اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۶۷۸۶۳
کاپیتان سابق تیم ملی تکواندو گفت: دوستان مدعی شده‌اند که من بیکباره تغییر رویه داده‌‌ام و با حمایت از فدراسیون به دنبال پست گرفتن در فدراسیون هستم.
۱۲:۲۸ - ۱۹ دی ۱۳۹۵
وانانیوز| یوسف کرمی کاپیتان تیم ملی تکواندوی کشورمان است که سال‌ها برای موفقیت تکواندوی ایران مدال‌های مختلفی را در عرصه‌های مختلف المپیک،‌ جهانی، بازی‌های آسیایی و... کسب کرده. او یکی از منتقدان اصلی فدراسیون تکواندو بود که همیشه در صحبت‌های خود مدعی بود که دلیل ناکامی‌اش در المپیک لندن مسئولان فدراسیون تکواندو هستند. وی پس از اینکه به عنوان عضو کمیته ورزشکاران فدراسیون جهانی منصوب شد و در مسابقات جام جهانی در باکو حضور پیدا کرد. کرمی پس از بازگشت از مسابقات جام جهانی مصاحبه‌ ای را انجام داد که در واقع به حمایت از فدراسیون پرداخت که این موضوع به زعم همه خانواده تکواندو  چرخشی 180 درجه‌ای است این تغییر موضع نیز به خاطر گرفتن پست در فدراسیون جهانی است، اما او در صحبت‌های خود این موضوع را تکذیب کرد و مدعی شد که به هیچ عنوان این صحبت‌ها صحت ندارد.

یوسف کرمی در مورد دیدار هفته اول و دوم لیگ برتر تکواندو اظهار داشت: تیم یاسین‌ پیشروی البرز تیم جوان و کم‌ مهره‌ای است. ما با همین بازیکنان جوان در لیگ برتر تکواندو نتیجه خوبی را کسب کرده‌ایم. روز پنجشنبه نیز مقابل تیم جوانه با نتیجه 7 بر یک پیروز شدیم و در برابر تیم دانشگاه آزاد که مدعی قهرمانی است با نتیجه تساوی کارمان را به پایان رساندیم. البته ما می‌توانستیم آنها را شکست دهیم، اما به خاطر بی‌تجربگی بازیکنان جوانمان نتوانستیم به این مهم دست پیدا کنیم.

مربی تیم یاسین پیشرو در لیگ برتر تکواندو در ادامه افزود: بچه‌های ما  در دور برگشت مسابقات لیگ برتر استارت خوبی زد‌ند. به نظرم هر چه پیش می‌رویم آنها با انگیزه‌تر می‌شوند و قطعا با کسب تجربه نتایج خوبی را هم در ادامه مسابقات کسب خواهند کرد.

کرمی در پاسخ به این سوال که شرایط برگزاری لیگ به چه صورت، گفت: تعداد کلاه هوگوپوشان کم است. به همین دلیل بازی با وقفه برگزار می‌شود. به نظرم با خرید تعدادی کلاه شرایط پیگیری مسابقات لیگ بهتر می‌شود. ما از 6 صبح تا 5 بعدازظهر در سالن حضور داریم و این برای همه ما خسته‌ کننده است. اگر در برگزاری مسابقات وقفه‌ای ایجاد نشود خیلی بهتر می‌شود مسابقات را پیگیری کرد.

کاپیتان سابق تیم ملی ایران در پاسخ به این سوال که آیا برای حضور در کادر فنی تیم ملی تکواندو جهت حضور در بازی‌های کشورهای اسلامی از سوی فدراسیون به شما پیشنهاد شده است یا خیر؟ گفت: به هیچ عنوان با من صحبتی نشده است. من حاضرم به تکواندو کمک کنم تا از این شرایط بحرانی خارج شوم. تکواندو اگر افت کند سرپا کردن آن خیلی سخت خواهد شد. یکسری‌ها می‌آیند و می‌روند اما این تکواندوکاران هستند که در این رشته می‌مانند و باید حالا کمک کنیم تکواندو مشکلاتش حل شود.

وی در مورد انتقادهای اخیری که خانواده تکواندو از او داشته‌اند، گفت: بعد از مصاحبه‌ای که اخیرا انجام دادم، دوستان زیادی برداشت بدی کردند و در شبکه‌های اجتماعی و به صورت شخصی انتقاد‌های شدیدی از من کردند و مدعی شدند که یوسف کرمی به خاطر پستی که در فدراسیون جهانی کسب کرده به یکباره تغییر رویه داده و پس از مدت‌‌ها با مصاحبه‌های خود از فدراسیون تکواندو حمایت کرده است، اما باید این را بگویم که به هیچ عنوان این صحبت‌ها صحت ندارد و من به دنبال این نیستم که با مصاحبه‌ای که انجام دادم از فدراسیون تکواندو حمایت کنم تا مربی تیم ملی شوم.

وی در ادامه افزود: مربیگری در تیم ملی جز دردسر چیز دیگری ندارد. شما نگاه کنید مغانلو در مسابقات مختلفی نتیجه‌ای کسب کرد و هیچ اتفاقی رخ نداد اما بعد از المپیک با نتایجی که رقم خورد چقدر از او انتقاد شد. به هر حال من خیلی راغب هستم به تکواندو کمک کنم و هر جایی که کمکی بتوانم انجام دهم، دریغ نخواهم کرد.

کرمی در پایان صحبت‌های خود عنوان کرد: بنده عضو کمیته ورزشکاران فدراسیون جهانی هستم و این پست را فدراسیون جهانی به من داده است. اصلا اینطور نیست که فدراسیون ایران چنین کاری را کرده باشد. آنها اگر می‌توانستند این کار را انجام دهند زودتر از این انجام می‌دادند. موضوع حضور من به عنوان عضو کمیته ورزشکاران در فدراسیون جهانی به یک سال و نیم گذشته ارتباط دارد.
منبع: تجارت نیوز
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
برچسب ها: کرمی تکواندو
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری