اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۶۸۲۳۴
شاگردان حسین فرکی برخلاف اهدافی که در ابتدای لیگ شانزدهم در نظر گرفته بودند، با ۱۴ امتیاز در ردتبه چهاردهم قرار گرفتند تا در آستانه سقوط به لیگ پایین تر باشند.
۰۱:۴۴ - ۲۲ دی ۱۳۹۵
وانانیوز| سایپا با نتایج ضعیفی که در لیگ شانزدهم به دست آورد در پایان نیم فصل نخست در جایگاه چهاردهم قرار گرفت تا به عنوان چهاردهمین تیم مورد بررسی تحلیلی و آماری قرار بگیرد.

کلیات

یکی از موفق‌ترین تیم‌های ادوار لیگ برتر، در لیگ شانزدهم دست به تغییرات گسترده‌ای زد تا پس از سال‌ها بتواند سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورد اما نتایج کسب شده توسط تیم فرکی اصلا مناسب نبود تا در اواخر نیم فصل نخست او تصمیم به کناره گیری بگیرد اما تصمیم او با مخالفت مدیریت سایپا همراه شد تا کماکان سرنوشت این تیم به عملکرد او در نیم فصل دوم گره بخورد. در حال حاضر سایپا با حضور در رتبه چهاردهم نه تنها با بالای جدول فاصله زیادی دارد بلکه از شروع نیم فصل دوم باید برای فرار از منطقه سقوط تلاش کند.

مربی

سایپایی‌ها که در یکی، دو فصل گذشته تلاش زیادی برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا داشتند در این فصل هدایت این تیم را به حسین فرکی واگذار کردند. مربی که پیش از این دو بار متوالی قهرمان لیگ برتر شده بود و کارشناسان امید زیادی به موفقیت او با سایپا داشتند، اما نتایج او به همراه این تیم به گونه‌ای بود که سایپا در انتهای نیم فصل نخست تنها یک رده با منطقه سقوط فاصله دارد. این نتایج ضعیف حتی منجر به استعفای فرکی شد، اما مدیریت سایپا تصمیم به ادامه همکاری با او گرفت تا شاید نتایج در نیم فصل دوم بر وفق مراد این تیم باشد.

مدیریت

پس از تغییراتی که در ابتدای فصل جاری لیگ برتر و در بخش مدیریتی سایپا رخ داد، رضا درویش، سکاندار هدایت این باشگاه ریشه دار شد. او بلافاصله حسین فرکی را به عنوان مربی برگزید و چندین بازیکن شاخص لیگ برتری را هم به خدمت گرفت تا نتایج سایپا بهتر از گذشته شود، اما هزینه‌های او در نیم فصل نخست برای تیمش جواب نداد تا سایپا ضعیف‌ترین نتایج خود در ۱۳ دوره گذشته لیگ برتر را به دست آورد.

بازیکنان

سایپا که همواره به عنوان یکی از تیم‌های بازیکن‌ساز لیگ برتر شناخته می‌شود، برای لیگ جاری اقدام به جذب چند بازیکن شاخص از جمله مسعود حسن زاده، سیامک کوروشی و ... کرد، اما در پایان نیم فصل تعدادی از این بازیکنان در لیست خروجی باشگاه قرار گرفتند تا مشخص شود که خریدهای سایپا خوب و معقول نبودند. با این حال سایپایی‌ها برای نیم فصل دوم هم چند بازیکن جدید را به خدمت گرفته‌اند تا شاید نتایج بهتری را به دست بیاورند.

میانگین سنی: ۲۵.۵۵

برد و باخت:سایپا در ۱۵ بازی نیم فصل نخست دو پیروزی و هفت تساوی کسب کرد و شش بار شکست خورد و با کسب ۱۴ امتیاز در رتبه چهاردهم قرار گرفت. شاگردان فرکی در بازی های خانگی هیچ بردی را به دست نیاوردند و در هفت بازی خانگی خود چهار تساوی و سه شکست را متحمل شد. آنها در بازی های خارج از خانه دو پیروزی، سه تساوی و سه شکست را رقم زدند.

گل زده:نارنجی پوشان سایپا، در ۱۵ بازی نیم فصل نخست ۱۲ گل به ثمر رساندند که از این تعداد سه گل در شرایط میزبانی و ۸ گل هم در شرایط مهمانی زده شد. میانگین گل زده آنها ۰.۸۸ گل در هر بازی است که در بازیهای خانگی ۰.۴ و در بازی‌های خارج از خانه یک گل به ازای هر بازی بود.

دقایق به ثمر رسیدن گل‌های سایپا:

۰ ـ ۱۵: یک گل

۱۵ـ ۳۰: یک گل

۳۰ ـ ۴۵: دو گل

۴۵ـ ۶۰: سه گل

۶۰ ـ ۷۵: دو گل

۷۵ ـ ۹۰: سه گل

گل خورده:شاگردان فرکی تا این مقطع از فصل ۱۸ گل دریافت کرده‌اند که هفت گل از آنها در خانه و یازده گل دیگر خارج از خانه بوده است. میانگین گل خورده آنها در هر دیدار ۱.۲۲ گل است. میانگین گل خورده آنها در بازی‌های خانگی یک و در بازی های خارج از خانه ۱.۳۷۵ گل به ازای هر بازی بوده است.

دقایق گل خورده سایپا:

۰ ـ ۱۵: دو گل

۱۵ ـ ۳۰: سه گل

۳۰ ـ ۴۵: دو گل

۴۵ ـ ۶۰: دو گل

۶۰ ـ ۷۵: چهار گل

۷۵ ـ ۹۰: پنج گل

کارت‌های زرد و قرمز:سایپا در ۱۵ بازی نیم فصل نخست ۱۹ کارت زرد را متحمل شده است که جزو تیم های معمولی لیگ برتر از این حیث محسوب می شود. آنها هیچ کارت قرمزی را تا کنون کسب نکرده‌اند.

پنالتی:تاکنون داوران در بازی‌های سایپا ۷ بار اعلام پنالتی کرده‌اند که شش مورد از این ضربات منجر به گل شده است. از این ۶ گل، سهم سایپا دو گل و سهم رقبای این تیم ۴۴ گل بوده است. یک ضربه پنالتی را هم محسن یوسفی از پدیده مقابل این تیم از دست داده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری