اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۶۸۵۶۳
وکیل بین المللی فوتبال ایران گفت: «تنها یک بار مراسم اعدام در استادیومی در استان فارس اتفاق افتاده، بنابراین این موضوع نمی تواند دلیل محکمه پسندی برای تحریم فوتبال ایران باشد.»
۱۱:۳۶ - ۲۴ دی ۱۳۹۵
وانانیوز| بندی در اساسنامه فدراسیون جهانی فوتبال وجود دارد که بر اساس آن بر موضوع حقوق بشر تکیه شده که با توجه به آن با کشورهایی که در استادیوم های ورزشی مراسم اعدام برگزار می‌کنند، برخورد می شود.

 

با توجه به این موضوع نام ایران با توجه به اینکه در ۲۲ سپتامبر ۲۰۱۶ در شهر نیریز استان فارس یک اعدام در ورزشگاه فوتبال انجام شده است سازمان خصوصی حقوق بشری ECPM در فرانسه طی درخواستی از فیفا خواستار تحریم فوتبال ایران شد.

 

فیفا هم با ارسال نامه‌ای به این اتفاقات واکنش نشان داده است. فاطما سامورا دبیرکل فیفا در این نامه نوشته است: «فیفا این اقدامات را محکوم می‌کند. من قصد دارم در آینده با فدراسیون فوتبال ایران درباره این موضوع مذاکره کنم و از طریق برنامه‌های خود جلوی این اقدام را خواهیم گرفت. ماده ۳ اساسنامه به فیفا این قدرت را می‌دهد که برخلاف این اقدامات عمل کنیم.»

 

در این حال، سید مهدی محمودی وکیل بین المللی فوتبال ایران در رابطه با این موضوع گفت: «این بند اخیرا به اساسنامه فیفا اضافه شده‌است. البته اعدام افراد در ورزشگاه‌های فوتبال امری متداول در کشورهایی همچون افغانستان است و در ایران تنها یک بار این اتفاق افتاده است.»

 

وی با تاکید بر اینکه با یک بار اعدام نمی تواند حکم تعلیق فوتبال ایران را صادر کنند، گفت: «‌وقتی فدراسیون فوتبال یک کشور تحریم می شود به معنی این است که آخرین تصمیم گرفته شده است؛ در حالی که فیفا ابتدا اخطار و جریمه در نظر می گیرد و در نهایت به تحریم می رسد. به نظرم این موضوع کمی سیاسی شده و مغرضانه به این موضوع نگاه می کنند.»

 

وکیل بین المللی فوتبال ایران عنوان کرد: «این اشتباهی بوده که از طرف مقامات محلی رخ داده و اعدام در ورزشگاه انجام شده و مقصر آن فدراسیون فوتبال نیست؛ ضمن اینکه این کار در ایران یک بار انجام شده و این موضوع نمی توانند دلیل کافی برای تحریم باشد.»

 

محمودی تاکید کرد: «همانطور که گفتم این موضوع سیاسی است و طبیعی است که با آمدن ترامپ رئیس جمهور آمریکا فشار بر روی ایران بیشتر شود و فکر می‌کنم طرح این موضوع هم مقدمه ای برای این فشارهاست. اما فدراسیون فوتبال دستش برای پاسخگویی باز است و به راحتی می تواند این مسئله را حل و فصل کند»

 

وی در مورد پاسخ به اینکه قرار است فیفا این موضوع را پیگیری کند و با فدراسیون فوتبال مذاکره کند، تصریح کرد: «مذاکره ای در کار نیست و به نظرم تنها نامه نگاری انجام می شود و فدراسیون هم جوابگو خواهد بود و این موضوع حل می شود.»

منبع: همشهری
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
برچسب ها: ورزشگاه اعدام
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین