اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۶۸۲۵۴
دیپورت بازیکنان ملی پوش پرسپولیس از اردوی تیم ملی در امارات به چالش بزرگی برای این تیم؛ خصوصا برانکو ایوانکوویچ تبدیل شده است.
۰۳:۳۴ - ۲۲ دی ۱۳۹۵
وانانیوز| در حالی که برانکو ایوانکوویچ در روزهای اخیر در صحبت‌های مختلف به سلامت رفتاری شاگردانش صحه گذاشته و آنها را همراه با برنامه های این تیم معرفی کرده است، اما برخی شایعات در خصوص کم کاری و کم شدن انگیزه برخی بازیکنان این تیم به گوش می رسد.


علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، محمد انصاری، رامین رضاییان، کمال کامیابی نیا، وحید امیری و مهدی طارمی بازیکنان ملی پوش پرسپولیس محسوب می شوند که انگیزه های زیادی برای حضور در لیست تیم ملی در جام جهانی نیز دارند و اتفاقات اخیر باعث شده تا نوعی استرس و ترس بابت خط خوردن از لیست کی روش به وجود آید. بر این اساس برخی رسانه‌ها شائبه هایی مطرح کرده اند در باب کم کاری و بی انگیزگی برخی بازیکنان این تیم که بعد از شکست آنها در دیدار تدارکاتی برابر پاراگ نیز افزایش یافت. با این حال نگاهی به لیست اسامی بازیکنان ملی پوش این نظریه کم کاری را به صفر می رساند. علیرضا بیرانوند با توجه به اینکه در شرایط فعلی رقیبی درون دروازه تیم ملی هم‌قواره خود نمی بیند از استرسی بابت خط خوردن از لیست نهایی تیم ملی برخوردار نیست. او البته به خوبی آگاه است که بوژیدار رادوشوویچ در زمان غیبت او در ترکیب پرسپولیس به دلیل مصدومیت توانسته نگاه کادرفنی و هواداران را به خود جلب کند و هرگونه اشتباه می‌تواند به سادگی حضور در ترکیب سرخپوشان و تیم ملی را از او سلب کند.


سیدجلال حسینی نیز دیگر ملی پوش پرسپولیس محسوب می شود که بعد از دو سال دوری از ترکیب این تیم بدون شرط پیشنهاد عقد قرارداد را پذیرفت و اولین فردی بود که در باشگاه حضور یافت. عملکرد مثبت او در ترکیب تیم ملی و همچنین پرسپولیس باعث شده تا هر دو طرف آمار فوق العاده ای از نظر دریافت گل به خود اختصاص دهد و این مساله در سال‌های آخر بازیگری این مدافع باتجربه مانع از هر تصمیم اشتباهی از سوی او می شود. خصوصا اینکه او هرگز سابقه حضور در باند و سردسته‌ای علیه مدیران و مربیان سابق خود را نداشته است.


محمد انصاری و جنجال و حاشیه؟ مسلما از ذهن هیچ کدام از اهالی فوتبال این مساله نمی گذرد که مدافع معتقد و متعهد پرسپولیس خود را وارد چنین مسائلی کند. انصاری که در نیم فصل پیشنهاد میلیاردی نقد خود را منوط به تصمیم برانکو ایوانکوویچ و باشگاه قرار داد و از آن به سادگی عبور کرد تا با قراردادی 250 میلیونی به کار خود در این تیم ادامه دهد، بیش از هر بازیکن دیگری به قرارداد خود با این تیم پایبند است.


رامین رضاییان علیرغم حاشیه‌های فراوانی که طی ماه های اخیر داشته، انگیزه فراوانی برای حضور در ترکیب ثابت پرسپولیس دارد. او به خوبی می داند که برانکو ایوانکوویچ علیرغم اعتمادی که به توانایی های او دارد، هیچگاه به خود تردیدی برای نیمکت نشینی اش نمی دهد. رضاییان که دارای کمترین دقیقه بازی در بین بازیکنان ملی پوش پرسپولیس در نیم فصل اول می باشد، نمی خواهد بار دیگر با حاشیه ای خودساخته کاملا از ترکیب اصلی دور شود؛ خصوصا اینکه پرسپولیس اکنون با جذب سروش رفیعی بیش از گذشته جا را برای او تنگ کرده است.


کمال کامیابی نیا با جدایی احمد نوراللهی خود را بدون رقیب در ترکیب پرسپولیس می بیند و البته در تیم ملی رقیبان قدرتمند و باتجربه ای مثل سعید عزت اللهی، علی کریمی، آندرانیک تیموریان، امید ابراهیمی را می بیند. کامیابی نیا که حضورش در تیم ملی را مدیون متد و اعتماد برانکو ایوانکوویچ است جزو بازیکنانی است که اکنون مورد اعتماد سرمربی کروات سرخپوشان نیز قرار دارد و او بارها در میان اصرار اصحاب رسانه و کارشناسان برای دادن فرصت بیشتر به احمد نوراللهی، به آمادگی بالای این بازیکن و حضورش در تیم ملی اشاره کرده است. مساله ای که باعث می شود او به خود جسارت حضور در بطن حاشیه‌ها را ندهد. با این حال با ترافیک موجود در خط دفاعی بعید نیست برانکو ایوانکوویچ تصمیم به تغییر پست محسن ربیع خواه بگیرد و از این هافبک دفاعی به عنوان آلترناتیو کامیابی نیا روی نیمکت سود ببرد.


وحید امیری نیز یکی دیگر از بازیکنان بی حاشیه پرسپولیس محسوب می شود که شائبه کم کاری احتمالی او به ذهن کمتر کارشناسی می رسد. او که در دوران حضورش در نفت تهران موفق شد نظر کارلوس کی‌روش را به خود جلب کند، اکنون نیز از شانس زیادی برای حضور در ترکیب تیم ملی برخوردار است و البته قول این را داده تا شماره 19 را در یاد پرسپولیسی‌ها خاطره‌انگیز کند.

مهدی طارمی آخرین نفر از این لیست است که نوسان عملکردش باعث می شود تا نخواهد بیش از این زیر تیغ انتقاد هواداران، اصحاب رسانه و پیشکسوتان تیمش باشد. آقای گل فصل گذشته که علیرغم تلاش قابل توجه اش برای گلزنی گاهی با فرصت‌سوزی‌هایش صدای هواداران را درآورده، اکنون نمی‌خواهد خود را درگیر این شائبه کند و مسلما برای حضور در ترکیب تیم ملی بیش از هر چیزی نیازمند عملکرد مثبت در جمع سرخپوشان است تا بتواند در کنار رقبایی مثل علیرضا جهانبخش، کریم انصاریفرد، سردار آزمون و رضا قوچان نژاد قرار گیرد.


با تمام این تفاسیر عملکرد برانکو ایوانکوویچ نیز در این روزها قابل تقدیر بوده است، سرمربی کروات سرخپوشان ضمن حمایت کامل از بازیکنانش و همچنین تقابل با رسانه‌ها در خصوص این شایعه، برای حل مشکل شاگردانش در تیم ملی شخصا حاضر شده است جلسات متعددی در باشگاه و فدراسیون فوتبال ترتیب دهد تا به تعامل لازم دست یابند.

منبع: ورزش سه
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری