تیم ملی هماهنگ کنند و در حقیقت در همین بی‌برنامگی غوطه‌ور باشند و البته مساله مهم‌تر اینکه فدراسیونی‌ها همچنان پشت کی‌روش و نتایج خوب تیم ملی خود را مخفی کرده اند.
 بعد از کش و قوس‌های فراوان و بیانیه 9 بندی کارلوس کی‌روش از فدراسیون خبر رسید که جلسه‌ای بین تاج و کی‌روش برگزار خواهد شد تا اتفاقات و حواشی روزهای اخیر بررسی و نتایج آن اعلام شود.
در حالی که مردم منتظر نتیجه این دیدار بودند، مهدی تاج تنها به یک مصاحبه کوتاه بسنده کرد. مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال می‌گوید: «ان‌شاءا... در آینده‌ای نزدیک جلسه‌ای را با کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال برگزار خواهیم کرد. هدف ما رفع نگرانی‌های موجود بین هواداران فوتبال است. قدر مسلم کلیه برنامه‌های قبلی که به سازمان لیگ توسط کارلوس کی‌روش ارائه و با باشگاه‌ها نهایی شده است، به نحو احسن اجرا خواهد شد.»
او حرف‌هایش را اینطور ادامه می‌دهد: «اگر برنامه جدیدی در تیم ملی داشته باشیم، پس از نشست با مدیران باشگاه ها آن را نهایی می کنیم.»
تاکید مهدی تاج بر ادامه برنامه‌های تیم ملی است: «باز هم اعلام می‌کنم برنامه‌های قبلی تیم ملی که به تایید باشگاه‌ها و سازمان لیگ برتر رسیده است، بدون تغییر اجرا خواهد شد.»
 حرف‌های تاج نه تنها نگرانی هواداران فوتبال را برطرف نمی‌کند، بلکه این نگرانی را افزایش می‌دهد، چرا که حمایت بی چون و چرای فدراسیون از کارلوس کی‌روش به خوبی نشان می‌دهد اراده‌ای برای حل منطقی این مشکلات نیست و فدراسیون از موضع بالا، باشگاه‌ها را همچنان در برابر تیم ملی قرار می‌دهد.
حرف‌های تاج به خوبی و کاملا شفاف حمایت همه جانبه از سرمربی تیم ملی است و این در حالی اتفاق می‌افتد که بیانیه 9 بندی کارلوس کی‌روش نه تنها بویی از تعامل و همکاری با باشگاه‌ها ندارد، بلکه به طرز عجیبی تهدید آشکار فدراسیون فوتبال است و عجیب‌تر اینکه فدراسیون چشم به همه این نوشته‌ها و گفته‌های کی‌روش بسته. کی‌روش به وضوح در بندهایی از این بیانیه به عدم موفقیت تیم ملی از هم اکنون اشاره می‌کند و تیر آخر را در بند آخر می‌زند، آنجا که می‌گوید: «در نتیجه، اجازه بدهید روشن کنم، تردیدی نیست که این برنامه جدید آماده سازی جام جهانی نتیجه تصمیمات یک جانبه فدراسیون، رییس و هیات مدیره است و در نتیجه مسوولیت کامل آن هم با آنهاست.»
آنچه از صحبت‌های کی‌روش بر می‌آید سراسر تقابل دوباره با فدراسیون فوتبال است و البته سلب مسوولیت از خودش، که متاسفانه فدراسیون فوتبال علاقه‌ای به برخورد جدی با اینگونه رفتارهای یک جانبه در مورد تیم ملی، فدراسیون فوتبال، باشگاه‌های لیگ برتری، مربیان و... ندارد و ترجیح می‌دهد همچنان این بحث‌ها در سکوت سپری شود تا به مرور زمان همه فراموش کنند چه جنجالی در این مدت به پا شد.
 به طور واضح باید از مهدی تاج پرسید اینکه اگر یکی از مربیان داخلی در اوج موفقیتش، بیانیه‌ای شبیه بیانیه کی‌روش منتشر می‌کرد، چه عواقبی برای او داشت؟ اگر یک مربی داخلی اینگونه ارکان فدراسیون فوتبال را زیر سوال می‌برد، چه برخوردی با او صورت می‌گرفت؟

نشست خبری فدراسیون فوتبال در مورد جلسه کی‌روش با تاج
فدراسیون فوتبال اطلاعیه‌ای را در خصوص نشست رییس فدراسیون فوتبال و سرمربی تیم ملی فوتبال، صادر کرد. در اطلاعیه فدراسیون فوتبال آمده است: «با توجه به نشست مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال و کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی به زودی و طی هفته جاری در کنفرانس مطبوعاتی که زمان آن از طریق سایت رسمی فدراسیون فوتبال اعلام می‌شود، اعضای فوق درباره برنامه‌های تیم‌های ملی و همچنین نشست‌های مختلف به سوالات اصحاب رسانه پاسخ می‌دهند.»

هاشمیان: مدیران ما می‌توانند از مدیران خارجی یاد بگیرند
وحید هاشمیان ستاره سابق فوتبال کشورمان می‌گوید:«ما همیشه بازیکن خارجی می‌آوریم. چرا به دنبال مدیران خارجی نمی‌رویم؟ هر چند فوتبال ما تفاوت‌هایی با فوتبال روز دنیا دارد اما مدیران ما در کنار مدیران خارجی می‌توانند چیزهای زیادی یاد بگیرند. شاید روزی در مدیریت فوتبال هم کار کنم. ابتدا به‌عنوان نفر دوم. اگر کسی در ایران باشد حتما در کنار او مدیریت را یاد خواهم گرفت. هر کسی که قرار است عضو شورای شهر شود باید از خود بپرسد چرا عضو شورای شهر شده؟ آیا به قوانین شهروندی آشنا است؟ من در این زمینه هیچ کمکی نمی‌توانم بکنم چون هیچ اطلاعاتی در این زمینه ندارم.»

منبع: روزنامه ایران
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری