اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۶۸۹۸۳
سریال ناتمام انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال ایران به کارگردانی آقای رئیس به قسمت‌های هیجان‌انگیزش نزدیک شده است.
۰۲:۰۲ - ۲۷ دی ۱۳۹۵
وانانیوز| سریال ناتمام انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال ایران به کارگردانی محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال رفته رفته به قسمت‌های هیجان‌انگیزش نزدیک می‌شود؛ جایی که باید از گزینه نهایی پرده‌برداری شود. فراز و نشیب‌های زیادی در این سریال دیده شد و سورپرایزهای زیادی را هم شاهد بودیم، اما به نظر می‌رسد در پایان کار همه چیز ختم به خیر می‌شود.

بعد از یک دومینوی باطل و بازی با اسم‌های بزرگ از آناستازی گرفته تا استویچف، رزنده و...، فدراسیون والیبال ایران به سه جدید به نام‌های ایگور کولاکوویچ از صربستان، خاویر از آرژانتین و بروتو از ایتالیا رسید که در این بین به نظر می‌رسد ایگور کولاکوویچ صربستانی جدی‌ترین و شاید نزدیک‌ترین گزینه باشد. او مربی والیبال اهل مونته نگروی متولد چهارم ژوئن 1965 میلادی است که قبلاً هدایت تیم ملی والیبال صربستان را به عهده داشته است. 

وی در سال‌های 2006 تا 2014 سرمربی تیم ملی والیبال مردان صربستان بود و با این تیم به مقام چهارمی مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان 2006 دست یافت. کولاکوویچ در رقابت‌های قهرمانی 2014 جهان عملکرد ناامید کننده‌ای داشت و صربستان در میان 24 تیم شرکت کننده در این رقابت‌ها، عنوان نهم را به دست آورد. او بعد از این نتایج از سمت خود کناره گیری کرد، اما نباید فراموش کرد که او با تیم صربستان 12 مدال به دست آورده است.


این مربی با تیم صربستان در رقابت های قهرمانی اروپا،‌ قهرمانی جهان و لیگ جهانی والیبال صاحب مدال شده است. تیم ملی والیبال صربستان تحت هدایت این سرمربی به بازی های المپیک 2008 پکن و 2012 لندن راه یافت. 

اظهارنظرها درخصوص مربیان کروات در ورزش ایران متفاوت است؛ برخی‌ها خیلی استقبال می‌کنند و البته هستند افرادی که معتقدند مربیان ایرانی از صرب‌ها بهترند. به هر حال نیمکتی که تا امروز گزینه‌های نام آشنایی از کرواسی نظیر کواچ، ست‌کوویچ و گائیچ را به خود دیده است، به احتمال فراوان به ایگور کولاکوویچ خواهد رسید تا او میراث‌دار همتایان خود روی نیمکت تیم ملی ایران باشد. به این ترتیب و در صورت محقق شدن این موضوع والیبال ایران یک‌بار دیگر بع عصر صرب‌ها بازخواهد گشت.

کولاکوویچ درباره پیشنهاد ایران اظهار داشت: «پیشنهاد والیبال ایران برای من مایه افتخار است و یک چالش جذاب محسوب می‌شود. والیبال ایران سال‌ها است که در حال رشد است و آنها به طور مداوم به دنبال بالا بردن سطح خود هستند. حس رقابت و جاه‌طلبی ایران یک نقطه مثبت و هیجان انگیز است و برای مربی جدید ایران می‌تواند یک پوئن باشد.»

کولا در ادامه به وضعیت والیبال ایران پرداخته و با اشاره به لیگ ایران نشان می‌دهد از جزئیات والیبال ایران به خوبی باخبر است؛ او گفت: «نکته خوب لیگ ایران است که هر سال بیشتر و بیشتر جالب توجه است و این لیگ منجر به پیشرفت سریع‌تر والیبال ایران می‌شود. این واقعیت که درهای لیگ والیبال ایران به مربیان و بازیکنان خارجی باز است، به معنی تبادل دانش و کیفیت است اتفاقی که در بالا رفتن کیفیت و کمیت این لیگ تاثیرگذار بوده و ثابت می‌کند که والیبال ایران از ایده‌های جدید و نو استقبال می‌کند.»

یکی از اهداف فدراسیون والیبال رفتن در جمع 4 تیم برتر المپیک 2020 توکیو و حتی شاید کسب سکو است. از کولاکوویچ پرسیده شد که در صورت انتخاب به عنوان سرمربی جدید تیم ملی والیبال ایران چه هدفی خواهد داشت که او پاسخی جاه‌طلبانه داد و گفت: اگر من سرمربی تیم ملی ایران شوم، قطعاً رویاهای بلندپروازانه خواهم داشت و یک هدف روشن را دنبال خواهم کرد؛ نیمه‌نهایی والیبال المپیک توکیو.

به این ترتیب و با این اظهارنظر باید گفت که این گزینه کروات ضمانت کرد که می‌تواند والیبال ایران را به نیمه‌نهایی المپیک 2020 برساند. یا اینکه حداقل می‌توان این برداشت را کرد که کولاکوویچ اعتقاد دارد که ایران می‌تواند به این جایگاه برسد و این همان چیزی است که فدراسیون والیبال به دنبالش می‌گردد.


با تمام این اتفاقات و صحبت‌ها، محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال ایران درباره آخرین وضعیت انتخاب سرمربی جدید تیم ملی اظهار داشت: مذاکره با 3  گزینه اصلی یعنی خاویر وبر، مائورو بروتو و ایگور کولاکوویچ ادامه دارد. ما برنامه آنها را گرفته‌ایم و اگر بنا داشتیم که کمی عجله کنیم تا الان با یکی از آنها به نظر ما شرایط بهتری دارد، به توافق رسیده بودیم. با این حال در هفته آینده، یک یا دو گزینه‌ای که با شرایط ما همخوانی بیشتری خواهد داشت در تهران حاضر خواهد شد تا ضمن دیدن لیگ برتر،‌ قرارداد او را نهایی کنیم.

هر چند که برای این انتخاب مهم و سرنوشت‌ساز نباید خیلی عجله کرد، اما همه منتظر هستند تا ببینند این سریال به کجا خواهد رسید و سرانجام چه گزینه‌ای به عنوان قهرمان سریال معرفی خواهد شد. 

انتهای پیام/س
منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
برچسب ها: والیبال تیم ملی
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری