اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۶۷۹۷۸
روزهای اول پاییز سال گذشته هادی نوروزی در 30 سالگی جوانمرگ شد و با بازوبند کاپیتانی پرسپولیس وداعی همیشگی داشت.
۰۴:۱۵ - ۲۰ دی ۱۳۹۵
وانانیوز| روزهای اول پاییز سال گذشته هادی نوروزی در 30 سالگی جوانمرگ شد و با بازوبند کاپیتانی پرسپولیس وداعی همیشگی داشت. زمستان 94 همایون بهزادی یکی از بزرگان تاریخ باشگاه پرسپولیس و نامداران فوتبال ایران بعد از تحمل بیماری از دنیا رفت و انگار در آغازین ماه از زمستان امسال نیز پرسپولیس باید کاپیتان دیگری را از دست می‌داد.
یکشنبه 19 دی ماه سال 95 برای پرسپولیسی‌ها به ویژه بازیکنان، مربیان و دوستداران تیم دهه 60 روز غمناکی بود. صبح دیروز خبر رسید کاظم سیدعلیخانی مدافع متعصب و پر تلاش پرسپولیس در سال‌های بعد از انقلاب به دیار باقی شتافته است تا همبازیان او و پیشکسوتان پرسپولیس بار دیگر سیاهپوش شوند.
زنده یاد سیدعلیخانی در 22 تیرماه 1333 در تهران به دنیا آمد و بعد از مطرح شدن در ماشین‌سازی به پرسپولیس آمد. او بین سال‌های 58 تا 68 برای پرسپولیس بازی کرد و به بازوبند کاپیتانی این تیم رسید. سیدعلیخانی عضو مهمی از تیم موفق و تاریخ‌ساز پرسپولیس در دهه 60 بود که 5 بار قهرمان جام باشگاه‌های تهران شد و هوادارانش را از فوتبال زیبا و تماشاگرپسند سیراب کرد.
کاظم سیدعلیخانی اهل حاشیه و جنجال نبود و شاید به همین خاطر در واپسین سال‌های عمرش از کانون توجه اهالی فوتبال کنار رفته بود. با اینکه بعضا در محافل فوتبالی دیده می‌شد اما کاری با حاشیه‌های فوتبال نداشت و خبری از او نبود.
او طی چند سال اخیر در بازی‌های پیشکسوتان پرسپولیس از جمله دیدارهای خیرخواهانه سالنی و البته بازی با ستاره‌های میلان نقش مربی را کنار علی پروین ایفا می‌کرد. مرگ سیدعلیخانی نیز مثل زندگی فوتبالی و قدم گذاشتن به دوران پیشکسوتی غریبانه بود.
سیدعلیخانی خیلی زود رفت؛ در 62 سالگی. او بیست سال قبل از این همسرش را به خاطر بیماری سرطان از دست داده بود. کاپیتان سابق پرسپولیس یک پسر و یک دختر از همسرش به یادگار داشت که هر دو متاهل هستند. اتفاقا آخرین شب زندگی آقا کاظم با تنها پسرش حبیب گذشت. شبی که به صبح نرسید: «تا ساعت 12 شب با هم تلویزیون می‌دیدیم، ساعت 9 صبح از خواب بیدار شدم و هرچه او را صدا کردم جواب نمی‌داد. انگار صدسال است در این دنیا نیست. اورژانس آمد و اعلام کرد که پدرم رفته است.»
کاظم سیدعلیخانی در این سال‌های آخر از بیماری چشمی رنج می‌برد و این بیماری زندگی را برایش سخت کرده بود. جدا از این، مشکلات مالی طی سال‌های آخیر آنقدر به او فشار آورده بود که کمرش را خم کرد و چهره‌اش کاملا شکسته شده بود. او همواره از نامهربانی‌ها گلایه داشت اما حرفی نزد.
چند سال قبل یک تاکسی گرفته و با درآمد حاصل از کار با این وسیله زندگی‌اش را می‌گذراند اما مشکل چشمش باعث شد تاکسی را هم کنار بگذارد. حدود یک ماه پیش بود که شرکت پیشکسوتان کهن پرسپولیس او را برای مداوای چشم اعزام کرد و هزینه‌هایش را هم پرداخت اما دل کاپیتان دهه شصتی غصه دارتر از این حرف‌ها بود که با این اتفاقات نرم شود و به آغوش مرگ نرود.  دیروز صبح وقتی خبر مرگ سیدعلیخانی در فضای مجازی و سایت‌های خبری پیچید، بهروز سلطانی و سعید شیرینی در منزل او حاضر شدند و جنازه آن مرحوم را همراه خانواده‌اش به بهشت زهرا(س) فرستادند. جالب اینکه فرزند کاپیتان فقید پرسپولیس اعلام کرد دوست ندارد پیکر پدرش را به ورزشگاه شیرودی یا آزادی ببرند: «هرکس ساعت 10 صبح فردا (امروز) برای تشییع جنازه به بهشت زهرا آمد قدمش روی چشم. هرکس هم نیامد مشکلی نیست در تمام این سال‌ها پدرم مریض بود و هیچ کس به سراغش نیامد. حالا فرقی نمی‌کند از امجدیه تشییع شود یا از همین جا. پدرم بسیار غریبانه رفت و این حقش نبود.» عصر دیروز بسیاری از پیشکسوتان پرسپولیس از جمله علی پروین به منزل آن مرحوم رفتند تا به خانواده‌اش تسلیت بگویند. وزارت ورزش و باشگاه پرسپولیس هم طی پیام‌هایی‌ این ضایعه را به خانواده سیدعلیخانی تسلیت گفتند. از طرفی روز گذشته مسوولان شرکت پیشکسوتان پرسپولیس کهن تلاش داشتند تا مجوز دفن زنده یاد سیدعلیخانی را در قطعه نام آوران بهشت زهرا بگیرند. بدین ترتیب مراسم تشییع آن مرحوم امروز از ساعت 10:30 در بهشت زهرا انجام خواهد شد. همچنین مراسم ترحیم سیدعلیخانی روز چهارشنبه از ساعت 18 الی 19:30 در مسجد جامع شهرک غرب برگزار خواهد شد که علی پروین و عده دیگری از پیشکسوتان باشگاه پرسپولیس پیگیر برگزاری این مراسم هستند. روحش شاد و یادش گرامی.
منبع: روزنامه ایران
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین