اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۶۷۹۵۹
خبری به اندازه باخت چلسی پس از ۱۳ مسابقه، نمی‌توانست تا این حد رقیبان را خوشحال کند. روزهای آغازین نیم فصل دوم، جزیره را به بالاترین هیجان ممکن رساند و باید دید تا کی این ۶ تیم برای قهرمانی می‌جنگند.
۰۳:۲۱ - ۲۰ دی ۱۳۹۵
وانانیوز| مهمترین و اصلی‌ترین خبر این هفته، بدون تردید پاره شدن نوار 13 پیروزی متوالی چلسی به دست سفیدپوشان لندنی است.

هر چه از شاهکار تاتنهام، پوچتینو و دله‌علی سخن گوییم کم است. نباید تعجب کنیم اگر بشنویم که مربی آرژانتینی عنوان یکی از بهترین مربی‌های جهان را به خود اختصاص داده و به عنوان گزینه بعدی یونایتد برای سکان هدایت اولدترافورد مطرح می‌شود.

دله علی انگلیس را به وجد آورده و آنها بیش از هر جوان دیگری مثل استرلینگ، راشفورد و ده‌ها ستاره دیگر به او اعتقاد دارند. در این روزها نام او از زبان مطبوعات نیفتاده و معتقدند آینده این کشور به نام ستاره 20 ساله تاتنهام نوشته شده است.

حالا با این باخت کونته، فاصله‌ها کم شده و جذابیت جزیره به بالاترین حد خود رسیده است. لیورپول 5 امتیاز و منچستریونایتد ششم جدولی تنها 10 امتیاز با صدر فاصله دارند.

نکته مهم دیگر هفته، مصاحبه جنجالی پپ گواردیولا بوده است. این تیم که با پیروزی مقابل برنلی 3 امتیاز بازی را بدست آورده بود اما شرایط خوبی نداشت و این را به راحتی می‌توان از حالات مربی اسپانیایی فهمید. خالق تیکی تاکا بیش از هر زمان دیگری آشفته به نظر می‌رسد و سختی‌ها به قدری امانش را بریده که گفت: به روزهای آخر مربیگری‌ام نزدیک می‌شوم.

منچستریونایتد با برد بحث‌برانگیز مقابل وستهام ششمین پیروزی متوالی خود را جشن گرفت. این تیم اعتماد به نفس خود را پیدا کرده و باید دید در هفته آینده مقابل لیورپول چه نتیجه رقم می‌زند؟

آرسنال و لیورپول نیز در کمال ناباوری مساوی کرده تا از بهترین بخت خود برای رسیدن به چلسی استفاده نکنند. البته می‌توان اشاره کرد پس از بازی یکی ناراضی و یکی کاملا رضایت داشت.

آرسنال با یک بازگشت باشکوه، پرده‌ای دراماتیک به تئاتر جذاب این هفته جزیره اضافه کرد تا بی‌دلیل نباشد که می‌گوییم کاش بقیه سال نیز مثل روزهای آغازینش باشد.

با اعلام تمام نتایج هفته بیستم، به ذکر 10 نکته تحلیلی خواهیم پرداخت تا نقاط قوت و ضعف جزیره بیشتر بررسی شود.

تاتنهام 2 - 0 چلسی

ساندرلند 2 - 2 لیورپول

منچسترسیتی 2 - 1 برنلی

بورنموث 3 - 3 آرسنال

وستهام 0 - 2 منچستریونایتد

اورتون 3 - 0 ساوتهمپتون

وستبرومویچ 3 - 1 هال‌سیتی

استوک سیتی 2 - 0 واتفورد

میدلزبرو 0 - 0 لسترسیتی

کریستال پالاس 1 - 2 سوانسی

*1- شاهکار تاتنهام در وایت هارت لین

سفیدپوشان لندن در 10 مسابقه‌ای که در خانه برگزار کرده‌اند هنوز نباخته‌اند که آمار بسیار خوبی است. پوچتینو هم نوار پیروزی‌های پپ در اول فصل را پاره کرد و هم مانع شد تا چلسی به رکورد آرسنال رویایی سال 2002 برسد.

مائوریتسیو پوچتینو اکنون به یکی از بهترین مربی‌های جهان بدل شده و باید دید آینده این نابغه آرژانتینی به کجا خواهد انجامید.

تاثیرگذاری او بر روی شاگردانش قابل تحسین است. دله علی به یک استعداد آینده‌دار انگلیس لقب گرفته و تمام انگلیس را تحت تاثیر قرار داده است. وی پس از 52 بازی به رکورد 20 گل رسید تا با این آمار بتواند در جمع بهترین‌ هافبک‌ها قرار گیرد. از ستاره‌هایی که در گذشته، زودتر به این تعداد گل رسیده‌اند باید به «مت لی تیسیه» و «رافائل فان در فارت» اشاره کرد.

دله با این درخشش حتی از «جرارد»، «لمپارد» و «گیگز» جلوتر زده و به همین علت امیدهای بسیاری را به سمت خود جلب کرده است.

در کنار این ستاره 20 ساله، باید به درخشش «کریستین اریکسن» اشاره کرد. هافبک دانمارکی از فصل 2015، 20 پاس گل داده است که با این آمار تنها پشت سر «اوزیل» قرار می‌گیرد.

آمادگی وانایاما و دمبله در قلب مرکز زمین بسیار قابل توجه است. به لطف این 2 بازیکن و عملکرد بسیار خوب «فرتونگن» و «آلدرویرلد» تاتنهام با 14 گل بهترین خط دفاعی را دارد.

با این حال رکورد «کلین شیت» در دست «تیبو کورتوآ» است. دروازه‌بان بلژیکی چلسی با 11 بار گل نخوردن در صدر این لیست قرار دارد. پس از او «هوگو لوریس (تاتنهام - 8)» و «دیوید دخه‌آ(منچستریونایتد- 7)» قرار دارد.

چلسی گرچه به 14 پیروزی متوالی نرسید اما هنوز مدعی اصلی قهرمانی است. اختلاف 5 امتیازی با لیورپول اعتماد به نفس آنها هنوز بالا نگه داشته و باید دید هفته آینده مقابل لستر در ورزشگاه «کینگ پاور» چه نتیجه‌ای کسب خواهند کرد.

از نکات جالب توجه این دربی این است که آبی‌ها از سال 2012 نتوانسته‌اند در «وایت هارت لین» پیروز شوند. در این جدال نیز «دیگو کاستا» و «ادن ازارد» کاملا بی‌اثر شده و نتوانستند مثل دیگر بازی‌ها ناجی کونته شوند.

برای درک تاکتیک پوچتینو، به بازی چلسی و سیتی نگاه کنیم. پپ وقتی یک بر صفر جلو بود بی امان حمله کرد و نگاهی به ضدحمله‌های چلسی نداشت. دقیقا اتفاقی که در بازی رئال‌مادرید و بایرن‌مونیخ روی داد تا تیم آلمانی با نتیجه 5 بر صفر تحقیر شود.

مربی آرژانتینی تاتنهام مثل بازی با واتفورد از 3 دفاع استفاده کرد و «اریک دایر» را یه خط به عقب برد. به لطف 2 بازیکن بسیار خوب کناری خود یعنی «دنی رز» و «کایل واکر»، هم در حمله عالی کرد و هم اجازه نفوذ به «مارکوس آلونسو» و «ویکتور موزس» را نداد تا ضدحمله‌های آبی‌ها بی‌اثر شود. همین مسئله نیز باعث شد تا کونته، پدیده اسپانیایی خود را در دقیقه 65 با ویلیان تعویض کند.

سفیدپوشان با استحقاق تمام پیروز میدان شدند و نشان داده که یکی از مدعیان اصلی برای قرارگیری در جمع 4 تیم خواهند بود. آنها هفته آینده باید با وستبرومویچ روبه‌رو شوند.

*2- گواردیولا آشفته‌تر از همیشه !

عجیب‌ترین اتفاق بازی، مصاحبه پپ پس از بازی بود. از عنوان کردن«سال‌های آخر دوران مربیگری‌ام» تا جواب‌های تلخ و گزنده همه از آشفته‌بودن این مربی همیشه آرام خبر می‌دهد.

به نظر می‌رسد این عصبانیت از گل‌ برنلی آغاز شد که به عقیده او خطا رخ داده است. وی این گونه انتقاد کرد و اظهار داشت: در همه جای دنیا وقتی روی دروازه‌بان خطا شود خطا می‌گیرند اما در انگلیس نه. مجبورم که این وضع را قبول کنم!

می‌توان فهمید آشفتگی گواردیولا به بازیکنان هم منتقل شده، فرناندینیو که پس از بازی با چلسی به علت ضربه به صورت «دیوید لوییس» 3 بازی محروم شده بود، در این بازی نیز کارت قرمز گرفت تا 3 بازی دیگر را نیز از دست بدهد. این اتفاق از سال 2011 و بازیکن خشنی به نام بالوتلی رخ نداده بود.

باید قبول کنیم که سیتی خوب کار نکرد و گل تماشایی «گائل کلیشی» جریان بازی را تغییر داد. وی سومین گل خود را در سیصد و یازدهمین بازی خود، آن هم در چه زمانیبه ثمر رساند. 3امتیاز شیرینی بدست آمد تا سیتیزن‌ها در کورس قهرمانی باقی بمانند.

عملکرد منچستر بسیار پرنوسان بوده و با این روند نمی‌توان آنها را مدعی قهرمانی دانست.

آگوئرو،‌ دبروین، سیلوا و استرلینگ کاملا متغیر بازی می‌کنند و این مسئله اعتماد به نفس آنها را نابود کرده است. البته بازی جمعه سیتی مقابل وستهام که با پیروزی 5 بر صفر به پایان رسید تا حدودی آن ها را از بحران ذهنی خارج کرد.

هفته آینده تقابل آنها با اورتون در «گودیسون پارک» بسیار سخت است و باخت در آن دیدار، ضربه بسیار بزرگ و جبران ناپذیری به تیم منچستری خواهد زد.

*3-ما قهرمان اشتباهات داوری هستیم!


اخراج مستقیم فقولی(مهاجم وستهام) در دقیقه 15

مورینیو پس از هجمه‌های مطبوعات انگلیس به خاطر عملکرد ضعیف داور، برخلاف نظر آنها من‌یونایتد را متضررترین تیم تصمیمات داوری دانست.

هر چقدر از بازی خوب و روان شیاطین سرخ سخن گوییم اما نمی‌توان به عملکرد پر اشتباه «مایک دین» اشاره نکرد. داور بازی با اخراج فقولی در دقیقه 15 و عدم آفساید گیری سر گل زلاتان، زمینه‌ساز برد منچستری‌ها بود. به همین دلیل بسیاری از روزنامه‌ها از این تیتر استفاده کردند :«هدیه سال نو دین به یونایتد»

اما با تمام این نکات، ششمین برد یونایتد با درخشش زلاتان و پوگبا و همکاری بسیار خوب این 2 بدست آمد. فوق‌ستاره سوئدی فوتبال دنیا اکنون 18 گل به ثمر رسانده که از مارسیال در فصل پیش، گل‌زن ترین بازیکن کل فصل فان‌خال بیشتر بوده است.

از نکات دیگر این دیدار، بازی فوق‌العاده «مارکوس راشفورد» بوده است که وی نیز اتفاقا بهترین بازیکن زمین نیز لقب گرفت. ستاره 19 ساله انگلیس یک تعویضی عالی برای مورینیو شده که هر بار به زمین می‌آید موثر واقع می‌شود.

سیو‌های بی‌نظیر «دیوید دخه‌آ» نیز در این برد 2 بر صفر بسیار مهم بود. این دروازه‌بان اسپانیایی با 7 کلین شیت مقام سوم این زمینه را به نام خود ثبت کرده است. به نظر می‌رسد در کنار درخشش خوب «ناواس»، رئال‌مادرید هنوز حسرت می‌خورد که چگونه در دقایق پایانی او را از دست داد.

وستهام پس از 48 ساعت 2 باخت بسیار بد مقابل لسترسیتی و یونایتد را تجربه کرد تا دوران ضعیف اول فصل را دوباره به یاد همگان اندازد.

با شکست در بازی جمعه شب مقابل سیتی در جام حذفی نیز، می‌توان گفت که بحران لندنی‌ها آغاز شده و باید دید آیا «اسلاون بلیچ» به پنجمین مربی برکنار شده این فصل بدل می‌شود.

هر چند مربی کروات پس از این جدال، به تمجید از شاگردانش پرداخت و مقصر باخت را داور دانست اما نمی‌توان از عدم اعتماد به نفس لندنی‌ها سخن نگفت. بلیچ در انتقال روحیه بسیار ناموفق بوده و حالا با مشکل بزرگ‌تری نیز روبه‌رو شده است. دیمیتری پایت، ستاره اصلی چکش‌ها سودای رفتن دارد که این مسئله تیم را بیشتر در حاشیه فرو می‌برد.

*4- 2 امتیاز حساس دیگر از دست رفت

با باخت چلسی مقابل تاتنهام، این 2 امتیاز اثر خودش را کاملا نشان داد. یاران کلوپ، با دادن 2 پنالتی،‌برد را با تساوی عوض کردند تا همچنان چلسی 5 امتیاز پیش باشد.

شرایط تیم مربی آلمانی نگران کننده شده است. از طرفی تعداد مصدومیت ها افزایش یافته و از طرف دیگر «سادیو مانه» در حال سفر به آفریقا برای بازی در جام ملت‌های این قاره است. «هندرسون»، «استوریج» و «میلنر» که از بازیکنان اصلی قرمزها شمرده می‌شوند آسیب دیده و هنوز معلوم نیست که آیا با چه میزان آمادگی به جدال مهم هفته آینده خواهند رسید.

فیلیپه کوتینیو نیز که در بازی هفته سیزدهم مقابل ساندرلند مصدوم شد به تمرینات بازگشته اما بعید به نظر می‌رسد که برای هفته آینده در دسترس باشد.

تیم ساندرلند گرچه یک امتیاز مهم و شیرین را بدست آورد و در خانه بازی قابل قبولی مقابل تیم دوم ارائه داد اما اوضاع خوبی با «دیوید مویس» ندارد و یکی از تیم‌های اصلی سقوط کننده معرفی می‌شود. این تیم زیر نظر وی پس از 20 هفته، تنها 4 برد داشته و در مقام هجدهم قرار گرفته است.

بدون تردید مهره اصلی این تیم برای بیرون آمدن از شرایط بحرانی، مهاجم نام آشنای انگلیس است. «جرمین دفو»اکنون در بین تیم‌های دیگر نیز هواردار پیدا کرده و آنها قصد دارند مهاجم آماده این فصل را با 15 میلیون پوند خریداری کنند.

از دیگر بازیکنان خوب مربی اسکاتلندی، «ویتو مانونه» است. دروازه‌بان ساندرلند با عملکرد خوب خود مقابل قرمزهای مرسی‌ساید 13 سیو انجام داد که بهترین گلر هفته لقب گیرد.

*5-والنسیا ورق بازی را برگرداند

ساوتهمپتون تا دقیقه 70 بازی را خوب بسته بود و اجازه هیچ گونه تعرضی را به آبی‌ها نداد. با عدم تمایل هجوم به دروازه حریف توسط «قدیس‌ها» می‌توان فهمید که آنها برای کسب یک امتیاز به «گودیسون پارک» آمده بودند.

با آمدن «انر والنسیا» گره میدان باز شد و وی اولین‌گلش را در یکی از مهمترین جدال‌ها به ثمر رساند. وی زمینه‌ساز برد 3 بر صفر اورتونی‌ها بود. این جوان کلمبیایی در گل دوم نیز موثر بود و توانست با جرکت خوب خود یک پنالتی به ارمغان آورد.

نکته بسیار امیدوار کننده، بازگشت «روملو لوکاکو» به دوران اوج خود است. ستاره بلژیکی فوبتال جزیره در 15 گل(11 گل و 4 پاس‌گل) تاثیر مستقیم داشته است.

تافی‌ها در 12 بازی گذشته خود در خانه شکست ناپذیر بوده اند و حالا باید دید آیا سیتی می‌تواند در هفته آینده رکورد آنها را بشکند.

*6- تساوی بهترین نتیجه بود

لسترسیتی هیچ اثری از فصل پیش را ندارد و کاملا مشخص بود که در ورزشگاه «ریورساید» به یک امتیاز راضی است. نه حمله‌ای و نه تاکتیکی، این مسئله از سوی قرمزپوشان شهر میدلزبرو نیز به چشم می‌آمد. یک بازی سرد و بی‌هیجان که همه را خسته کرد.

جالب است بدانید هم رانیری و هم کارانکا پس از بازی از یک امتیاز راضی بودند. پس بی‌دلیل نبود که یکی از بدترین جدال‌های هفته برگزار شد.

*7- باختی دیگر برای آلاردایس

گل زیبای «ویلفرد زاها» نیز نتوانست یک امتیاز مهم را برای پالاسی‌ها به همراه آورد. اکنون آلاردایس به بدمخصمه گیر افتاده و باید دید آیا می‌تواند خوشحالی را به سلهورث پارک برگرداند.

باخت در خانه آن هم مقابل تیمی که در نوزدهم جدول است و تنها 3 برد دارد نکات زیادی را به یادآوری کرد. شرایط بد عقاب‌ها با آمدن «بیگ سم» هنوز تغییر نکرده و از لحاظ تاکتیکی چیزی برای گفتن ندارد.


گیلفی سیگوردسون

سفیدپوشان ولزی که آنها هم باید با مربی جدید خود یعنی پائول کلمنت به فرار سقوط فکر کنند عملکردی خوب از خود نشان دادند. «گیلفی سیگوردسون» مهمترین مهره آنها بوده و باید دید آیا جوان ایسلندی می‌تواند تنها نماینده ولز را در لیگ جزیره نگاه دارد.

*8- هال‌سیتی برای ماندن واقعا به معجزه نیاز دارد


مارکو سیلوا، مربی جدید زردپوشان

وقتی مارکو سیلوا هدایت زردپوشان در اواخر هفته پیش در دست گرفت تصریح کرد که برای ماندن نیازمند معجزه هستیم. اگر من به وقوع آن شک داشتم پا به انگلیس نمی‌گذاشتم.

صحبت‌های مربی پرتغالی بسیار امیدوار کننده است اما از لحاظ تاکتیکی بسیار ضعف دیده می‌شود. اینکه در 20 بازی تنها 3 برد داشته باشد و تفاضل گل -27 را داشته باشد بدین معناست که مشکل زیاد است.

زردپوشان بیش از سوانسی، ساندرنلد، کریستال پالاس و میدلزبرو بیشتر در منطقه سقوط هستند و باید دید چه بر سر این تیم خواهد آمد.

از طرف دیگر وست‌بروم با «تونی پولیس» ولزی خوب کار می‌کند و در اواسط جدول کاملا جا خوش کرده است. «مک آلی» مثل هفته‌های پیش خوش درخشید تا آلبیون‌ها اوضاع خوبی داشته باشند.

هفته آینده تقابل آنها با تاتنهام بسیار جذاب خواهد بود.

*9- استوک اول فصل را فراموش کرده است

مشخص بود با توجه به بازیکنان خوب استوک و مربی باتجربه‌اش، این تیم از انتهای جدول فاصله می‌گیرد. «پیتر کراچ» که با گل‌زنی مقابل چلسی به روزهای قدیم بازگشته در این دیدار نیز به کمک تیمش آمد.

جو آلن میانه میدان را در دست گرفته و با چارلی آدام بسیار هماهنگ شده است. این بازیکن با 2 پاس گل خود تاثیر مثبت خود را برای «مارک هیوز» نشان داد.

*10- بازگشت خوب آرسنال / الکسیس ناراحت!

اگر تیمی تا دقیقه 70، 3 بر صفر عقب باشد و در نهایت به تساوی رسد باید خوشحال بود. این را تمام بازیکنان توپچی نشان دادند به غیر از «الکسیس سانچس»، ستاره شیلیایی از شرایط خود بسیار ناراحت بوده و هر روز شایعات جدید به راه می‌افتد. از یوونتوس گرفته تا اتلتیکو برای این ناراحتی نقشه کشیدند.

مهره اصلی ونگر هنوز تمدید نکرده اما سران باشگاه خوشبین هستند که وی به زودی قرارداد را امضا خواهد کرد.

نکته مهم این دیدار سوای بازی بسیار عالی شاگردان «ادی هاو»، گل‌زنی دوباره «الیویر ژیور» بود. او سلطان بازگشت‌هاست و اگر راموس را به عنوان «مردی در دقایقی پایانی» می‌شناسیم باید قبول کنیم که مهاجم فرانسوی نیز چیزی کم ندارد.

آرسنال 2 امتیاز مهم از دست داد ولی به قدری عملکرد ضعیف و ناامید کننده بود که همین یک امتیاز برای ونگر خوشحال کننده به نظر می‌رسید.

توپچی‌ها با این سبک بازی به نتیجه نخواهند رسید و ممکن است حتی مقام چهارم خود را نیز از دست بدهند.

هفته بیستم جزیره به زیبای هر چه تمام‌تر به پایان رسید و جذابیت را برای ادامه به نهایت خودش رساند.

انتهای پیام/

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
برچسب ها: لیگ جزیره
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری