اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۶۸۳۲۲
دور برگشت لیگ فوتبال ایران در حالی آغاز می‌شود که تراکتورسازی تاکنون تیمی بوده که در هر بازی به طور متوسط ۱.۶ گل زده اما پرسپولیس و استقلال به طور متوسط ۰.۳۳ و ۰.۹۳ گل در هر بازی دریافت کرده‌اند.
۱۴:۵۴ - ۲۲ دی ۱۳۹۵
وانانیوز| دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران در حالی از امروز (چهارشنبه) با یک دیدار(صنعت نفت آبادان – صبا قم ) آغاز می‌شود که تراکتورسازی تبریز و پرسپولیس تهران در پایان دور رفت مسابقات، بهترین‌های لیگ کشورمان از نظر هجومی و دفاعی شدند.

*آمار جالب تراکتوری‌ها در فاز هجومی

براساس آمار تیم تراکتورسازی که توسط امیر قلعه‌نویی اداره می‌شود، با 24 گل زده، بهترین خط آتش را در میان تیم‌های لیگی داشته و میانگین 1.6 گل زده در هر بازی را ثبت کرده است.

تبریزی‌ها در حقیقت تیمی بوده‌اند که در 2 بازی، بیش از 3 گل زده‌اند و به این خاطر سهم زیادی در جذابیت‌های لیگ کشورمان داشته‌اند.

بعد از تراکتورسازان، تیم ذوب آهن با 23 گل زده صاحب رتبه دوم در فوتبال هجومی لیگ کشورمان است. این تیم که ابتدای فصل را با یحیی گل‌محمدی آغاز کرد و بعد مجتبی حسینی سکاندارش شد، صاحب میانگین گل زده 1.53 در هر بازی است.

سومین تیم هجومی برتر لیگ، فولاد خوزستان با 21 گل زده است که میانگین 1.40 را از خودبه جای گذاشته است.

نفت تهران علی دایی با 20 گل زده و میانگین 1.33 و سپاهان اصفهان عبدالله ویسی با 19 گل زده و میانگین گل زده 1.27 در رده‌های چهارم و پنجم جای دارند.

*استحکام دفاعی در تیم برانکو

اما در زمینه فوتبال دفاعی، هیچ تیمی به حد و اندازه‌ پرسپولیس، مستحکم و قوی عمل نکرده است. سرخ‌پوشان که روزگاری در بخش هجومی، صاحب بیشترین گل زده بودند، اکنون به نظر می‌رسد تغییر سبک داده و با اتکا به فوتبال دفاعی،‌ در حال تحقق رویای قهرمانی هستند.

براساس آمار موجود تیم تحت امر برانکو، در مسابقات دور رفت تنها 5 گل دریافت کرد که میانگین گل خورده 0.33 را از خود به جای گذاشت.

همین نشان می‌دهد تیم مربی کروات، هر دو بازی، تنها یک گل دریافت کرده است.

بعد از تیم تهرانی، تراکتورسازان و گسترش فولاد هر دو با دریافت 11 گل خورده و میانگین 0.73 صاحب قوی‌ترین خطوط دفاعی بوده‌اند.

ذوب آهن نیز در بخش دفاعی عملکرد خوبی داشته و با دریافت 13 گل و میانگین گل خورده 0.87 در رتبه سوم ایستاده است.

استقلال تهران نیز با دریافت 14 گل و میانگین گل خورده 0.93 در رتبه چهارم ایستاده است.

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری