اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۶۹۰۰۶
مدیریت باشگاه استقلال که منتقد رقم بازیکنان در گذشته بود، حالا تغییر رویه داده و سراغ بازیکنی رفته که تا پایان قراردادش به انضمام بندهایی که برایش لحاظ شده، شاید مبلغی در حدود 2 میلیارد و نیم برای استقلال هزینه دربرداشته باشد.
۰۳:۰۸ - ۲۷ دی ۱۳۹۵
وانانیوز| مدیریت باشگاه استقلال که منتقد رقم بازیکنان در گذشته بود، حالا تغییر رویه داده  و سراغ بازیکنی رفته که تا پایان قراردادش به انضمام بندهایی که برایش لحاظ شده، شاید مبلغی در حدود 2 میلیارد و نیم برای استقلال هزینه دربرداشته باشد. البته این رقم برای یک‌سال و نیم بازی جباراف در استقلال در نظر گرفته شده است. حرف این نیست که چرا استقلال بازیکن بزرگ جذب کرد که باید بکند، حرف این است که چرا افتخاری شعارهای خودش را فراموش کرده؟! این قرارداد تازه اولین قراردادی بود که در زمان مدیریت افتخاری منعقد شد و مشخص نیست که مدیرعامل باشگاه قدم‌های بعدی را چطور بردارد. ترس از این است که افتخاری موقع رفتن بدهی‌هایی چشمگیرتر از مدیران سابق گردن باشگاه استقلال باقی بگذارد. بدهی‌هایی که هیچ‌کس تاب و توان پرداختش را نداشته باشد...

روزی که سیدرضا افتخاری به عنوان مدیرعامل از وزیر ورزش و جوانان پست گرفت بلافاصله رفت سراغ قراردادهای میلیاردی در باشگاه استقلال و از بندهایی که در قرارداد برخی بازیکنان گنجانده شده بود، ایراد گرفت.
سیدرضا افتخاری حتی در مصاحبه ابتدایی خود اعلام کرد که باشگاه استقلال از قراردادهای بازیکنان خود می‌کاهد.
وی حتی بارها به بندهایی که در قرارداد برخی بازیکنان قرار داده شده بود، ایراد گرفت تا در ظاهر نشان دهد که آمده است با ریخت و پاش‌های میلیاردی مبارزه کند.
اولین خرید باشگاه استقلال در زمان مدیریت سیدرضا افتخاری اما با تمام آن شعارهایی که سر داده بود مغایرت داشت. افتخاری در حالی که می‌کوشید خود را مدیری صرفه‌جو و اقتصادی معرفی کند اما در همین قدم اول کاری را کرد که در گذشته بارها انجام شده بود.
قراردادی که باشگاه استقلال با سرور جباراف ازبک منعقد کرده در حقیقت نشان می‌دهد که همه آن اعتراض‌ها جنبه تبلیغاتی داشته و افتخاری برای اینکه در ظاهر خود را حامی بیت‌المال نشان دهد چنین مصاحبه‌هایی را انجام داده است.
در قراردادی که فی‌مابین باشگاه استقلال و سرور جباراف نوشته شده قرار است در ازای یک فصل و نیم به این بازیکن مبلغ 500 هزار دلار پرداخت شود. این مبلغ اگر با دلاری که اکنون به نزدیکی 4 هزار تومان رسیده، به 2 میلیارد تومان می‌رسد که رقم بسیار چشمگیری است.
گرچه جباراف این مبلغ می‌ارزد و بازیکن ازبک به دلیل سابقه درخشانی که در فوتبال آسیا داشته و حتی یک بار مرد سال هم شده همین دستمزد‌ها را باید دریافت کند اما معمای بزرگ از این نقطه شکل می‌گیرد که چرا خود افتخاری که شدیدا با چنین خریدها و پرداختی‌هایی مخالف بود و دایم مدیران سابق را می‌کوبید اکنون حاضر به عقد چنین قرارداد سنگینی شده است! قراردادی که فقط به همین 2 میلیارد تومان ختم نمی‌شود و بندهای دیگری هم در دل خود دارد که بسیار شگفت‌انگیز است.
افتخاری که بابت بندهای لحاظ شده در قرارداد بازیکنانی همچون رحمتی، حیدری، رحمانی، رضایی و حتی مربیان همواره قیافه معترض به خود می‌گرفت در آخرین ساعات شنبه شب حاضر به امضای قراردادی میان باشگاه استقلال و بازیکن سابق سال آسیا شده که علاوه بر پرداخت دستمزد، بندهای بسیاری دارد.
طبق آنچه در تمام رسانه‌ها به شکل رسمی منتشر شده باشگاه استقلال مجاب شده در ازای 10 گلی که این بازیکن برای استقلال به ثمر می‌رساند (بدون محدودیت زمان) باید پاداشی را برای جباراف در نظر بگیرد.
با استناد به بندها باشگاه استقلال باید هزینه‌های اسکان جباراف را هم بدون چون و چرا پرداخت کند. از همه عجیب‌تر تعهد به تامین اعتبار لازم برای سفرهای داخلی این بازیکن است. یعنی باشگاه استقلال موظف است در طول زمان حضور این بازیکن در تهران هزینه‌های ایاب و ذهابش را پرداخت کند که اجرای این بند‌ها شاید برای باشگاه استقلال چند میلیون تومان دیگر نیز هزینه در بر داشته باشد که در مجموع قرارداد این بازیکن را افزون بر 2 میلیارد خواهد کرد. عددی که هرگز با شعارهای سیدرضا افتخاری نمی‌خواند و او را با انتقادهای بسیاری مواجه می‌کند. اساسا اینکه استقلال با جذب سرور خرید خوبی داشته در آینده مشخص خواهد شد اما مساله مهم‌تر این است که چرا افتخاری حتی حاضر به اجرای معیارهای مدیریتی خودش هم نشده و برای ساختن استقلالی کم هزینه به سراغ بازیکنان ارزان داخلی که آینده درخشانی هم در انتظارشان باشد، نرفته است؟ آیا او با چنین خریدهایی به دنبال کار تبلیغاتی است و می‌خواهد نام خودش را در سر زبان‌ها بیندازد؟
البته همان زمان که افتخاری پی در پی سیاست های سابق را به نقد می‌کشید بارها گفته شد که تیم بزرگ به بازیکنان بزرگ نیاز دارد و استقلال به دلیل جایگاه و انتظاراتی که پیرامونش وجود دارد، باید همواره از بازیکنان درجه یک بهره بگیرد.
تکمله: اشاره به مصاحبه‌های افتخاری علیه ریخت و پاش‌های مدیران سابق به معنای تایید خرید بازیکنانی با دستمزدهای بالا نیست که حتی یک دقیقه هم در ترکیب استقلال بازی نمی‌کنند. جذب این بازیکنان در هر مدیریتی نادرست است و چه مدیران سابق و چه مدیران فعلی اگر تن به عقد قرارداد با بازیکنانی بدهند که از نظر فنی سطح نازلی دارند محکوم است و این دو مقوله باید از هم تفکیک داده شود.
منبع: روزنامه ایران
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری